وضعیت ریزشی «شستا» در روز نه چندان خوب بورس! + نقشه
وضعیت ریزشی «شستا» در روز نه چندان خوب بورس! + نقشه

بورس در معاملات ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۹۷۷۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۰۴ واحدی قرار گرفت.

بورس آغاز هفته را با توییت خاندوزی استارت زد اما امروز شاهد رشد چشمگیری در شاخص کل بورس نبودیم.

بورس معاملات روز شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، فولاد، تاپیکو، حکشتی، شپنا، وتجارت و شبریز تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۱۷۲ واحدی به ۷۱۱ هزار و ۶۸۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۹۹۸,۸۳۷.۶۷۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۲,۹۸۷.۷۰۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۹۵۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، خاور، انتخاب، هرمز، زاگرس، کزغال و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت شفافیت هر چه بیشتر عملکرد نهاد ناظر بازار سرمایه، اقدام به انتشار صورت‌های مالی تلفیقی و تفکیکی شرکت‌های تابعه برای سال ۱۴۰۱ در پایگاه Shafaf.seo.ir کرد.

تالار خودرو بورس کالای ایران ۱۴ شهریور میزبان عرضه ۹۰ دستگاه کامیون فورس و امپاور متعلق به شرکت بهمن دیزل است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی، از ماندگاری وجوه سرمایه‌گذاری با حضور این صندوق‌ها در بازار سرمایه خبر داد.

براساس گزارش صنایع، تولید انواع خودرو در بخش خصوصی در ۵ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است.

رویترز: تولید و صادرات نفت ایران در ماه آگوست به رقم پیش از اعمال تحریم‌ها رسیده و ایران در دور زدن تحریم‌ها بسیار موفق بوده است.

افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با بازگشت نرخ خوراک به فرمول

محمد پورتدین، تحلیلگر اقتصادی در خصوص بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول چه تاثیری بر صنعت پتروشیمی‌ و کلیت بازار دارد، گفت: به دنبال این موضوع، سرمایه گذار ضمن نگاه بلندمدت، سرمایه‌گذاری مناسب‌تری را می تواند در این صنعت و بازار سرمایه داشته باشد.

با بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول هم جذب سرمایه‌گذار در صنعت پتروشیمی افزایش می‌یابد و هم خوراک با قیمت منطقی‌تری در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار می‌گیرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در توییتی نوشت: همانطور که هفته قبل خبررسانی شد و با هدف تقویت تولید و ⁧ پیش‌بینی‌پذیری⁩ اقتصاد، دولت تا پایان برنامه هفتم، روش محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع را به فرمول بازگرداند.

پذیره نویسی اولین صندوق بخشی تخصصی صنعت سیمان با نماد “سمان”

پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی تخصصی صنعت سیمان با نماد “سمان” از روز شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ تا سه شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعیه پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی ثروت پویا؛ تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز ۲.۰۰۰.۰۰۰ واحد و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۱۹۸.۰۰۰.۰۰۰ واحد است. همچنین مبلغ اسمی هر واحد ۱۰,۰۰۰ ریال اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده است؛ عرضه به قیمت ثابت ۱۰.۰۰۰ ریال تعیین شده و پذیره‌نویسی واحدها از طریق کارگزاری‌های عضو بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]