نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید آن است که سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار ارز‌های دیجیتال، تفاوت چندانی با سرمایه‌گذاری بر سایر دارایی‌ها ندارد. یکی از معیار‌های مهم درزمینه سرمایه‌گذاری، مقدار تولید ارزش است.

از زمان ظهور بیتکوین، که باعث بروز سروصدا در بازار شد، تاکنون بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر وارد عرصه بازار شده‌اند و ویژگی‌های جدیدتر و بهتری را ارائه داده‌اند. هر یک از این پروژه‌ها قصد داشت با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد، برتری خود را نسبت به سایر پروژه‌ها ثابت کنند. بعضی از این پروژه‌ها همچنین تلاش می‌کردند مشکلات پروژه‌های قبلی را با راه‌حل‌های خود برطرف کنند و از این طریق توجه خریداران و کاربران را به خود جلب کنند.

چگونه می‌توان ارز‌های دیجیتال آینده‌دار را شناسایی کرد؟

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید آن است که سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار ارز‌های دیجیتال، تفاوت چندانی با سرمایه‌گذاری بر سایر دارایی‌ها ندارد. یکی از معیار‌های مهم درزمینه سرمایه‌گذاری، مقدار تولید ارزش است. هرچقدر کسب‌وکار یا پروژه موردنظر ارزش تولید کند، سوددهی یا زیان‌دهی خود را در طولانی‌مدت نشان می‌دهد. علاوه‌براین، قیمت دارایی نیز تحت‌تأثیر ارزشی که آن پروژه تولید می‌کند، کم یا زیاد می‌شود.

در ادامه چند مورد از عواملی که در تولید ارزش یک پروژه نقشی مؤثر دارند را بررسی می‌کنیم.

اولین و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری؛ بیتکوین (BTC)

شخص یا اشخاصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ارز دیجیتال بیتکوین را ایجاد کردند که حالا باارزش‌ترین ارز دیجیتال بازار محسوب می‌شود. بیتکوین یکی از آینده‌دارترین ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود که ما را بیشتر با فناوری بی‌نظیر بلاکچین آشنا کرد؛ فناوری که هرچه می‌گذرد، کاربرد‌های جدیدی از آن کشف می‌شود.

با آن‌که پس از بیتکوین ارز‌های دیجیتال بسیاری تولید شدند و از قابلیت‌های بهتری مانند سرعت بالاتر در انجام تراکنش و کارمزد پایین‌تر برخوردار بودند، اما بیتکوین همچنان در رتبه اول بازار قرار دارد.

جالب است بدانید چند سالی است که دیگر خرید بیتکوین مخصوص افراد نیست، چراکه شرکت‌ها و مؤسسه‌ها نیز به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال روی آورده‌اند. هم‌اکنون، بیش‌از ۵۰ درصد از عرضه بیتکوین در اختیار مؤسسه‌ها قرار دارد. نکته قابل‌توجه آن است که برخی شرکت‌ها قصد دارند طلای موجود خود را با بیتکوین تعویض کنند.

تمامی این موارد علاوه‌بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و مؤسسه‌های گوناگون در بیتکوین، نشان‌دهنده آن است که آینده‌ای روشن در انتظار این ارز دیجیتال محبوب نشسته است.

آینده‌دارترین آلت‌کوین؛ اتریوم (ETH)

یکی از بهترین جایگزین‌های بیتکوین که در لیست بهترین ارز‌های آینده‌دار قرار می‌گیرد، اتریوم است. اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز نرم‌افزاری است که قابلیت ساخت یا اجرای قرارداد هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را برای کاربران فراهم می‌کند.

این شبکه بلاکچینی با هدف ارائه محصولات غیرمتمرکز مالی راه‌اندازی شد تا هر فردی صرف‌نظر از ملیت، قومیت و باور‌ها بتواند در سراسر دنیا آزادانه از آن استفاده کند. این قابلیت اتریوم باعث شده است تا ساکنین برخی از کشور‌هایی که زیرساخت مالی دولتی مناسبی ندارند، دیگر نیازمند حساب‌های بانکی و خدمات مالی مربوط به آن نباشند.

نکته قابل‌توجه آن است که اتریوم برخلاف مقیاس‌پذیری بسیار ضعیفی که دارد، جایگاه دوم را در بازار ارز‌های دیجیتال از آن خود کرده است. شبکه اتریوم به‌طور متوسط در هر ثانیه تنها ۲۵ تراکنش را پردازش می‌کند، اما پس از آن‌که اتریوم به الگوریتم اثبات سهام روی آورد و تکنیک شاردینگ را اجرا کند، این تعداد به ۱۰۰,۰۰۰ در هر ثانیه می‌رسد. تصور این‌که پس از این فرآیند چه تعداد توسعه‌دهنده بر روی اتریوم سرازیر می‌شوند و در بستر آن اپلیکیشن می‌سازند امیدوارکننده است.

بایننس‌کوین (BNB)، دارای پشتوانه بایننس

هم‌اکنون، صرافی بایننس (Binance) از نظر حجم معاملات روزانه، با اختلاف بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید. بایننس از ابتدای زمان راه‌اندازی تاکنون توانسته است به اکوسیستمی گسترده تبدیل شود. در حال حاضر، در دو بلاکچین بایننس که بیکن‌چین و اسمارت‌چین نام دارند، بی‌نهایت توکن تولید شده است و روزانه نیز تراکنش‌های زیادی در آن‌ها انجام می‌شود.

بدیهی است که پلتفرمی به این گستردگی، ارز دیجیتال بومی داشته باشد. ارز دیجیتال BNB به‌دلیل جایگاه خود جزو یکی از بهترین و آینده‌دارترین ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود.

یکی از آینده‌دار‌های حوزه کریپتو؛ کاردانو (ADA)

پروژه کاردانو (Cardano) بر اساس الگوریتم اثبات سهام است که متخصصان حوزه رمزنگاری، ریاضی‌دانان و مهندسان آن را تولید کرده‌اند. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) که یکی از بنیان‌گذاران اولیه اتریوم بود. هاسکینسون پس از آن‌که با سایر افراد تیم با اختلاف نظر مواجه شد، تصمیم گرفت اتریوم را رها کند و بلاکچین بزرگی به نام کاردانو را راه‌اندازی کند. جالب است بدانید کاردانو یکی از بلاکچین‌هایی است که از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) پیروی می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]