رشد بی جان بورس / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه
رشد بی جان بورس / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۹۷ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشد خیلی محدودی به پایان رسید و درصد کمی از نمادهای بورسی را به رنگ سبز درآورد.

بورس معاملات روز چهارشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی تاپیکو، تاصیکو، کگل، وبملت، فولاد، ونیکی و فملیتاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۱۳۶۷ واحدی به ۷۱۸ هزار و ۷۵۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد نزدیک به ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۶۷۲,۳۴۰.۷۱۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۳,۲۳۱.۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۲۷۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، وسپهر، دماوند، فروژ، آریا، پارتا و توریل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۵ مهر ۱۴۰۲

بررسی آمارهای معاملاتی در بورس کالا حاکی از آن است که قیمت میلگرد در شش ماه امسال با وجود تداوم تورم و مشکلات متعدد با کمترین نوسان همراه بوده است.

رئیس مرکز مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم سازمان بورس: دوره آموزشی مبارزه با پولشویی برای مدیران عامل و مسئولین مبارزه با پولشویی نهادهای مالی، از ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس: طبق بررسی‌های انجام شده از جزییات معاملات بازار در نیمه نخست سال  سهامداران حقیقی‌ با ثبت ۷۸درصد بیشترین سهم از معاملات خرد سهام در بازار را به خود اختصاص دادند.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام جهان طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد. این در حالی است که ایران تولید ۱۹.۷ میلیون تن از این محصول را به ثبت رساند.

واریز بیش از ۵۱ همت سود برای سهامداران از طریق سجام

در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان سود از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون سهامدار واریز شد.

خاندوزی: موافق ادامه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا هستیم

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت با ادامه وضعیت فعلی در خصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موافق هستند و اگر نیاز به اصلاحاتی هست، در داخل همین چارچوب انجام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]