قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته نوسان کمی را در حوالی ۳۴٬۰۰۰ دلار تجربه کرد و بخش زیادی از رشد روزهای گذشته را حفظ کرد. همزمان، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی مرکزی (Core PCE) ماه سپتامبر نیز مطابق با انتظارات و برابر ۳.۷٪ اعلام شد که نشان‌دهنده بهبود وضعیت تورم در اقتصاد آمریکاست.

به نقل از کوین تلگراف، در حالی که همه نگاه‌ها به بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه بیت کوین در روزهای آتی جلب شده است، برخی از تحلیلگران انتظار دارند تثبیت قیمت برای مدتی ادامه داشته باشد.

دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades)، معامله‌گر مطرح، روز گذشته در توییتی در رابطه با وضعیت فعلی بازار نوشت:

من فکر می‌کنم بیت کوین مدتی را در محدوده ۳۳٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار سپری خواهد کرد. فرصت‌های معاملاتی احتمالی در این سطوح را به دقت زیر نظر خواهم داشت.

علاوه بر این، این معامله‌گر در توییت دیگری خاطر نشان کرد سود باز قراردادهای آتی بیت کوین، به سطوح قبل از جهش هفته اخیر که منجر به شورت اسکوییز و افزایش قیمت به بالاترین سطح ۱۷ ماهه شد، بهبود یافته است.در همین حال، پیش‌بینی پلتفرم تحلیلی متریال ایندیکیترز (Material Indicators) برای روزهای آتی نزولی است. با این حال، تحلیلگران این پلتفرم معتقدند در صورت عبور بیت کوین از ۳۴٬۸۵۰ دلار، این دیدگاه نزولی فاقد اعتبار خواهد شد؛ اتفاقی که می‌تواند حتی قبل از کلوز کندل ماه اکتبر نیز رخ دهد. نیروی محرکه زیادی برای افزایش قیمت تا ۴۰٬۰۰۰ دلار وجود دارد.

مقایسه عملکرد بیت کوین با سایر دارایی‌ها مسیر خوش‌بینانه‌تری را برای ادامه ترسیم می‌کند. به گفته کالئو (Kaleo)، یکی دیگر از معامله‌گران مطرح در فضای کریپتو، عملکرد بیت کوین از ماه سپتامبر تا به حال نسبت به شاخص S&P ۵۰۰ به طور قابل توجهی بهتر بوده است؛ در نتیجه می‌توان به تداوم روند صعودی امیدوار بود.

وی روز گذشته در توییتی در این رابطه نوشت:

بالاخره شاهد «جدا شدن مسیر صعودی» بیت کوین از بازار سهام بودیم؛ اتفاقی که همه منتظر آن بودند. در حالی که قیمت بیت کوین نسبت به دلار آمریکا از کف ماه سپتامبر ۳۶٪ افزایش یافته، نسبت به شاخص SPX حدود ۴۸٪ رشد کرده است.

عملکرد بیت کوین در مقابل شاخص S&P ۵۰۰ را نشان می‌دهد و در آن اتفاقات کلیدی در تاریخ بیت کوین از جمله فروپاشی اکوسیستم ترا مشخص شده است. کالئو معتقد است نیروی محرکه زیادی باقی مانده است که می‌تواند بیت کوین را به ۴۰٬۰۰۰ دلار برساند.

برخی دیگر نیز بر اهمیت تبدیل سطوح مقاومتی به سطوح حمایتی در روزهای اخیر و پیش از بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه اشاره می‌کنند. متیو هایلند (Matthew Hyland)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در این رابطه می‌گوید:

    نمی‌دانم چطور کسی می‌تواند به چارت بیت کوین نگاه کند و به این نتیجه برسد که شکسته شدن مقاومت ۳۲٬۰۰۰ دلاری کار بزرگی نبوده است.

به گفته این تحلیلگر، در حال حاضر کار زیادی از دست خرس‌ها (فروشندگان) بر نمی‌آید:

    آخرین امید برای خرس‌ها این است که کندل هفتگی و ماهیانه، نزولی بسته شوند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]