توجه مدیران به بیمه محصولات کشاورزی/نقش حمایتی بیمه بسیار مهم است
توجه مدیران به بیمه محصولات کشاورزی/نقش حمایتی بیمه بسیار مهم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صنعت بیمه وجه حمایتی برای کشاورزان و باغداران دارد و پشتوانه بزرگی برای بخش کشاورزی است.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان که با حضور محمدرضا طلایی عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور، مدیران کل هواشناسی و دامپزشکی، مدیر شعب بانک کشاورزی، معاون خدمات بیمه بانک کشاورزی، معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران ستادی، رئیس خبرگان کشاورزی کشور و کارشناسان در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: صنعت بیمه وجه حمایتی برای کشاورزان و باغداران دارد و پشتوانه بزرگی برای بخش کشاورزی است.

او با بیان اینکه استان قزوین در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: این استان در ۱۶محصول رتبه اول تا ششم را در سطح کشور دارد چرا که کشاورزی مدرن از این استان آغاز شده است.

عطایی گفت: قزوین در بهره‌وری تولید کشاورزی در سطح کشور جایگاه نسبتا خوبی دارد و وجود دشت حاصلخیز قزوین نیز نقش مهمی در امنیت غذایی دارد.

این مسئول با بیان اهمیت و ضرورت بیمه در کشاورزی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی بمنظور جبران خسارت احتمالی یک پشتیبان خوب برای بهره‌برداران است بنابراین باید نسبت به ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی از راهکارهای مختلفی استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ راهکاری جز صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارت وارده به مزارع و باغات کشاورزی در اثر مخاطرات جوی و طبیعی خسارت دیده وجود ندارد و این امر، اهمیت بیمه را نشان می‌دهد.

او بر لزوم ضرورت تسریع در پرداخت به‌موقع غرامت بیمه به کشاورزان و انجام تعهدات تاکید کرد.

عطایی یادآورشد: تشکل‌های بخش خصوصی نقش مهمی در بیان ضرورت بیمه برای کشاورزان و تشویق آنان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ترویج و آموزش نقش مهمی در تشویق بهره‌برداران دارد اظهارکرد: اثرگذاری بیمه در زمان بروز خسارت از بعد ترویجی و تفهیم کشاورزان بازگو شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]