قیمت دلار سر به فلک می کشد؟
قیمت دلار سر به فلک می کشد؟

قیمت دلار در حالی دیروز با روند افزایشی بسته شد که معامله‌گران به طور پیوسته اخبار مربوط به رویدادهای منطقه را پیگیری می‌کردند. روز گذشته با وجود رشد ارزش این اسکناس در بازار ارز، روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت و هم خریدار زیاد بود و هم فروشنده.

قیمت دلار دیروز با افزایش هزار و ۱۵۰ تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله صعود کرد و با قیمت ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که در معاملات پشت خطی، این اسکناس در کانال ۵۳ هزار تومانی قرار دارد و تا پله چهارم این کانال نیز معامله می‌شود.

روز گذشته با وجود رشد قیمت دلار اما روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت و به اعتقاد معامله‌گران شناور بود. به گونه‌ای که ضربان‌ خرید و فروش را اخبار مربوط به تنش میان حماس و رژیم صهیونیستی روند می‌داد.

در سومین روز افزایشی هفته خطوط مقاومت دلار با بازگشایی بازارها شکسته شد و به سرعت جای خود را به منطقه حمایت داد،؛ تحلیلگران اقتصادی محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی، یعنی مقاومت روز یکشنبه را خط حمایت کنونی دلار می دانند. آنها قیمت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومانی را نیز محدوده مقاومت دلار توصیف می‌کنند که به نظر می‌رسد با تداوم تنش‌های منطقه و رشد دلار در بازار پشت خطی، این محدوده نیز با بازگشایی بازارها در روز جاری از دست برود.

دیروز فعالان بازار ارز توجه ویژه‌ای به روند قیمت‌ها در بازارهای جهانی به ویژه طلا، نفت، جفت‌‌ارزها، فارکس و ارز دیجیتال داشتند. به اعتقاد برخی، با شروع کاری بازارهای جهانی در هفته جدید قیمت‌ها جهش قابل توجهی نداشتند. آنها نقش قدرت دلار آمریکا را در این نوسان محدود قیمت در بازارهای جهانی بالا توصیف کردند.

روز دوشنبه ۱۷ مهر قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایشی شد. در حالی که صرافی‌های هرات به دلیل زلزله اخیر تعطیل بودند، تقاضا برای دلار در هرات بالا رفته و کمتر کسی در این بازار فروشنده است. دلار هرات اما در بازار پشت‌ خطی فعال بود و با افزایش هزار و ۲۵۰ تومانی با قیمت ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۲ هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رسید و رشد ۳۳۰ تومانی داشت.

قیمت   نرخ‌های   مختلف

روز گذشته ۱۷ مهر با توجه به عدم درج قیمت انواع ارزها در سایت مرکز مبادله ایران قیمت‌های ذکر شده از سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) بانک مرکزی به روز شده است. روز گذشته اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۳ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشتند. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت   ارزهای   موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۶۲۵ تومان معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۵۵۷ تومان تعیین شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۹ هزار و ۵۹۷ تومان درج شد.

روز گذشته درهم امارات با گپ مثبت باز شد و افزایش ۳۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان درج شد و تغییر قیمتی نداشت.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]