حمله پلیس به انبار ورلد کوین / ماجرا چه بود؟
حمله پلیس به انبار ورلد کوین / ماجرا چه بود؟

پلیس کنیا به انبار ورلد کوین (یک پروتکل شناسایی هویتی در دنیای ارزهای دیجیتال) در نایروبی یورش برد.

پروژه ورلد کوین که توسط سام آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI تأسیس شده، از فناوری اسکن عنبیه چشم برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند و در ازای اسکن، توکن‌ ورلد کوین (WLD) را از طریق ایردراپ ارائه می‌دهد.

در جریان این یورش، پلیس اسناد و دستگاه‌هایی را که گمان می‌رود اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط شرکت را ذخیره می‌کرد، ضبط کرده است. گزارش شده که این عملیات تحت نظارت دفتر کمیسر حفاظت از داده‌ها (ODPC) انجام شده است.

پیش از این، وزارت کشور کنیا عملیات ورلد کوین در این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود. به نظر می‌رسد با وجود اظهارات قبلی تیم ورلد کوین که حاکی از انطباق با قوانین حفاظت از داده‌ها بود، این نهاد دولتی نگرانی‌های قانونی را در مورد پروژه ورلد کوین پیدا کرده است. علاوه بر این، مقامات بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در حال بررسی این پروژه هستند.

طبق گزارشات، اظهار شده است که شرکت Tools for Humanity، شرکت مادر ورلد کوین، قصد واقعی خود را در هنگام ثبت شرکت فاش نکرده است.

داده‌های کشف‌شده برای تجزیه و تحلیل به ستاد بازرسی جنایی منتقل شد. ورلد کوین هنوز به سؤالات مربوط به این حادثه پاسخ نداده است. توکن ورلد کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته و پس از انتشار این خبر، در محدوده ۲.۰۷ دلار ثابت مانده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]