صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال / چگونه تریدر حرفه‌ای شویم؟
صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال / چگونه تریدر حرفه‌ای شویم؟

به زبان ساده ترید یا معامله‌گری ارز دیجیتال یعنی اینکه شما در یک صرافی به ازای پرداخت یک ارز، ارز دیجیتال دیگری را به همان ارزش دریافت می‌کنید. در واقع شما از نوسانات ارزهای دیجیتال سود دریافت می‌کنید. کلمه ترید به معنای خرید و فروش است. در واقع ترید یا معامله کردن می‌تواند در ازای خدمات یا محصولات انجام شود و شما نیز می‌توانید وارد بازار کریپتوکارنسی‌ها و ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش رمزارزها به تریدر تبدیل شوید.

چندین سال قبل وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شد کمتر کسی به این فکر می‌کرد که روزی می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بازار میلیونر شد اما امروز بازار ارزهای دیجیتال طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و سرمایه‌گذاران بیشتر وقت خود را به ترید رمزارز را می‌پردازند.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و فناوری باعث شده که ارزهای دیجیتال بخش بزرگی از اخبار را در خبرگزاری‌های و فضای مجازی به خود اختصاص دهند. از آموزش ترید این ارزها تا اتفاقات و حواشی که در این بازار اتفاق می‌افتد؛ به دلیل جذاب بودن و در لحظه بودن علاقه‌مندان بسیاری دارد.

حال اگر قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید و می‌خواهید یک تریدر شوید در ادامه این گزارش با ما همراه باشید.

ابتدا باید این موضوع را مطرح کرد که ترید ارزهای دیجیتال کار پول‌سازی است اما به هیچ عنوان کار آسانی نیست، به این گونه اگر با مفاهیم تریدینگ و اصول آن آشنا نباشید مطمئنا دچار ضرر و زیان‌های هنگفت خواهید شد.

رمزارز۱

ترید ارز دیجیتال یعنی چه؟

به زبان ساده ترید یا معامله‌گری ارز دیجیتال یعنی اینکه شما در یک صرافی به ازای پرداخت یک ارز، ارز دیجیتال دیگری را به همان ارزش دریافت می‌کنید. در واقع شما از نوسانات ارزهای دیجیتال سود دریافت می‌کنید. کلمه ترید به معنای خرید و فروش است. در واقع ترید یا معامله کردن می‌تواند در ازای خدمات یا محصولات انجام شود و شما نیز می‌توانید وارد بازار کریپتوکارنسی‌ها و ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش رمزارزها به تریدر تبدیل شوید. در ادامه با انواع روش‌های روش‌های ترید کردن آشنا می‌شوید.

خرید و فروش فوری (اسکالپینگ)

یکی از روش‌های ترید کردن اسکالپینگ یا خرید و فروش فوری است. در این روش شما در یک مدت کوتاه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود دریافت می‌کنید. به عنوان مثال یک ارز دیجتیال را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری می‌کنید و چند دقیقه بعد آن ارز ۵ یا ۱۰ دلار گران می‌شود و شما آن رمزارز را می‌فروشید و اینگونه در عرض چند دقیقه ۱۰ دلار سود کسب کردید. این روش به افرادی که مبتدی هستند و تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند پیشنهاد نمی‌شود زیرا شما باید بدانید که چه رمزارزی را چه زمانی بخرید و بفروشید و این نیاز به دانش بالا دارد.

خرید و فروش نوسانی (Swing Trading)

این روش در یک بازه زمانی بلندمدت‌تری انجام می‌شود. به این صورت که شما یک ارز دیجیتال را که در کف قیمت قرار دارد خریداری کرده و آن را نگهداری می‌کنید و به مرور زمان آن ارز را پس از آنکه قیمت آن به تدریج بالا رفت، می‌فروشید. خرید و فروش سووینگ، به‌طور معمولی در بازه‌های زمانی چند روزه تا چند هفته‌ای‌ انجام می‌شود.

خرید و فروش روزانه (Day Trading)

ترید روزانه مانند روش اسکالپینگ کوتاه‌مدت است با این تفاوت که در این روش به جای چند دقیقه، یک روز زمان نیاز است. در این معاملات سود شما بیشتر از روش اسکالپینگ است زیرا مدت زمان بیشتری را صرف ترید می‌کنید.

موقعیت‌ گیری (Position Trading)

یکی از ساده‌ترین روش‌های تریدینگ، موقعیت‌گیری (Position Trading) است. در این روش شما موقیت خرید یا فروش می‌گیرید و ماه‌ها یا شاید سال‌های در آن موقعیت باقی می‌مانید تا زمان مناسب برای فروش یا خرید بدست آورید. به عنوان مثال کسانی که تعداد زیادی بیت کوین را در سال‌های گذشته با قیمت ۱۰۰۰ دلار خریداری کردند و تاکنون صبر کرده‌اند توانستند به نهنگ‌‌های بزرگ بیت کوین تبدیل شوند و سود هنگفتی را کسب کنند.

بیت+کوین

از کجا شروع کنیم؟

این روزها باوجود فضای مجازی مانند یوتیوب و اینستاگرام یادگیری ترید ارز دیجیتال کار بسیار ساده‌ای است، البته شما در این پلتفرم‌های می‌توانید مبانی و اصول تریدینگ را یاد بگیرید و برای تبدیل به شدن به یک تریدر حرفه‌ای باید تجربه کسب کرده و با خواندن کتاب‌ها و مقالات مختلف در زمینه بازارهای مالی و تریدینگ دانش خود را بالا ببرید.

خواندن اخبار و دنبال کردن آن می‌تواند به شما در یادگیری تریدینگ کمک بسزایی کند زیرا اخبار بازارهای مالی تاثیر زیادی بر نوسان قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای شروع ترید ارزهای دیجیتال انتخاب استراتژی معاملاتی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل برای کسب سود از معاملات رمزارزی نام برده می‌شود.

یکی دیگر از مسائلی که شما برای تریدینگ ارزهای دیجیتال باید بدانید تحلیل فاندامنتال و پیش بینی است. مثلا شما با تجزیه و تحلیل بنیادی اخبار تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین و جنبه فنی آن مانند شبکه لایتنینگ را مورد بررسی قرار داده و قیمت آن را پیش‌بینی کنید. برای یادگیری تحلیل فاندامنتال شما نیاز به آموزش و خواندن مقالات و کتاب‌های تخصصی دارید.

یکی از ابزارهایی که شما برای انجام معاملات و ترید کردن ارزهای دیجیتال نیاز دارید کیف پول است. کیف پول آدرسی است که شما رمزارز خود را در آنجا به صورت امن نگهداری می‌کنید و هر آدرس برای یک فرد خاص است و قابل ردیابی نیست.

رمزارز

اگر بخواهیم به طور خلاصه ابزارهای لازم برای شروع ترید ارزهای دیجیتال را به شما بگوییم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 رصد اخبار روزانه، انواع ابزار نمودار، ترسیم داده‌های بازار، بررسی وضعیت شبکه، انواع کیف‌پول ارز دیجیتال، ربات‌های معاملاتی، جستجوگرهای شبکه، تقویم ردیاب بازار و پلتفرم‌های ترید رمزارزها و… از جمله ابزارهای مهم برای تریدها محسوب می‌شوند.

با چه میزان سرمایه وارد شویم؟

برای شروع ترید ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه تجریه کافی را در ابتدا ندارید توصیه می‌شود با سرمایه‌ای وارد شوید که اگر آن را از دست دادید مشکلی برای شما به وجود نیاید و آن سرمایه را نیاز نداشته باشید و پس از آنکه تجربه کافی را کسب کردید و وارد سوددهی شدید سرمایه اصلی خود را وارد بازار کنید و به فعالیت خود با سود بیشتری ادامه دهید.

سخن پایانی

ترید ارزهای دیجیتال پرسود و درعین حال پرریسک است؛ پس شما باید اطلاعات و دانش مورد نیاز برای تریدینگ را بدست آورده و عجله نداشته باشید زیرا اگر با دانش ناکافی وارد این بازار شوید ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. پس اگر تصمیم خود را برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال گرفته‌اید، با آموزش، انتخاب استراژی مناسب و با رعایت اصول به یک تریدر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال تبدیل شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]