رویارویی خرس ها و گاوها در بازار چین لینک / افزایش قیمت در راه است؟
رویارویی خرس ها و گاوها در بازار چین لینک / افزایش قیمت در راه است؟

در هفته پایانی دسامبر ۲۰۲۳، قیمت LINK به اوج سالانه خود در ۱۷٫۶۸ دلار رسید. با این حال، از آن زمان تاکنون، قیمت این رمزارز در حال کاهش بوده و دو فتیله بالایی بلند (نمادهای قرمز) و یک اوج پایین‌تر ایجاد کرده است. این روند کاهشی، ناحیه مقاومت افقی بلندمدت را تایید کرد.

قیمت LINK در تحلیل تکنیکال تایم فریم هفتگی در ژوئیه ۲۰۲۳ به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. حرکت صعودی این رمزارز در ماه اکتبر شتاب گرفت و باعث شکستن خط روند مقاومتی بلندمدت شد.

در هفته پایانی دسامبر ۲۰۲۳، قیمت LINK به اوج سالانه خود در ۱۷٫۶۸ دلار رسید. با این حال، از آن زمان تاکنون، قیمت این رمزارز در حال کاهش بوده و دو فتیله بالایی بلند (نمادهای قرمز) و یک اوج پایین‌تر ایجاد کرده است. این روند کاهشی، ناحیه مقاومت افقی بلندمدت را تایید کرد.

نمودار کندل هفتگی LINK/USDT.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی هم یک وضعیت نزولی را نشان می‌دهد. اگرچه شاخص RSI چین لینک بالای سطح ۵۰ است، اما در یک روند نزولی قرار دارد و خط روند واگرایی نزولی آن (سبز) هنوز دست نخورده باقی مانده که هر دو نشانه‌ ضعف هستند.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال نسبت به روند آتی LINK خوش‌بین هستند. برای مثال، Altcoin Sherpa در توییتی می‌گوید که انتظار دارد یک حرکت صعودی پس از پایان فاز تثبیت فعلی صورت بگیرد.

تحلیلگر دیگری به نام InmortalCrypto نیز دوره مشابهی از انباشت و به دنبال آن، یک حرکت صعودی را برای چین لینک مشخص کرده است.

تحلیلگر دیگری با نام CryptoMichNL هم معتقد است که قیمت چین لینک به زودی به ۲۵ دلار افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی قیمت چین لینک

نمودار تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که چین لینک در ۸۲ روز گذشته در یک محدوده افقی بین ۱۳٫۳۰ تا ۱۶٫۶۰ دلار معامله شده است. هر دو دامنه بارها تأیید شده‌اند که آخرین مورد، در ۲۰ ژانویه بوده است.

در حال حاضر، چین لینک درست زیر خط وسط محدوده معامله می‌شود. علاوه بر این، RSI روزانه به نزدیکی سطح ۵۰ رسیده که می‌تواند مقاومت ایجاد کند.

در این میان، محتمل‌ترین شمارش امواج الیوت نشان می‌دهد که قیمت چین لینک در موج چهارم از یک حرکت پنج موجی رو به بالا است (خطوط سفید). شمارش موج‌های فرعی هم به رنگ مشکی نشان داده شده است. بر این اساس، قیمت LINK در بخش نهایی فاز تصحیح A-B-C قرار دارد.

با دادن نسبت ۱:۱ به امواج A:C، کاهش قیمت به سطح ۱۱٫۴۰ دلار پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ درصد کمتر از قیمت فعلی است. این سطح با سطح ۰٫۵ فیبوناچی اصلاحی هم مطابقت دارد.

نمودار کندل روزانه قیمت LINK/USDT.

علی‌رغم این پیش‌بینی نزولی برای قیمت چین لینک، بازیابی محدوده بالای ۱۶٫۶۰ دلار می‌تواند باعث یک رشد ۳۰ درصدی به مقاومت بعدی در ۱۹٫۳۰ دلار شود.

چین لینک (ChainLink) چیست؟

چین لینک (ChainLink) پروژه بلاک چینی منحصربفرد و اولین در نوع خود است. این سرویس اوراکلی غیرمتمرکز، در حال حاضر روی شبکه اتریوم قرار دارد و امکان توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای سنتی را فراهم می‌کند. چین لینک در وبسایت رسمی خود، خودش را اینگونه معرفی کرده است:

شبکه چین لینک، دسترسی ورودی‌ها و خروجی‌های معتبر غیرقابل دستکاری را برای تمامی قراردادهای هوشمند پیچیده روی هر بلاک چینی فراهم می‌کند.

حالا فاکتورها و عوامل زیادی باعث منحصربفردی شبکه رمز ارز چین لینک می‌شوند. ChainLink مفهومی است که به‌طور کامل به اتصال بیشتر اسمارت کانترکت‌ها به دنیای خارج می‌پردازد. مفهوم قرارداد هوشمند برای اولین بار توسط اتریوم (Ethereum) مطرح شد؛ اما اسمارت کانتکت‌های اتریوم تنها داده‌های روی بلاک چین را مدیریت کرده و از ایجاد ارتباط با کسب‌وکارهای دنیای واقعی دور مانده‌اند. هدف چین لینک کمک به غیرمتمرکزسازی اینترنت در جهت ساخت ارتباطی بین بلاک چین و برنامه‌های دنیای واقعی است.

کاربران قراردادهای هوشمند، توانایی بهره‌برداری از اوراکل‌های داخل شبکه را دارند تا داده‌های حاصل از ای‌پی‌آی‌ها (API‌)، استخرهای داده و دیگر منابع خارج از زنجیره را دریافت کنند. این اسمارت کانترکت‌ها را می‌توان در داخل بلاک چین یکپارچه‌سازی کرد. در اصل، آن‌ها از طریق API‌ها، داده‌های مربوط به برنامه‌های خارجی را گرفته و وارد شبکه بلاک چین می‌کنند. چین لینک می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف نظیر پی پال (PayPal) را به بلاک چین اتریوم متصل کند. همچنین توانایی کمک به کاربران برای ارسال پرداخت‌های خود از قرارداهای هوشمند به حساب بانکی به صورت مستقیم را دارد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]