برگشت بورس به صعود / نمادهای تاثیرگذار بازار معرفی شد + نقشه
برگشت بورس به صعود / نمادهای تاثیرگذار بازار معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۴۸۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۵۰ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشد نسبی به پایان رسید. ارزش معاملات خرید از فروش در ساعات آغازی بازار جلو زد.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شستا، خودرو، میدکو، خساپا، پارسان، فولاد و وپاسار تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۳۲۲۳ واحدی به ۷۱۸ هزار و ۶۶۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۶۸۸,۶۸۰.۳۶۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۴,۲۶۲.۹۵۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۲۶۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، خاور، بپاس، زاگرس، غصینو، ساوه و دتوزیع هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،  خواستار توجه ویژه به موضوع قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح عوارض صادراتی، مالیات بر سوداگری و… در جهت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و تقویت تولید، در قانون‌گذاری بخصوص در برنامه هفتم شدند.

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور: لایحه کاهش ۱۵درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها در دولت تدوین شده و مراحل نهایی آن در دست اجراست و به‌زودی به مجلس خواهد رفت.

علی روستایی، مدیر تسویه معاملات کالایی سپرده‌گذاری مرکزی از تسویه نهایی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی به ارزش ۹۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال خبر داد.

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند سهم مهمی را در بازار سرمایه به خود اختصاص دهند

همایش نظاره جهش تولید دانش‌بنیان روز گذشته، ۲۰ شهریور در ساختمان شیخ فضل الله مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این همایش گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند گزینه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند و اتفاقاً در یک سال و نیم گذشته، استقبال خوبی از گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

ما این موضوع را به عنوان یک فرصت قلمداد می‌کنیم و می‌دانیم با توجه به ساختارهای ایجاد شده، استفاده از این فرصت امکان‌پذیر است.

ابلاغ نحوه ایفای تعهدات ارزی پتروشیمی، پالایشی و فرآورده‌های نفتی

سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات پتروشیمی، پالایشی و فرآورده‌های نفتی را ابلاغ کرد.

پایان داوری آثار پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه

مهدی حاجی‌وند، دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برترین‌های پنجمین دوره این جشنواره ۲۷ شهریور، همزمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار برگزار خواهد شد.

این جشنواره در دو بخش: «رسانه‌های مکتوب و دیجیتال» و «رسانه‌های دیداری و شنیداری» است که آثار ارسالی توسط اعضای هیئت داوری شامل آقایان حسین عبده‌تبریزی، سعید مستشار، محسن ایلچی، بهنام بهزادفر و اکبر نصرالهی بررسی شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]