آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ که باید بدانید
آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ که باید بدانید

آزمون تیزهوشان یکی از مهم‌ترین آزمون‌های تحصیلی در دوران تحصیلی است که داوطلبان زیادی هر ساله در آن شرکت کرده و با هم به رقابت می‌پردازند. طبق اعلام سمپاد، آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ به تغییراتی همراه خواهد بود که ندانستن آن ممکن است باعث شود تا وقت خود را برای مباحث حذف شده هدر بدهید! در این مطلب قصد داریم آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ را با شما در میان بگذاریم و در رابطه با مدارس برتر و اهمیت تحصیل در آن‌ها، کلاسهای آمادگی تیزهوشان و موارد مرتبط با شما صحبت کنیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

چرا در مدارس تیزهوشان تحصیل کنیم؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر ویژه، تحصیل در مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر بنا به دلایل زیادی که دارد، باعث شده است تا هر ساله تعداد زیادی از افراد به دنبال تحصیل در این مدارس باشند و با هم به رقابت بپردازند. دلایل متعددی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
۱. آموزش باکیفیت: مدارس تیزهوشان به طور کلی از معلمان مجرب و کارآمدتر و همچنین امکانات آموزشی بهتری برخوردارند. این امر باعث می شود که دانش آموزان در این مدارس از آموزش باکیفیت‌تری بهره‌مند شوند.
۲. فضای رقابتی: فضایی رقابتی که در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان فراهم می‌شود، که باعث انگیزه بیشتر، رشد و پیشرفت دانش آموزان می‌شود.
۳. تمرکز بر روی استعدادها: مدارس تیزهوشان بر روی استعدادهای دانش آموزان تمرکز می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا استعدادهای خود را شکوفا کنند.
۴. آمادگی برای کنکور: مدارس تیزهوشان دانش آموزان را به طور موثرتری برای کنکور سراسری آماده می کنند. در این مدارس به دانش آموزان از همان ابتدا نکات کنکوری و تستی آموزش داده می‌شود و دانش آموزان بدون شرکت در کلاس‌های خارجی همچون کلاس کنکور می‌توانند به رتبه‌های برتر دست پیدا کنند.
۵. فرصت های شغلی بهتر: دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند، به طور کلی در آینده شانس بیشتری برای کسب شغل های بهتر و پردرآمدتر دارند.
۶. ایجاد اعتماد به نفس: تحصیل در مدارس تیزهوشان می تواند به افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان کمک کند. البته این موضوع اگر منجر به غرور کاذب شود، می‌تواند عواقب منفی داشته باشد.
۷. آشنایی با دانش آموزان نخبه: مدارس تیزهوشان فرصتی برای دانش آموزان فراهم می کند تا با دانش آموزان نخبه و هم سطح خود آشنا شوند.
۸. ایجاد فرصت‌های بین المللی: مدارس تیزهوشان به دانش آموزان کمک می کنند تا در المپیادها و مسابقات بین المللی شرکت کنند.
آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳!
طبق اعلام رسمی سمپاد در سایت medu.ir، آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ با تغییراتی در مقایسه با آزمون سال‌های گذشته مواجه شده است. این تغییرات فقط مربوط به پایه نهم به دهم است و در آزمون پایه ششم به هفتم هیچ تغییری ایجاد نشده است. مهم ترین تغییرات به شرح زیر است:
ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی: در سال ۱۴۰۳، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) و نمونه دولتی در پایه نهم به دهم با یکدیگر ادغام خواهند شد.حذف سوالات پایه هشتم: در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳، دیگر سوالاتی از پایه هشتم مطرح نخواهد شد.
بنابراین، شما باید بر روی مطالب پایه نهم تمرکز کنید و درس عربی را به برنامه مطالعاتی خود اضافه کنید و آن را به طور تیزهوشانی مطالعه کنید.
دفترچه اول آزمون تیزهوشان نهم به دهم همانند سال‌های گذشته شامل ۵۰ سوال هوش و استعداد تحلیلی است که شما ۵۰ دقیقه برای پاسخگویی به آن زمان دارید؛ این یعنی بخش هوش همچون سال‌های گذشته از اهمیت زیادی برخوردار است.
دفترچه دوم آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات درسی است که با نام استعدادهای تحصیلی شناخته می‌شود و شامل ۱۵ سوال ریاضی با ضریب ۳، ۱۵ سوال علوم با ضریب ۳، ۱۵ سوال زمان و ادبیات فارسی با ضریب ۲، ۱۰ سوال مطالعات اجتماعی با ضریب ۲، ۱۰ سوال قرآن و معارف اسلامی با ضریب ۲ و ۱۰ سوال عربی یا ضرییب ۱ است.
چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

قبولی در آزمون تیزهوشان نیازمند تلاش و پشتکار است. در اینجا چند نکته برای افزایش شانس قبولی در این آزمون ارائه می دهیم:
۱. برنامه ریزی:
برنامه ریزی درسی منظم و دقیق داشته باشید.در برنامه ریزی خود، زمان کافی برای مطالعه ی هر درس در نظر بگیرید.در برنامه ریزی خود، زمان‌هایی را برای استراحت و تفریح نیز در نظر بگیرید.
۲. مطالعه ی منابع مناسب:
از منابع مناسب و به روز برای مطالعه استفاده کنید.کتاب‌های کمک آموزشی را به طور کامل مطالعه کنید.به سوالات سال‌های گذشته ی آزمون تیزهوشان پاسخ دهید.
۳. تست زنی:
تست زنی را به طور جدی در برنامه ی مطالعه ی خود قرار دهید.با تست زنی، می توانید با نحوه ی طرح سوالات در آزمون تیزهوشان آشنا شوید.تست زنی به شما کمک می‌کند تا سرعت عمل خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید.
۴. شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان:
اگر احساس می‌کنید که تنها با کتاب و جزوه نمی‌توانید به مباحث مسلط شوید، می توانید در کلاس های آمادگی تیزهوشان شرکت کنید.با توجه به اینکه بخش مهمی از آزمون تیزهوشان را هوش و استعداد تحلیلی تشکیل می‌دهد، شرکت در کلاس تیزهوشان ششم و نهم کمک زیادی به قبولی شما می‌کند.
۵. حفظ روحیه و انگیزه:
حفظ روحیه و انگیزه در طول دوران مطالعه بسیار مهم است.برای خودتان اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید.با رسیدن به هر هدف، به خودتان پاداش دهید.
۶. خواب کافی و تغذیه مناسب:
خواب کافی و تغذیه مناسب برای سلامتی جسم و ذهن شما ضروری است.خواب کافی به شما کمک می کند تا در طول روز تمرکز و دقت بیشتری داشته باشید.تغذیه مناسب به شما کمک می کند تا انرژی لازم برای مطالعه را داشته باشید.
۷. اعتماد به نفس:
اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا در آزمون تیزهوشان موفق تر عمل کنید.با خودتان باور داشته باشید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید.به خودتان تلقین کنید که می توانید در این آزمون موفق شوید.
در نهایت، به یاد داشته باشید که قبولی در آزمون تیزهوشان تنها راه برای موفقیت در زندگی نیست. مهم این است که شما در هر مسیری که هستید، تلاش خود را بکنید و بهترین خودتان باشید.
بهترین مجموعه تیزهوشان در ایران کجاست؟

اگر جستجویی در اینترنت داشته باشید، با نام‌های مختلفی مواجه خواهید شد که همگی کلاس‌هایی تحت عنوان آمادگی تیزهوشان برگزار می‌کنند اما متاسفانه تعداد انگشت شماری از این کلاس‌ها کیفیت لازم را دارند. یکی از بهترین مجموعه‌های تیزهوشان در کشور که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد و در سال‌های اخیر توانسته است بیشترین آمار قبولی را در تیزهوشان و مدارس برتر داشته است، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است.
آموزشگاه موفقیت با در اختیار داشتن بهترین اساتید متخصص در زمینه آزمون ورودی تیزهوشان و مدارس برتر و همچنین برنامه ریزی دقیق، هر ساله دانش آموزان زیادی را روانه مدارس تیزهوشان می‌کند. شما با ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت علاوه بر خدمات آموزشی کلاس‌ها از خدمات دیگری همچون مشاور و پشتیبان تحصیلی، آزمون شبیه ساز، کلاس رفع اشکال، جزوه جامع تیزهوشان و … برخوردار خواهید شد.
شما می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط کلاس‌های موسسه موفقیت با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به وب سایت آموزش سنتر به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه نمایید.
سخن پایانی
در این مقاله، به طور کامل به بررسی آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی در مورد این تغییرات دارید، می توانید در قسمت نظرات همین مقاله مطرح کنید. همچنین، اگر تجربه ای در مورد آزمون تیزهوشان دارید، می توانید آن را با سایر مخاطبان این مقاله به اشتراک بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]