چه معیارهایی سیگنال خرید و فروش بیت کوین می دهند؟!
چه معیارهایی سیگنال خرید و فروش بیت کوین می دهند؟!

برای خرید و فروش بیت کوین، باید عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت را بشناسیم. با شناخت عواملی که به قیمت جهت می‌دهند، می‌توانیم سیگنال‌های خرید و فروش را تشخیص دهیم. به ‌عنوان مثال در تحلیل تکنیکال، با دیدن یک الگوی نزولی در سقف، با فروش به‌ موقع، از ضرر جلوگیری می‌کنیم.

دریافت سیگنال، بدون بررسی و صرفا با پیشنهاد دیگران، اشتباهی است که معامله‌گران تازه‌کار مرتکب آن شده و غالبا ضررهای سنگینی می‌کنند. حتی اگر از شخص یا تیم متخصص هم سیگنال خرید و فروش گرفتید، بهتر است خودتان آن را بررسی کنید. بازار بسیار بی‌رحم و غیر قابل پیش ‌بینی است.

 برای این‌که بتوانید سیگنال خرید و فروش بیت کوین را تشخیص دهید یا در صورت داشتن سیگنال از جای دیگر، اعتبار آن را بررسی کنید با ادامه مقاله همراه باشید.

شناخت عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

معیارهای مختلفی برای تشخیص سیگنال فروش و خرید بیت کوین وجود دارد که تحلیل هر کدام از این سیگنال ها، نیازمند تخصص و دانش در حوزه ارز دیجیتال است. بخشی از این سیگنال عبارت اند از:

  • سیگنال با استفاده از نشانه‌ های نمودار تحلیل تکنیکال
  • سیگنال به کمک عرضه و تقاضا
  • سیگنال با استفاده از مقدار دامیننس بیت کوین
  • سیگنال با استفاده از شاخص ترس و طمع

سیگنال با تحلیل فنی یا تکنیکال

بیشترین سیگنال‌ برای خرید و فروش بیت کوین را می‌توان در نمودار پیدا کرد. استفاده از پترن‌هایی که در چارت تشکیل می‌شوند، می‌توانند سیگنال خرید و فروش بیت کوین به ما بدهند. به‌ عنوان مثال، تشکیل یک الگوی نزولی در پایان یک رالی صعودی، نشانه مهمی است برای پایان احتمالی روند. تشکیل یک الگوی صعودی در قیمت‌های پایین و تشخیص به ‌موقع آن، ممکن است نشان از یک برگشت خوب باشد. شناخت این نشانه ‌ها به تریدر بیت کوین، برای ورود و خروج به‌ موقع بسیار کمک می‌کند.

بیت-کوین1

حتی اگر سبک تحلیلی شما برای خرید و فروش این ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال نیست، باز هم برای معامله حتما نمودار را بررسی کنید. تمام اتفاقات بیرونی مانند اخبار، احساسات معامله‌گران و تغییر در بنیاد، در نهایت اثر خود را در قیمت نشان می‌دهد. معتبرترین ابزاری که ما در اختیار داریم قیمت است. روند کلی بیت کوین صعودی یا نزولی بودن، با استفاده از نمودار قابل فهم است. شناخت و فهم روند، درصد زیادی از راه ترید را برای ما هموار می‌کند. مثلا با تشخیص روند، متوجه می‌شویم که هر فروشی در روند صعودی، احتمال زیاد به ضرر تریدر و هرخریدی در روند صعودی احتمالا به سود او خواهد بود.

سیگنال به کمک عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا را باید در نمودار بیت کوین بررسی کرد. این تحلیل که نیاز به مطالعه و تمرین بسیاری دارد، به شناخت ما برای محل‌های عرضه و تقاضا کمک می‌کند. با شناخت مناطق عرضه و تقاضا، می‌توانیم به‌ خوبی سیگنال‌های خرید و فروش بیت کوین را بشناسیم. تفاوت آن با تحلیل فنی در این است که این سبک، نیاز به هیچ ابزار و اندیکاتوری ندارد. با نگاه کردن به نمودار و کشیدن یک محدوده، می‌توانیم مناطق عرضه و تقاضا را بشناسیم. با کسب تخصص در این سبک، با استفاده از یک محدوده کندلی، شدت عرضه و تقاضا را می‌شناسیم. محدوده شدت عرضه، سیگنال فروش بیتکوین و محدوده شدت تقاضا، سیگنال خرید بیتکوین را صادر می‌کند.

سیگنال با دامیننس بیت کوین

دامیننس یا سلطه بیت کوین، مقدار سهم این رمزارز از کل بازار ارز دیجیتال است. این شاخص بین ۰ تا ۱۰۰ در نوسان است. با شناخت و تحلیل این شاخص، می‌توان سیگنال‌ خرید و فروش شناسایی کرد. اگر درصد دامیننس افزایشی باشد، بازار ریسک گریز شده و معامله‌گران برای دوری از ضرر، به خرید بیت کوین رغبت نشان می‌دهند. روند کاهشی دامیننس و رفتن آن به‌سمت درصدهای پایین، می‌تواند سیگنال فروش بیت کوین باشد.

به این دلیل با قطعیت نمی‌توان از این سیگنال‌ ها استفاده کرد که فقط با در نظر گرفتن دامیننس و معامله بر اساس آن، احتمال خطا را بالا برده و  دید کلی به معامله‌گر نمی‌دهد. زمانی را تصور کنید که نمودار، سیگنال فروش بیتکوین را صادر کرده و دامیننس نیز کاهشی است، در این حالت اعتبار سیگنال فروش بیشتر است. بهتر است برای خرید و فروش بیت کوین، سیگنال را از منظر چند روش تحلیل متفاوت، بررسی کنید.

سیگنال با استفاده از شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع، شاخصی است که با درصد بیان می‌شود و نشان‌دهنده احساس ترس یا طمع معامله‎گران در بازار صعودی یا نزولی است. این شاخص را با متغیرهای متفاوتی اندازه گیری می‌کنند. قیمت، حجم معاملات، رسانه ‌ها، دامیننس و ترند از جمله این متغیرها هستند. سیگنال‌هایی که این شاخص صادر می‌کند اعتبار خوبی دارند. احساسات در معامله‌گری، نقش پر‌رنگی دارد.

بیت-کوین12

 اگر شاخص ترس و طمع بالای ۷۵ درصد باشد، اصطلاحا به آن «ترس شدید» می‌گویند. این درصد، خود به‌نوعی سیگنال فروش بیت کوین است چرا‌که تریدرها در قیمت‌های بالا، تنها به طمع سود کردن وارد بازار می‌شوند و احتمال ریزش زیاد است.

مقدار پایین‌تر از ۲۵ درصد، نشان‌گر «ترس شدید» در بازار است. در این حالت معامله‌گران، به‌دلیل کاهش قیمت‌ها و احتمال کاهش بیشتر قیمت، از بازار خارج شده یا به آن وارد نمی‌شوند. معمولا در همین زمان‌ها است که قیمت ممکن است برگردد و رشد کند، پس می‌توان این حالت را سیگنال خرید بیت کوین در نظر گرفت.

جمع ‌بندی

ترید Bitcoin با در نظر گرفتن یک سیگنال، کافی نیست. بهتر است معامله‌گر با مشاهده چند سیگنال متفاوت که یک‌دیگر را تایید می‌کنند دست به فروش و خرید بیت کوین بزند. دید کلی باعث می‌شود احتمال شکست معامله، بسیار کمتر شود. دریافت سیگنال از هر جایی، بدون بررسی خود تریدر حتی اگر در چند معامله سودآور باشد،

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]