بازار ارزهای دیجیتال در تلاطم / این توکن برخلاف جهت امواج حرکت کرد
بازار ارزهای دیجیتال در تلاطم / این توکن برخلاف جهت امواج حرکت کرد

ارز دیجیتالORDI در جهت خلاف بازار نزدیک به ۷ درصد رشد کرد و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۶ درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر، در محدوده ۷۸.۱۲ درصدی معامله می‌شود.

در روز جمعه توکن‌های بزرگی همچون بیت‌کوین، اتریوم و ریپل (XRP) سقوط کردند و با کندل نزولی بسته شدند. همچنین ارزش بازار ارزهای دیجیتال با بیش از ۱.۵ درصد کاهش به ۱.۶۵ تریلیون دلار رسید که نشان از رکود قیمت‌ها در بحبوحه نوسانات فزاینده در بازار است.

با این حال، خوش‌بینی‌ها نسبت به اعطای مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به صندوق‌های بیت‌کوینی قابل معامله در بورس(ETF)  تا قبل از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، افزایش یافته است. همچنین عدم فعالیت نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران، ممکن است به دلیل مرخصی و تعطیلات یک هفته‌ای بوده باشد.

همه رمزارزهای اصلی در ۳۰ دسامبر در وضعیت قرمز قرار گرفتند و بیت‌کوین با کاهش ۱.۶ درصدی به ۴۲۰۳۰ دلار رسید. نکته قابل‌توجه، حجم معاملات ۲۴ ساعته این رمزارز است که با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳.۷ میلیارد دلار رسیده است.

شایان ذکر است که BTC با افزایش ۱۵۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲، در ۳۰ روز گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است. در همین حال، اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، بیش از ۲ درصد سقوط را تجربه کرد و به سطح ۲۳۰۰ دلاری رسید. حجم معاملات این رمزارز نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته و به ۱۰.۹۴ میلیارد دلار رسیده است.

سایر توکن‌های اصلی نیز در ۲۴ ساعت گذشته ضرر کردند، به ‌طوری که قیمت بایننس کوین (BNB) در زمان نگارش این خبر به ۳۱۷.۲۲ دلار رسیده که کاهش ۱.۳۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سولانا (SOL)،XRP  و کاردانو (ADA) به ترتیب ۰.۸۴ درصد، ۱.۴۶ درصد و ۱.۲۹ درصد کاهش یافتند.

ارزش کل بازار کریپتو، کاهش ۱.۳۷ درصدی داشته و به ۱.۶۵ تریلیون دلار رسیده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته نیز با بیش از ۱۷ درصد سقوط به ۶۴.۳۶ میلیارد دلار رسید.

قیمت لایت‌کوین (LTC) آخرین بار با ۵.۲ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، محدوده ۷۳.۲۲ دلاری را لمس کرد. در همین راستا این رمزارز با کاهش ۲۴ درصدی در حجم معاملات خود روبه‌رو شد و به ۴۶۰ میلیون دلار رسید. علی‌رغم نوسانات اخیر بازار، این آلتکوین در ۳۰ روز گذشته با افزایش بیش از ۴ درصدی همراه بوده است.

با این وجود، ارز دیجیتالORDI  در جهت خلاف بازار نزدیک به ۷ درصد رشد کرد و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۶ درصد افزایش یافت و در زمان انتشار این خبر، در محدوده ۷۸.۱۲ درصدی معامله می‌شود.

توکن ORDI که اولین توکن مینت‌شده با استاندارد BRC-۲۰ به حساب می‌آید، با ارزش بازار ۱.۵۵ میلیارد دلاری و فهرست شدن در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، تا کنون برترین توکن بیت کوین نیز بوده است.

اما این افزایش استقبال از توکن اردی مشکلاتی را نیز به همراه داشته و کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در چند روز گذشته دوباره افزایش یافته است. طبق داده‌های Bitinfocharts، در حال حاضر میانگین کارمزد انتقال بیت کوین ۲۴.۱۰ دلار است.

در اوایل ماه جاری، میانگین کارمزد ارسال بیت کوین به بالاترین حد خود در بیش از دو سال و نیم گذشته یعنی ۳۷.۵۸ دلار رسید. این امر باعث شده است که برخی از کاربران شبکه بیت کوین ادعا کنند که اوردینال‌ها «اسپم» هستند و برای افرادی که قصد دارند پرداخت‌های خود را با استفاده از بیت کوین انجام دهند، مزاحمت ایجاد می‌کنند.

همچنین حجم معاملات ۲۴ ساعته این توکن با ۷۹ درصد افزایش به ۹۵۵.۸۳ میلیون دلار رسید. تنها در هفت روز گذشته، توکن ORDI به میزان ۵۸ درصد افزایش داشته که احتمالاً به دلیل روند صعودی اخیر بیت‌کوین است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]