رنگ غالب سبز در تابلو معاملات بورس / اخابر صدرنشین شد
رنگ غالب سبز در تابلو معاملات بورس / اخابر صدرنشین شد

بورس در معاملات ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۵۸۲۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس، نماد اخابر به عنوان یکی از نمادهایی که در بازار سهام رشد قابل توجهی داشتند، در بین نمادهای رنگ سبز قرار گرفت. به عبارت دیگر، قیمت سهام نماد اخابر در جریان معاملات امروز افزایش یافت. همچنین، شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش قابل توجهی به معاملات امروز پایان داد. این نشانگر است که ارزش کلی بازار سهام در طول روز افزایش یافته است.

معاملات روز سه شنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی اخابر، فارس، فملی، تاپیکو، همراه و فولاد تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۷ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۱۲۵۶ واحدی به ۷۱۲ هزار و ۷۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۵۶۳,۴۴۵.۴۶۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۸۷۰.۲۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۶۳۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، فصبا، فجهان، آریا، وهور، کگهر و انتخاب هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۷ آذر ۱۴۰۲

شاپور محمدی، دبیر علمی همایش همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی: برگزاری همایش ICM به مرور موجب تعامل بیشتر بین فعالان حوزه مالی با فقهی و گسترش ابزارهای تامین مالی اسلامی می‌شود.

براساس آمار منتشره از سوی مرکز آمار، رشد اقتصادی در تابستان به ۷.۱ درصد رسید.

انجمن جهانی فولاد: ایران با تولید ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به جایگاه دهمی در بین فولادسازان جهانی رسید.

حسینعلی محمدحسینی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز: در دو سال گذشته مصرف کنندگان عمده صنعتی ۱۰ درصد افزایش مصرف گاز داشته‌اند.

رئیس سازمان مالیاتی: در ۷ ماه ابتدای امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است.

نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالت تصویب شد

در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی بورس که با حضور اعضا و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به تصویب رسید.

هیئت مدیره سرمایه‌گذاری‌های استانی به زودی تعیین تکلیف می‌شود

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: صلاحیت هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بایستی به تایید سازمان بورس برسد.

اولین گام ما معرفی افراد از سوی شرکت‌ها به سازمان بورس است. پس از کاندیداتوری اسامی مورد تایید سازمان اعلام خواهد شد.

مجامع این شرکت‌ها به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی‌ از طریق سامانه شرکت سپره‌گذاری مرکزی (دیما) خواهد بود و رای‌گیری آن الکترونیکی خواهد بود.

ممکن است سهام‌داران اصالتا، وکالتا یا به صورت نمایندگی در مجامع شرکت کنند.

دلیل انتخاب دو استان برای برگزاری مجمع سهام عدالت

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران بورس ها گفت: فعلا فقط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های زنجان و خراسان شمالی می‌توانند به سبب آنکه اطلاعات آن ها شفاف است مجمع سهامداران خود را برگزاری کنند و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز به منظور رعایت شفافیت در انتظار برگزاری مجمع هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]