قطارهای باری با واگن‌های مربوط به یک شرکت تشکیل می‌شوند
قطارهای باری با واگن‌های مربوط به یک شرکت تشکیل می‌شوند

مدیرعامل راه‌آهن گفت که در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط شکل نمی‌گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن‌های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی در کمیسیون عالی «گراف» که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران عملیاتی ستاد و مدیران و اعضای کمیسیون گراف مناطق (به صورت ویدیو کنفرانس) برگزار شد، نکاتی درباره مهمترین اقدامات لازم به منظور رسیدن به راه‌آهن توانمند را عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ممنوعیت سیر واگن‌های باری با شیر بسته (بدون ترمز) گفت: با پیگیری مستمر چندماهه و همکاری مناطق، موضوع حذف واگن‌های شیربسته که به یک رویه غلط در سال‌های طولانی در راه‌آهن تبدیل شده بود، اجرایی شد و دیگر هیچ واگنی با شیربسته حرکت نمی‌کند و همه واگن‌های در سیر دارای سیستم ترمز فعال هستند.

وی افزود: در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط تشکیل نمی‌گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن‌های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.

مدیرعامل راه آهن ادامه‌داد: در روزهای گذشته توانستیم با انضباط‌بخشی مالی، بخشی از مطالبات را از مالکان واگن و بخش‌های دیگر وصول کنیم و پرداخت‌های خوبی در حوزه تعمیرات لکوموتیو و مالکان لکوموتیو بخش خصوصی داشتیم و بخشی از بدهی‌های مناطق به پیمانکاران را نیز پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر برای تحقق شعار «راه آهن توانمند» است تا مدیران مناطق با قدرت بتوانند سیاست‌های کلان راه آهن را محقق کنند.

صالحی اظهار داشت: در آبان و آذر ۱۵ جلسه چند ساعته برگزار کردیم تا وصول مطالبات در راه آهن به صورت سیستمی و سامانه‌ای شود. در حالی که کسی باور نمی‌کرد موضوع لغو سیر واگن‌های شیربسته و همچنین وصول مطالبات شدنی باشد، نه فقط اجرایی شد بلکه همزمان با آن اقدامات اساسی نیز به انجام رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این امر باعث شد که اکنون برای شرکت‌ها به صورت مستمر پیامک میزان بدهی ارسال می‌شود، آن‌ها تراز مالی خودشان را می‌دانند و بر اساس آن عمل می‌کنند.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: این درخواست مالکان لکوموتیو بخش خصوصی بود و می‌گفتند ما به هیچ وجه راضی نیستیم لکوموتیو ما به واگن‌های شرکت‌هایی متصل شود که هزینه آن را نمی‌دهند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای بهره‌وری و همچنین سرعت سیر شبکه با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده، بیان داشت: لازم است با محاسبه برای واگن‌های خالی و پر و البته شیر باز، طراحی لازم انجام شود که سرعت سیر در برخی مسیرها با توجه به شیب و فراز و قوس‌ها به‌مرور افزایش پیدا کند.

صالحی همچنین با اشاره به اصالت ایمنی در سیر و حرکت، گفت: درست است که با تلاش‌های انجام شده سوانح راه‌آهنی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما به این میزان قانع نیستیم و لازم است همگی ارتقای ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کنیم روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]