صعود ناچیز بورس / کدام نمادها ریزشی بودند؟ + نقشه
صعود ناچیز بورس / کدام نمادها ریزشی بودند؟ + نقشه

بورس در معاملات ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۴۲۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل امروز سبز به پایان رسید اما رنگ و روی نمادهای بورسی چنگی به دل نمی‌زند و روند صعودی بازار بسیار نامحسوس مشاهده می‌شود.

بورس معاملات روز شنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، خودرو، خساپا، کگل، نوری، فملی و شبهرن تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۹ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۳۲۶۹ واحدی به ۶۸۶ هزار و ۲۴۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۹۷۵,۴۲۶.۴۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۶,۴۲۷.۸۲۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۸۲۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، وسپهر، شاوان، وهور، حسینا، کوثر و خاور هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۵ مهر ۱۴۰۲

براساس آمار منتشره از سوی سازمان توسعه، در نیمه نخست ۱۴۰۲ سهم صنعت از ارزش کل صادرات غیرنفتی ۱۵ درصد بوده است.

بر اساس گزارش شهریورماه، ارزش بازار حدود ۱۰۲,۳۶۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه گذشته ۷.۶ درصد افزایش و همچنین ارزش معاملات بازار حدود ۱۲,۹۳۱ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه قبل ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان بورس از سهم ۳۰ درصدی بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد کشور به واسطه طراحی ابزارهای متنوع در سرمایه‌گذاری خبر داد.

سازمان بورس با همکاری کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، تا ۱۷ آبان ماه، پیشنهادات صاحب‌نظران و فعالان بازار را در خصوص موارد پیشنهادی، نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دریافت و به مراجع ذی‌صلاح منعکس می‌کند.

رشد اقتصادی ٨ درصدی با حمایت دولت از بورس

علی بابایی کارنامی، نماینده مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه سعی شده تمام سیاست‌ها به سمت حمایت از بازار سرمایه، اقتصاد کشور و حمایت از سرمایه‌های خرد و کلان حرکت کند.

امیدواریم در سایه حمایت دولت از بازار سرمایه، شاهد رشد ۸ درصدی اقتصادی باشیم.

جزئیات عدم نمایش اطلاعات معاملات در سایت TSETMC مشخص شد

علی حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت  فناوری بورس تهران گفت: مشکل فنی در خود سایت TSETMC به وجود آمد، که از همان ساعت ابتدایی همکارانم در حال رفع آن بودند،  فرآیند‌های سفارش‌گیری و تمامی روند معاملات در حال انجام است.

مشکل به وجود آمده در ساعت ۸:۴۴ در سایت TSETMC به تمامی ذینفعان بازار اطلاع رسانی شد و با تلاش همکاران در ساعت ۹:۱۸ مشکل برطرف شد.

کاهش هزینه‌های انتشار اوراق با انتشار اوراق وکالت

محمد خان‌زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل نوع دارایی‌هایی که دارند نمی‌توانند از اوراق اجاره استفاده کنند یا بعضا نوع مواد اولیه یا کالایی که مورد نیازشان است با مشخصات اوراق مرابحه همخوانی ندارد.

اوراق وکالت این امکان را برای چنین شرکت‌هایی فراهم می‌کند تا ضمن کاهش هزینه‌های انتشار اوراق، تمام نیازهای متنوع خود را برآورده سازند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]