سقوط سنگین در بورس / فولاد صدرنشین شد + نقشه بازار
سقوط سنگین در بورس / فولاد صدرنشین شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۰۳۱۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۸ واحدی قرار گرفت.

بورس ۲۷  آبان ماه را ریزشی شروع کرد و قسمت زیادی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات شنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش نسبتا افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای نزدیک به ۸ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فارس، وبملت، شپنا، کگل، فملی و  شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۷ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش حدود ۲۱۸ واحد به ۷۰۱ هزار و ۹۱۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۴۳۷,۵۳۷.۲۳۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۷,۵۷۲.۶۲۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۹۹۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فغدیر، انتخاب، تجلی، زاگرس، دماوند، خدیزل و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۷ آبان ۱۴۰۲

علیرضا ناصرپور عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار: نظر فعالان بازار سرمایه در زمان تدوین برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

مدیرعامل بورس کالا: از سال گذشته تاکنون، ۴۲ میلیارد تومان خسارت جهت تاخیر در تحویل از خودروسازان دریافت و به حساب خریداران واریز شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس: مجلس به منظور همراهی بیشتر با سیاست‌های بازار سرمایه در خصوص موضوعاتی که می‌تواند تاثیر  بسزایی بر بورس بگذارد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

مدیرعامل بورس انرژی: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین گواهی صرفه‌جویی انرژی تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

کاهش ریسک در بازار سرمایه، مهمم‌ترین مولفه قابل درج در بودجه ۱۴۰۳

حمیدرضا دانش‌کاظمی، عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه کاهش ریسک‌های متعدد از بازار سرمایه به منظور ایجاد و حفظ ثبات در تصمیم‌گیری‌ها بهترین اقدامی است که می‌بایست در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شود، گفت: دولت و مجلس باید به سهامداران اطمینان دهند که درصورت خرید سهام هر روز با یک مصوبه دستخوش تغییر نخواهند شد و فرمول نرخ خوراک ثابت است.

وی تاکید کرد: نرخ بهره مالکانه معادن نکته دیگری است که می‌بایست مورد توجه دولت قرار گیرد زیرا در اعداد و ارقام اقتصادی تنها ۶ تا ۷ درصد مربوط به صنایع معدنی است در حالی که رشته مس در ایران مولفه مهمی است که می‌توان به واسطه آن درآمد ارزی را افزایش داد.

دانش‌کاظمی گفت: یکی از نکات مهم در بودجه و برنامه هفتم آن است که مدیریت دولتی از صنایع بورسی برداشته شود، زیرا هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین صنایع بورسی چون گروه خودرو با زیان‌های سنگینی مواجه است و همین امر آسیب‌هایی را متوجه بازار سرمایه و بانک‌ها می‌کند.

وی بیان کرد: دولت و مجلس به عنوان دو نهاد اجرایی و نظارتی با اتخاذ هر تصمیم اقتصادی و سیاسی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر بازار سرمایه اثر گذارند و ریسک‌هایی را بر بازار تحمیل می‌کنند، بنابراین به منظور کاهش ریسک‌های موجود در بازار رئیس سازمان بورس نیز همانند رئیس بانک مرکزی باید در کنار وزیر اقتصاد در جلسات هیئت دولت حضور یابد تا درهنگام تصمیم‌گیری‌ها در حوزه صنایع و بازار سرمایه بتواند اظهارنظر مناسبی را انجام دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]