اوضاع نابسامان بازار ارزهای دیجیتال / ضرر یک میلیارد دلاری تریدرها
اوضاع نابسامان بازار ارزهای دیجیتال / ضرر یک میلیارد دلاری تریدرها

بازار ارزهای دیجیتال در ۱۹ آگوست به روند نزولی خود ادامه داد و در تلاش برای حفظ ارزش کل بازار بالای ۱ تریلیون دلار بود.

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، با ورود به آخر هفته با چالش‌هایی در حفظ سطح ۲۶۰۰۰ دلار نیز مواجه شده است. قیمت بیت کوین نتوانسته است سطح ۲۶۰۰۰ دلار را حفظ کند و این کاهش پس از چندین رویداد مهم، از جمله فروش بیت کوین توسط اسپیس ایکس (SpcaeX)، شرکت تأسیس‌شده به دست ایلان ماسک، آغاز شد.

بازار ارزهای دیجیتال یک حمام خون قابل توجهی از لیکوییدیشن در بازار مشتقات را تجربه کرد. حدود ۱۷۶۳۰۰ معامله‌گر تقریباً ۱.۰۴ میلیارد دلار لیکوییدیشن را تجربه کردند که ۸۰ درصد از این لیکوییدیشن را موقعیت‌های خرید تشکیل می‌دهند.

معامله‌گران مجبور شدند معاملات خود را در ضرر ببندند تا از زیان بیشتر جلوگیری کنند. عوامل اقتصادی جهانی نیز در این اتفاق سهیم بود. سقوط بازار ارزهای دیجیتال با زیان‌هایی که در بازار سهام جهانی، به ویژه شاخص جهانی MSCI مشاهده می‌شود، هماهنگ است.

بد نیست بدانید که شاخص جهانی MSCI شامل سهام‌ها با حجم بزرگ و متوسط از ۲۳ کشور توسعه‌یافته است که در نتیجه سهام کشورهای مختلف در بورس‌های مختلف فهرست می‌شود. نگرانی در مورد وضعیت اقتصادی چین و افزایش نرخ بهره به رکود کلی بازار کمک کرده است. کاهش بالقوه ارزش یوان در چین به عنوان یک ریسک کلان اقتصادی تلقی می‌شود که می‌تواند در کوتاه‌مدت بر بازار تأثیر منفی بگذارد.

الگوهای تاریخی هم نقش مهمی در این ریزش ایفا کردند. موارد قبلی کاهش ارزش یوان چین منجر به کاهش قابل توجه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال شده است، به طوری که بیت کوین در دو هفته ۲۳ درصد سقوط کرد و بازار گسترده‌تر در مدت مشابه در آگوست ۲۰۱۵، در حدود ۲۷ درصد کاهش یافت. تحلیل قیمتی بازار ارزهای دیجیتال نیز خوش‌بینانه نیست؛ زیرا نشان‌دهنده شکل‌گیری یک الگوی بالقوه سر و شانه (H&S) در نمودار هفتگی ارزش کل بازار است. الگوهای سر و شانه معمولاً شاخص‌های معکوس نزولی هستند و اگر این الگو عملی شود، می‌تواند منجر به زیان بیشتر بازار در سال ۲۰۲۳ شود.

هدف نزولی برای این پیش‌بینی می‌تواند حدود ۷۵۱ میلیارد دلار باشد که نشان‌دهنده کاهش بیش از ۲۵ درصدی نسبت به ارزش فعلی در ارزش کل بازار است. برعکس، احساسات صعودی به دنبال بهبودی به سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای نزدیک به ۱.۱۱۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۳ است. حفظ سطح متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای نزدیک به ۱.۰۸ تریلیون دلار برای بازار در جهت ایجاد رشد بسیار مهم است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]