در دنیای ارزهای دیجیتال، معمولاً درباره بیت کوین زیاد صحبت می‌شود؛ اما اتریوم که دومین رمزارز بزرگ جهان به‌شمار می‌رود را نیز زیر نظر دارند. درست است که اتریوم در زیر سایه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت کوین قرار گرفته است، اما این رمزارز نیز چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. فعالان بازار به اتریوم به‌عنوان […]

در دنیای ارزهای دیجیتال، معمولاً درباره بیت کوین زیاد صحبت می‌شود؛ اما اتریوم که دومین رمزارز بزرگ جهان به‌شمار می‌رود را نیز زیر نظر دارند. درست است که اتریوم در زیر سایه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت کوین قرار گرفته است، اما این رمزارز نیز چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد. فعالان بازار به اتریوم به‌عنوان تنها یک واحد پولی و دارایی نگاه نمی‌کنند و معتقدند این رمزارز ارزش ذاتی داشته و فرصت‌های مالی مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذارانش قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به پیش‌بینی‌ها درباره خرید اتریوم بپردازیم و بررسی کنیم که در طولانی‌مدت ارزش این رمزارز صعودی خواهد بود یا خیر. اگر قصد خرید ارز دیجیتال، به‌ویژه اتریوم را دارید، تا پایان همراه ما باشید.

اتریوم

 اتریوم چیست؟

بزرگ‌ترین آلت کوین و دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان. اتریوم چیزی بیشتر از یک دارایی دیجیتال است و به دلیل ویژگی‌های خاص بلاکچینش و راهکارهای جالبی که برای مشکلات بیت کوین ارائه داده‌است، حتی در خارج از جامعه‌ی طرفداران ارزهای دیجیتال نیز محبوبیت زیادی دارد. اتریوم یک بلاکچین منبع‌باز با قابلیت پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند است که اغلب در حوزه اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi) به‌کار گرفته می‌شود.

پیش از خرید اتریوم باید از خود بپرسید که تکنولوژی بلاکچین چیست و چه کاربردی دارد؟ بلاکچین یک دفتر ثبت اطلاعات غیرمتمرکز است که تمامی تراکنش‌های یک رمزارز در آن ثبت می‌شود. این دفتر به‌صورت متمرکز نگه‌داری نمی‌شود و همزمان بر روی بسیاری از کامپیوترهای سراسر جهان وجود دارد. تراکنش‌ها نیز به‌صورت غیرمتمرکز تأیید می‌شوند و پس از ثبت شدن امکان دستکاری آن‌ها وجود ندارد. اتریوم بیشتر شبیه به یک شبکه است که توسط اعتبارسنج‌ها نگه‌داری و به‌روز می‌شود. این اعتبارسنج‌ها در ازای کار و مشارکت خود در پروژه، اتر دریافت می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت Ethereum تا سال ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی آنقدرها هم دور از ذهن نیست و عواملی برای این اتفاق وجود دارند. مدل منحصربه‌فرد، استراتژی بازار گسترده، داشتن راه‌حل‌هایی برای مشکل مقیاس‌پذیری و پیشرو بودن در برنامه‌های اقتصاد غیرمتمرکز، ازجمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند خرید اتریوم را افزایش دهند و قیمت آن را بالا ببرند.

کاربردهای کلیدی اتریوم

اتریوم نقش بزرگی را در توسعه تکنولوژی بلاکچین و افزایش کاربردهای آن داشته است. تاکنون پروژه‌های بلاکچین مختلفی توسط اتریوم اجرا شده‌اند و این شبکه بهره‌وری بسیار بالا، سرعت بالای تراکنش‌ها و کاربردهایی در اقتصاد غیرمتمرکز را به توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. هنگام تحلیل اتریوم ضروری است که این کاربردها را در نظر داشته باشیم. بعضی از حوزه‌هایی که اتریوم به سرعت در آن‌ها در حال توسعه است عبارت‌اند از:

  • اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi)
  • سازمان‌های غیرمتمرکز خودمختار (DAO)
  • قراردادهای هوشمند
  • توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)
  • برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps)

 به‌طور خلاصه حوزه‌های زیادی وجود دارند که اتریوم در آن‌ها ارزش جدیدی خلق کرده‌است. صنایع مختلفی از صنعت سرگرمی گرفته تا بخش املاک و بازار مسکن و حتی حوزه سلامت از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند.

خرید اتریوم

پیش‌بینی قیمت اتریوم

تا زمانی که تیم اتریوم برتری خود را حفظ کند و برای مشکلات حوزه‌های مختلف راهکار ارائه کند، قیمت اتریوم بالاتر خواهد رفت و ارزش این رمزارز افزایش خواهد یافت. در ادامه قصد داریم قیمت این رمزارز را در میان‌مدت و طولانی‌مدت بررسی کنیم.

با توجه به نمودارهای تکنیکال، به احتمال زیاد اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۳، در رنج قیمتی ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار باقی خواهد ماند. حمایت اصلی این رمزارز در قیمت ۱۷۶۰ دلار است و ممکن است در بدترین شرایط به ۱۶۰۰ دلار نیز برسد. در این بازه زمانی انتظار می‌رود میانگین قیمت اتر ۱۸۸۰ دلار باشد.

به گفته کریپتو نیوز انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۵، قیمت اتریوم حداکثر به ۶۵۰۰ دلار برسد. حداقل قیمت مورد انتظار نیز ۴۵۰۰ دلار خواهد بود. تا پنج سال پس از آن یعنی در سال ۲۰۲۳، ماکسیمم قیمت پیش‌بینی‌شده برای اتریوم ۲۰۵۰۰ دلار است و حداقل قیمت پیش‌بینی‌شده برای این رمزارز در آن سال، ۱۴۰۰۰ دلار خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان کارکشته بازار ارزهای دیجیتال نسبت‌به اتریوم خوش‌بین هستند و حتی بعضی از آن‌ها انتظار دارند که قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۳ به چهل هزار دلار نیز برسد. صندوق سرمایه‌گذاری جهانی VanEck نیز انتظار دارد که ارزش بازار اتریوم از ۲ تریلیون دلار نیز فراتر برود.

به گفته بن ریچی، مدیر سرمایه دیجیتال، اگر همه‌چیز خوب پیش برود، خرید اتریوم افزایش یافته و ممکن است تا پایان سال، قیمت این رمزارز به ۲۵۰۰ دلار نیز برسد. حتی بلاگ‌های محبوب حوزه کریپتو مانند Gov Capital و Traders Union نیز نسبت‌به خرید اتریوم خوش‌بین هستند و انتظار دارند قیمت این رمزارز بالاتر برود.

Gov Capital انتظار دارد که قیمت اتر تا پایان سال ۲۰۲۵، به رقم ۷۲۰۰ دلار برسد. آنتون خاریتونوف، تحلیلگر Traders Union، نیز پیش‌بینی کرده‌است که اتریوم می‌تواند تا سال ۲۰۲۵، به ۶۱۹۶ دلار برسد و تا پایان سال ۲۰۲۳، به رقم ۳۱۶۵۶ دلار دست یابد.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که راه‌اندازی Ethereum 2.0 یک رویداد کلیدی برای این رمزارز است و تا سال‌ها از صعود قیمت آن پشتیبانی خواهد کرد. Ethereum 2.0 یک آپدیت است که دو مشکل بزرگ شبکه‌ی اتریوم یعنی سرعت پایین پردازش تراکنش‌ها و کارمزد بالا را حل خواهد کرد.

آیا اتریوم از بیت کوین پیشی خواهد گرفت؟

هر چیزی در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است. برای مثال در سال ۲۰۲۱، ارزش اتریوم ۴۰۰ درصد بالا رفت؛ درحالی‌که در همین بازه بیت کوین تنها ۶۶ درصد افزایش قیمت داشت. با وجود افزایش میزان خرید اتریوم بسیاری از متخصصان بر این باورند که اگرچه ممکن است این رمزارز از نظر کاربرد و گستردگی استفاده از بیت کوین پیشی بگیرد، اما بعید است قیمت آن به بیت کوین برسد.

پیش بینی کارشناسان ارز دیجیتال درباره خرید اتریوم

اتریوم؛ طلایه‌دار بازار ارزهای دیجیتال

در این مقاله سعی کردیم به معرفی اتریوم بپردازیم و اطلاعات مناسبی را به شما ارائه کنیم. ما سعی کردیم تحلیل اتریوم توسط متخصصان را بررسی کرده و نقطه‌نظرات متخصصان را بیان کنیم. به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بازاری پرتلاطم است و فعالیت در آن به دانش بالایی نیاز دارد. اگر قصد خرید ارز دیجیتال و فعالیت در بازار را دارید، بهتر است این کار را تحت‌نظر یک متخصص انجام دهید؛ وگرنه ممکن است حتی خرید اتریوم نیز برای شما سوددهی کافی را نداشته باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]