صعود پر قدرت در بورس + نقشه بازار
صعود پر قدرت در بورس + نقشه بازار

بورس در معاملات ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۴۶۵۱۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۹۳ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز وضعیت بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست بعد از مدت ها ارزش سفارشات خرید روی تابلو را نسبت به ارزش سفارشات فروش بالاتر ببرد.

بورس معاملات روز شنبه را در وضعیت صعودی خوبی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۲۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، شپنا، شستا، شبندر، رمپنا و شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۴ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۷۰۶۲ واحدی به ۶۸۴ هزار و ۹۰۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۴۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۳۱۳,۳۵۷.۶۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۸,۳۳۹.۸۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۰۱۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، وسپهر، بپاس، خاور، هرمز، شگویا و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۴ شهریور ۱۴۰۲

براساس اعلام سخنگوی سازمان بورس: صندوق توسعه بازار در راستای حمایت از بازار سرمایه، اوراق اختیار فروش تبعی با تضمین حداقل بازده ٢۰٪ و سقف بازده باز منتشر می‌کند و سرمایه‌گذاران ملزم به واگذاری اختیار خرید نیستند.

بورس انرژی مرداد امسال میزبان دادوستدهایی به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال بود که ۲۶.۶ درصد نسبت به تیر رشد نشان می‌دهد.

تولید صنایع کشور در تیرماه امسال نسبت به سال پایه ۱۳۹۶، میزان ۴۹.۲ درصد افزایش داشته که این میزان رشد، ۲.۵ برابر رشد ۴ ساله منتهی به سال ۱۴۰۰ است.

در راستای اجرای دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مدیریت نظارت بر ناشران، طبقه‌بندی شرکت‌های پذیرش شده در بازارهای اول و دوم را اعلام کرد.

خرید شمش طلا برای حقوقی ها امکان پذیر شد

اطلاعیه

ابلاغیه‌ای در راستای مدیریت ریسک بازار اختیار معامله

اکبر حامدی میخوش، مدیرعامل کارگزاری بورسیران گفت: با ابلاغیه اخیر سازمان بورس در راستای مدیریت ریسک بازار اختیار معامله و عدم تسری آثار احتمالی آن به بازار نقد، سقف ارزش تعهدات موقعیت‌های باز پوشش داده نشده هر کارگزار در هر سررسید، معادل ۱۵ درصد حد اعتباری هر کارگزار تعریف شد.در صورت افزایش مجموع ارزش تعهدات موقعیت‌های باز پوشش داده نشده از سقف فوق، امکان اخذ موقعیت فروش فزاینده در کارگزاری و سررسید مربوطه، مسدود می‌شود.

با توجه به آنکه زمان الزام برای اجرای این ابلاغیه چهارم شهریور ماه (امروز) است، به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این ابلاغیه، مقداری از فشار فروش کاسته شده و بازار به یک تعادل نسبی برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]