۶۰۰ هزار دلار بیت کوین دزدیده شد / مایکروسافت پاسخگو باشد
۶۰۰ هزار دلار بیت کوین دزدیده شد / مایکروسافت پاسخگو باشد

به گزارش ZachXBT، کارآگاه حوزه ارزهای دیجیتال، تقریباً ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین (BTC) از کاربرانی که برنامه جعلی Ledger Live را از فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت دانلود کرده بودند، به سرقت رفته است.

این تحلیلگر آنچین، کلاهبرداری “Ledger Live Web۳” را در ۵ نوامبر کشف کرد. Ledger Live یک رابط کاربری برای کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است. برنامه جعلی “Ledger Live Web۳” کاربران را فریب می‌دهد تا فکر کنند در حال دانلود “Ledger Live” هستند.

طبق گزارش‌ها، تقریباً ۱۶.۸ بیت کوین به ارزش ۵۸۸۰۰۰ دلار توسط این کلاهبردار در ۳۸ تراکنش با استفاده از آدرس کیف پول “bc۱q….y۶۴q” دریافت شده است.

در پستی دیگر، ZachXBT اشاره کرد که مایکروسافت ممکن است برنامه جعلی Ledger Live را از پلتفرم خود حذف کرده باشد.گزارش‌ها حاکی از آنند که برنامه جعلی «Ledger Live Web۳» از تاریخ ۱۹ اکتبر در فروشگاه برنامه مایکروسافت ظاهر شده است.

اولین تراکنش ارسال‌شده به آدرس کیف پول این کلاهبردار در ۲۴ اکتبر، به ارزش ۵۲۱۰ دلار انجام شد. قبل از آن، از این کیف پول استفاده نشده بود. بیشتر این تراکنش‌ها از ۲ نوامبر انجام شده و بزرگ‌ترین انتقال در ۴ نوامبر به مبلغ ۸۱۲۰۰ دلار بوده است.

تحلیلگر ZachXBT گفت که آنها دو پیام از قربانیان در ۴ نوامبر دریافت کرده‌اند که می‌گویند مایکروسافت به خاطر اجازه دادن به برنامه جعلی Ledger Live برای نمایش در فروشگاه برنامه خود، “باید مسئولیت‌پذیر باشد” و پاسخ بدهد.

ناگفته نماند که این اولین بار نیست که یک برنامه جعلی Ledger Live به فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت راه پیدا می‌کند. حساب پشتیبانی لجر در X (توییتر سابق) در دو نوبت در ماه‌های دسامبر و مارس به کاربران خود در مورد یک برنامه جعلی Ledger Live اطلاع داده بود.

لجر در مورد این کلاهبرداری نظری نداده، اما قبلاً به کاربران گفته بود که “تنها مکان امن” برای دانلود Ledger Live، وبسایت آن، یعنی ledger.com است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]