علت روند نزولی قیمت اتریوم چیست؟
علت روند نزولی قیمت اتریوم چیست؟

در هفته‌ای که گذشت، اتریوم با شکست قابل‌توجهی روبرو شد و قیمت آن به حدود ۱،۵۲۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن در هفت ماه گذشته است.

جالب اینجاست که کاهش قیمت اتریوم با کاهش کارمزدهای این شبکه به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر همزمان بوده است.

در آن بازه، علاوه بر تداوم تنش‌های ژئوپلیتیکی، بنیاد اتریوم و نهنگ‌های بزرگ نیز نسبت به فروش این ارز دیجیتال اقدام کردند. بنیاد اتریوم اخیراً ۱،۷۰۰ واحد ETH را با استیبل کوین USDC مبادله کرد.

به گزارش علی مارتینز، تحلیلگر، نهنگ‌ها نیز از ماه فوریه تاکنون بیش از ۵ میلیون ETH معادل تقریباً ۸٫۵ میلیارد دلار را به فروش رسانده‌اند.

در همین حال، ناظران بازار معتقدند که این حرکت کاهشی قیمت، نشان‌دهنده کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به اتریوم است. جستجوهای گوگل برای این ارز دیجیتال نیز که به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۲۰ رسیده، این ادعاها را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، اشتیاق سرمایه‌گذاران به محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم، علی‌رغم راه‌اندازی چندین صندوق ETF آتی، کم‌رنگ بوده است.

در همین حال، کاهش کارمزدهای اتریوم به پایین‌ترین سطح سه ساله را می‌توان به کاهش اخیر در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای در این شبکه نسبت داد.

به گفته کارشناسان، این کاهش به دلیل مهاجرت به لایه‌های دو و کاهش استفاده از برنامه‌ها در شبکه اصلی بوده است. این تحولات همزمان سوالات زیادی را در مورد مسیر آتی اتریوم ایجاد کرده؛ زیرا عملکرد این ارز دیجیتال در بازار و کارمزدهای تراکنش آن تغییرات قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]