سقوط سنگین بورس / ارزش معاملات کاهش یافت + نقشه بازار
سقوط سنگین بورس / ارزش معاملات کاهش یافت + نقشه بازار

در ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران کاهش یافت و ۱۵۷۲۱ واحد افت کرد. در نتیجه، با بسته شدن بازار در پایان روز، شاخص در سطح ۲,۱۷۸,۷۷۸ واحد ایستاد و معاملات با کاهش مشهود به پایان رسید.

روز پنجم دی ماه را بازار سرمایه ایران با افت شاخص کل مواجه دید و قیمت بیشتر سهام‌ها در این روز با کاهش همراه بود. این روند منجر به قرمز شدن نمایشگر بیشتر نمادهای معاملاتی شد که نمادی از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۸ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، کگل، شبندر، فارس، شتران و شستا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش ۵۳۶۷ واحدی به ۷۵۵ هزار و ۲۵۶ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۰۹۶,۸۲۲.۷۰۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۴,۴۸۲.۲۰‍۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۳۹۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، بپاس، هرمز، خاور، وگردش، آریا و وهور هستند.

نمادهای-بروسی

خبرهای مهم بورسی در ۵ دی ۱۴۰۲

عباس علی آبادی، وزیر صمت: امضای موافقتنامه دائمی تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا فصل تازه‌ای برای صنعتگران و تجار ایرانی است.

عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مجلس: اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق، اقدام بزرگ مجلس در راستای کمک به نیروگاه‌های بخش خصوصی بوده است.

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصاد کلان: بازار سرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران بازدهی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

علی صادق‌پور، کارشناس بازار سرمایه: توسعه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای دولت، بازنشستگان و تقویت جایگاه بازار سرمایه مفید خواهد بود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث خبر داد.

شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی باید صورت‌های مالی خود را در کدال منتشر کنند

 مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی می بایست صورت‌های مالی خود را در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران اوراق بهادار «کدال» منتشر کنند.

 برخورد جدی با مجرمان بورسی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز همکاری با مجموعه پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته قرار است با مجرمان بورسی که فرایندهای بسیار پیچیده‌ای در حوزه بازار سرمایه دارند، برخوردهای بسیار جدی صورت گیرد.

۴۵ میلیون سهامدار در سامانه «سجام» ثبت نام کردند

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: با استقبال سهامداران، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» از رقم ۴۵ میلیون سهامدار عبور کرده است.

 برنامه همه‌جانبه پلیس برای پیشگیری از وقوع تخلف در بازار سرمایه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از برنامه همه‌جانبه پلیس برای پیشگیری از وقوع تخلف در بازار سرمایه خبر داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]