سرقت ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال / ماجرا چه بود؟
سرقت ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال / ماجرا چه بود؟

طی این سال میلادی، هکرها در سراسر چندین حمله سایبری موفق شده‌اند مبلغی حدود دو میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت ببرند.

در امسال، هکرها در جریان ده‌ها حادثه سایبری تقریباً دو میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال را دزدیده‌اند. علی‌رغم تعداد زیاد این حملات، اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که برای نخستین بار پس از سال ۲۰۲۰، روند هک ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

وب‌سایت De.FI که پایگاه داده REKT را اداره می‌کند، بدترین هک‌های کریپتو را به‌طور سالانه منتشر می‌کند. در بین داده‌های منتشرشده، داده‌های مربوط به نفوذ به شبکه رونین در سال ۲۰۲۲ و سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز و هک حدود ۲۰۰ میلیون دلاری سال جاری میلادی شبکه میکسین (Mixin) دیده می‌شود.

سرقت دو میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۳

داده‌های De.Fi نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی حدود دو میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است. این مقدار کریپتو در حمله‌های هکری مختلفی از دست رفته‌ است که نشان می‌دهد که شبکه کریپتو آسیب‌پذیری‌های خودش را دارد و سرمایه‌گذاران با چالش‌هایی روبه‌رو هستند.

بازار نزولی در نیمه اول ۲۰۲۳ باعث شد برخی سرمایه‌گذاران نسبت به بازار کریپتو ناامید شوند. هرچند برخی دیگر منتظر جهش‌های بزرگ‌تری بودند.

در اوایل ماه دسامبر، شرکت اطلاعاتی بلاکچین TRM Labs نیز تخمینی از میزان سرقت رمزارزها توسط هکرها در سال جاری منتشر کرد. به گفته این شرکت، مجموع ارزهای دیجیتال به سرقت رفته تا اواسط دسامبر حدود ۱.۷ میلیارد دلار بوده است.

یکی از بدترین سرقت‌های رمزارز در سال جاری به هک «اویلر فاینانس» مربوط می‌شود که در آن هکرها تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار کرپیتو سرقت کردند. همچنین هک‌های بزرگ دیگری ازجمله هک Multichain با رقم حدود ۱۲۶ میلیون دلار، هک BonqDAO با رقم ۱۲۰‌ میلیون دلار، هک فونیکس با رقمی درحدود ۱۱۴ میلیون دلار و همچنین Atomic Wallet با سرقت حدود ۱۰۰ میلیون دلار در میان صدها مورد دیگر دیده می‌شود.

سال گذشته میلادی، شرکت نظارت بر بلاکچین Chainalysis گزارشی را منتشر کرد که در‌ آن گزارش به این موضوع اشاره شده بود که هکرها حدود ۳.۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده‌اند. از این رقم، ۱.۷ میلیارد دلار توسط هکرهای کره شمالی موسوم به گروه «لازاروس»، یکی از پرکارترین گروه‌های هکری رمزارز، به سرقت برده شده است.

براساس گزارش Chainalysis، هکرها ۳.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ سرقت کردند. هنوز مشخص نیست برای سال ۲۰۲۴ چه اتفاقی می‌افتد. اما به‌نظر می‌رسد روند سرقت رمزارزها همچنان باقی بماند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]