بورس به قله جدید رسید / کدام نمادها صعودی بودند؟ + نقشه بازار
بورس به قله جدید رسید / کدام نمادها صعودی بودند؟ + نقشه بازار

در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲، بازار سهام با صعود ۴۲۱۹ واحد به پایان رسید. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس به سطح ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات بورس امروز، سهام شرکت فولاد با بازدهی بالا، به طور قابل توجهی در قیمت خود رشد کرد. این شرکت با رنگ سبز و در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت فارس در طول معاملات روزانه، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجهی همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز سه شنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۴ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های فولاد، رمپنا، فملی، اخابر، پارسان، شتران و شبندر تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۷ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه روند رشد کمتر یافت تا با ریزش ۱۷۲۰ واحدی به ۷۶۲ هزار و ۸۹۹ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۸۱۱,۳۷۸.۰۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۰,۰۰۱.۱۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۱.۰۷۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شاوان، زاگرس، خدیزل، وسپهر، شبصیر، سامان و شجم هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۷ آذر ۱۴۰۲

حمیدرضا حاجی بابائی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، چهارشنبه ۲۹ آذر در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

علی خضریان، نماینده مجلس: ورود ابزارهای جدید مالی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

 مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: صندوق‌های املاک و مستغلات در سه حوزه «جذب سرمایه‌گذاران حوزه ملک، جذب منابع راکد بانک‌ها و تجدید ارزیابی برای سیستم بانکی» از اهمیت بالایی برخوردارند.

 علیرضا ناصر پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار : برخی از بانک‌ها و نهادهای غیر بانکی درخواست‌هایی را برای تاسیس صندوق  زمین و ساخت به سازمان بورس ارسال کرده‌اند.

 محمد علی شیرازی، مدیرعامل فرابورس: از ۱۰۵ صندوق پذیرفته شده در فرابورس سه صندوق مربوط به املاک و مستغلات است.

 سید محمد مهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر: با حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق املاک و مستغلات توسعه پیدا خواهند کرد.

 در سومین هفته آذر امسال ۱۷ ناشر سود جاری و سود سنواتی یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۵۳۶ سهامدار را از طریق سامانه سجام به حساب سرمایه‌گذاران واریز کردند.

صدور مجوز افزایش سرمایه برای ۱۴۸ شرکت از ابتدای سال جاری

 مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۱۴۸ شرکت مجوز انجام افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده که از مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده، ۹۹ هزار میلیارد تومان مربوط به انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران، ۷۰۰۰ میلیارد تومان از محل سلب حق تقدم از سهامداران فعلی شرکت، ۷۶ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته‌ها و ۱۸ هزار میلیارد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

 آخرین وضعیت صندوق املاک و مستغلات در دنیا

 صندوق‌های املاک و مستغلات اولین‌بار در آمریکا براساس قانونی که در سال ۱۹۶۰ توسط کنگره تصویب شد، شکل گرفتند.معافیت‌های مالیاتی، تقسیم ۹۰ درصدی درآمد حاصل از فعالیت صندوق و کسب بازده قیمتی املاک و مستغلات موضوع فعالیت صندوق در دوران بازنشستگی، از عمده دلایل سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های املاک و مستغلات است.

 وراث برای انتقال سهام عدالت متوفی چه مراحلی را باید طی کنند ؟

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با راه‌اندازی سامانه میراث بعد از سال‌ها باعث تسهیل گری برای بیش از چندین میلیون خانواده شده است.

وراث پیش از مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تایید سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه باید مدارکی را همچون تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه رسمی شخص متوفی در صورت دارا بودن و درج گواهی حصر وراثت را در دست داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]