دستگاه چاپ تامپو رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟
دستگاه چاپ تامپو رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟
دستگاه تامپو یکی از دستگاه های پر طرفدار در صنعت چاپ می باشد که تقریبا هر کارگاهی به آن نیاز دارد

دستگاه تامپو یکی از دستگاه های پر طرفدار در صنعت چاپ می باشد که تقریبا هر کارگاهی به آن نیاز دارد. به این علت که برای استفاده از آن نیازی به فضای اختصاصی خاصی نمی باشد، کم سر و صدا است و با برق شهری کار می کند و انتشار بو بسیار کمی دارد.

متریال قابل چاپ

می توانید بر روی انواع متریال های مختلف چاپ بزنید. انواع متریال قابل چاپ عبارتند از :

  • پلاستیک
  • فلز
  • شیشه
  • چوب

آزمایشگاه چاپ تامپو

خبر بسیار خوب این است که در مجموعه نیکو چاپ انواع رنگ های مختلف را موجود دارند و شما می توانید به صورت حضوری (با هماهنگی قبلی) به مجموعه نیکو چاپ مراجعه کنید و نمونه محصول مد نظر خود را با خود داشته باشید تا بر روی محصول شما نمونه چاپ بزنند و کیفیت کار را قبل از هر چیزی متوجه شوید و به صورت آگاهانه اقدام به خرید دستگاه تامپو کنید.

بهترین دستگاه تامپو

به جرات می توان گفت که باکیفیت ترین دستگاه در ایران متعلق به مجموعه نیکوچاپ می باشد. این دستگاه وارداتی می باشد. سازنده آن کشور چین است و دقت داشته باشید که محصول چینی بسیار باکیفیتی است. به طوری که هنوز هیچ دستگاه رومیزی در ایران تا به امروز نتوانسته از لحاظ کیفیت، با دستگاه وارداتی نیکوچاپ رقابت کند.

پد چاپ تامپو

دستگاه چاپ تامپو برای انتقال طرح بر روی اجسام از یک پد سیلیکونی بهره می برد که همین امر باعث می شود اگر اجسام شما دارای سطح صاف، برآمده، تو رفته باشند، به راحتی فرآیند چاپ انجام شود.

دستگاه چاپ تامپو رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ تامپو چیست؟

رنگ دستگاه تامپو یکی از سوالات پر تکرار عزیزانی است که می خواهند با این دستگاه چاپ کار کنند. رنگ تامپو یک رنگ ثابت نیست. یعنی با توجه به متریالی که قرار است بر روی آن چاپ بزنید می توانید رنگ مخصوص به همان متریال را داخل دستگاه بریزید تا چاپ باکیفیت تری داشته باشید.

رنگ های مورد استفاده در دستگاه تامپو

رنگ پی وی سی، رنگ پلی اتیلن، رنگ پ پ ، رنگ جی ال از پرکاربردترین و پر استفاده ترین رنگای مورد استفاده در این صنعت هستند.

انتشار بو

یکی از مزیت های دستگاه رومیزی این است که چون سیستم مخزن رنگ بسته دارد، از انتشار بو جلوگیری می کند و همین موضوع یک مزیت بسیار مهم نسبت به سایر روش های چاپ می باشد.

سرعت چاپ

سرعت چاپ در دستگاه چاپ تامپو رومیزی تا ۵۰۰۰ عدد در ساعت می باشد که یک سرعت خیره کننده می باشد و شما می توانید سرعت چاپ را تنظیم کنید.

دستگاه تامپو برای چه محصولاتی مناسب است؟

دستگاه تامپو برای چاپ بر روی انواع شیشه ادکلن، فلش مموری، خوکار، کفش، لامپ و … مناسب می باشد. در سایت نیکوچاپ توضیحات کامل تری وجود دارد.

دستگاه تامپو برای چه محصولاتی مناسب است؟

سیستم خودکار و دستی

شما می توانید دستگاه را در حالت تمام اتوماتیک تنظیم کنید و یا اینکه می توانید با استفاده از پدالی که دارد به صورت نیمه اتومات فرآیند چاپ را انجام بدهید.

اپراتور دستگاه چاپ

برای کار با دستگاه نیازی به اپراتور حرفه ای نمی باشد و هر فردی می تواند با ۱۰ دقیقه آموزش، صفرتاصد کار با دستگاه را یاد بگیرد.

سایز چاپ

حداکثر اندازه ای که دستگاه می تواند چاپ کند، به اندازه قطر یک دایره ۷ سانتیمتری می باشد.

عدم نیاز به پمپ باد

جالب است بدانید که دیگر نیازی به پمپ باد نیست و فقط با برق شهری می توانید فرآیند چاپ تمام خودکار خودتان را انجام بدهید.

موتور و گیربکس یکپارچه

یکی از اصلی ترین مزیت هایی دستگاه رومیزی که به آن اشاره کردیم، سیستم یکپارچگی موتور و گیربکس می باشد که همین امر باعث می شود استهلاک دستگاه به شدت کاهش پیدا کند.

کلیشه های فولادی و ورقی

این دستگاه یک کلیشه فولادی همراه با خود دارد که می توانید طرح دلخواهتان را بر روی آن چاپ بزنید. علاوه بر آن شما می توانید از کلیشه های ورقی استفاده کنید و طرح های دلخواهتان را ظهور کنید.

فرآیند کار با دستگاه چاپ تامپو

  1. طرح شما در نرم افزار طراحی می شود.
  2. طرح شما پرینت گرفته می شود.
  3. طرح پرینت شده بر روی کلیشه فولادی یا ورقی حکاکی می شود.
  4. با توجه به متریالی که قرار است بر روی آن چاپ بزنید، رنگ مخصوص همان متریال در دستگاه قرار می گیرد.
  5. دستگاه روشن می شود و فرآیند چاپ انجام می شود. فرآیند به اینصورت است که مخزن جوهر بر روی کلیشه ای که بر روی آن طرح حکاکی شده است به صورت رفت و برگشتی حرکت می کند و با هر بار حرکت، رنگ داخل محفظه های طرح قرار می گیرد و محفظه با رنگ پر می شود و پد سیلیکونی دستگاه به صورت خودکار با حرکت های رفت و برگشتی، رنگ را بر میدارد و بر روی کالای مد نظر چاپ می زند.
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]