چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران پایان یافت
چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران پایان یافت

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران، با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران عصر امروز ۲۹ مرداد، با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

این مسابقات از روز ۲۳ مردادماه در بخش بانوان آغاز شد و رقابت‌ها در این بخش تا روز ۲۴ مرداد ادامه داشت. در بخش بانوان نزدیک به ۹۰ نفر در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

در ادامه و از روز ۲۶ مردادماه رقابت‌ها در بخش آقایان آغاز شد و امروز ۲۹ مردادماه با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

در اولین روز رقابت‌ها در بخش آقایان که روز ۲۶ مردادماه بود، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر پرداختند. 

در ادامه و در روز جمعه ۲۷ مردادماه نیز مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دو رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق ادامه یافت. همچنین روز ۲۸ مردادماه نیز در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های اذان و دعاخوانی به رقابت با هم پرداختند و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه رقابت در رشته قرائت تحقیق برگزار شد.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران پایان یافت

 

در نهایت و در‌ آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت ۱۳ امروز فینال رشته قرائت تحقیق که تنها رشته دارای فینال این مسابقات است، برگزار شد. 

از ساعت ۱۷ نیز مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزارشد. 

یادآور می‌شود در بخش آقایان این مسابقات ۱۵۰ شرکت کننده‌ در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم حضور داشتند.

در گروه بانوان این مسابقات نیز شاهد رقابت ۱۲ نفر در رشته حفظ ۵ جزء، ۱۲ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۱۳ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۱۳ نفر در رشته حفظ کل قرآن، ۲۷ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۷ نفر در رشته دعاخوانی و ۶ نفر در رشته قرائت تحقیق بودیم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]