شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 21207
  • 29 آگوست 2023 - 20:12
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

گرفتاری دلار در یک خاکریز مهم

گرفتاری دلار در یک خاکریز مهم
گرفتاری دلار در یک خاکریز مهم

اکوایران :تحلیلگران سیاسی و اقتصادی دلایل مختلفی را برای فریز شدن قیمت دلار مطرح می کنند. از نگاه آنها بهبود روابط ایران با عربستان، آزادسازی ارزهای بلوکه شده، داغ شدن موضوع توافق تبادل زندانیان میان ایران و‌ آمریکا سه عامل تاثیر گذار بر روی نرخ دلار در تهران بوده است.

به گزارش اکوایران، نگاهی به قیمت دلار  از ۲۲ مرداد ماه سال جاری تا امروز -۷ شهریور ماه- نشان می‌دهد که بازیگران ارزی تهران بین دو مرز مهم گرفتار شده‌اند.

آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد معامله گران دلار در ۱۶ روز اخیر در محدوده حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا مرز مقاومتی۴۹ هزارو ۳۰۰ تومان در حال طناب کشی بوده‌اند. با این حال هنوز نیروی به طور کامل نتوانسته اسکناس آمریکایی را در یکی از ۲ مرز یاد شده تثبیت دهد.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی دلایل مختلفی را برای فریز شدن قیمت دلار مطرح می‌کنند. از نگاه آنها بهبود روابط ایران با عربستان، آزادسازی ارزهای بلوکه شده، داغ شدن موضوع توافق تبادل زندانیان میان ایران و‌  آمریکا  سه عامل تاثیر گذار بر روی نرخ دلار در تهران بوده است. 

در بازار امروز هم قیمت دلار در تهران با ۴۹ هزار و ۲۰ تومان معامله شد که نسبت به عصر دیروز ۸۰ تومان افت کرده است. امروز اگر چه نرخ دلار در تهران نزولی بود اما در هرات قیمت دلار با رشد ۷۰ تومانی تا یک قدمی کانال ۴۹ هزار تومان رفت اما نتواست به این مرز برسد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۴۸ هزار و ۹۲۰ تومان قیمت خورد.نرخ  حواله درهم  نیز امروز در حدود ۵۰ تومان رشد کرد و به ۱۳ هزار و ۵۸۰ تومان رسید. 

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل تقریباً ۲ هزار و ۳۰۰ تومان رشد کرد و در محدوده ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی هم  در بازار امروز با رشد ۲۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. 

قیمت سکه امامی هم از ۲۲ مرداد ماه تا امروز در محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در رفت و برگشت بوده است. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله 04 مه 2024

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

اکوایران: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.