در تحلیل تکنیکال، تشکیل الگوی پرچم اغلب به عنوان یک فاز تثبیت به دنبال یک رالی قوی عمل می‌کند، دوره‌ای که در آن خریداران می‌توانند برای یک حرکت صعودی بالقوه دیگر آماده شوند. اگر قیمت با موفقیت از مرز بالایی این الگو عبور کند، قدرت خریداران برای از سرگیری روند صعودی افزایش خواهد یافت.

همزمان با رشد اخیر بازار کریپتو، قیمت کاردانو (ADA) هم از سطح ۰٫۴۶ دلار بازگشت قابل‌توجهی داشت. این چرخش مثبت منجر به افزایش ۱۲ درصدی قیمت ADA در پنج روز گذشته شده و آن را به محدوده ۰٫۵۱۹ دلار رسانده است.

با این حال، این روند صعودی اکنون با مقاومت خط روند الگوی پرچم مواجه شده که اگر ADA نتواند از این مقاومت عبور کند، خطر اصلاح طولانی‌مدت برای آن وجود دارد.

در تحلیل تکنیکال، تشکیل الگوی پرچم اغلب به عنوان یک فاز تثبیت به دنبال یک رالی قوی عمل می‌کند، دوره‌ای که در آن خریداران می‌توانند برای یک حرکت صعودی بالقوه دیگر آماده شوند. اگر قیمت با موفقیت از مرز بالایی این الگو عبور کند، قدرت خریداران برای از سرگیری روند صعودی افزایش خواهد یافت.

در صورت تحقق این بریک آوت، قیمت ADA می‌تواند سطوح بالاتر را هدف قرار دهد. در چنین شرایطی، کاردانو ابتدا می‌تواند به سمت ۰٫۷ دلار و پس از آن، به سمت ۰٫۹۷۵ دلار حرکت کند.

در مقابل، کاهش اخیر قیمت کاردانو از خط روند مقاومتی نشان می‌دهد که فروشندگان همچنان در سطوح بالاتر فعال هستند. اگر این روند کاهشی ادامه یابد، قیمت ADA ممکن است با یک افت ۱۸ درصدی، به خط روند پایینی الگو در حدود ۰٫۴۲ دلار سقوط کند.

شاخص‌های تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI): قرار داشتن RSI روزانه در سطح ۵۰ درصد، نشان‌دهنده احساسات خنثی فعالان بازار در مورد کاردانو است.

میانگین‌های متحرک نمایی: قرار گرفتن قیمت کاردانو بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه نشان می‌دهد که روند بلندمدت این رمزارز همچنان صعودی است.

تاریخچه کاردانو

در سال ۲۰۰۹ با ظهور بیت کوین اولین نسل از رمزارزها به وجود آمد. رمزارزهای نسل دوم نیز از سال ۲۰۱۵ با انتشار اتریوم شکل گرفت. کاردانو نسل سوم بلاکچین و رمزارزها است که برای مقابله با مشکلات نسل‌های پیشین عرضه شد. این پروژه در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز و یک پروژه منبع باز استارت خورد و دو سال بعد در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) خالق کاردانو و هم بنیان‌گذار اتریوم وارد بازار شد. هاسکینسون که چندین شرکت مبتنی بر رمزگذاری را تاسیس کرده است و با جاه‌ طلبی‌های خود در حوزه امور مالی غیرمتمرکز شناخته می‌شود معتقد است، بلاکچین این پروژه بی‌نهایت کارآمدتر از اتریوم است.

کاردانو چیست؟

در پاسخ به این سوال که کاردانو چیست باید گفت یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری نسل‌های قبلی رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی شد. ساختار و معماری آن امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و این ویژگی باعث شده است که شبکه‌ای سازگارتر و مقیاس‌پذیرتر باشد. به‌روزرسانی واسیل در سال ۲۰۲۲، کاردانو را یک قدم در رسیدن به اهداف به خود نزدیک‌تر کرد اما همچنان نمی‌توان گفت که این پروژه به اهداف خود به صورت کامل دست یافته است.

ارز دیجیتال آدا (ADA) رمزارز بومی شبکه کاردانو است. نام این رمزارز از نام یک ریاضی‌دان قرن نوزدهم آدا لاولیس انتخاب شده است. تیم توسعه دهنده کاردانو، این رمرارز را نسخه آپدیت شده اتریوم می‌دانند و هدف کاردانو رقابت با دنیای مالی سنتی است. به طوری که قصد دارد از طریق فناوری بلاکچین خدماتی که به طور انحصاری در فضای مالی سنتی ارائه می‌شوند را در دسترس افرادی قرار دهد که به هر دلیلی امکان استفاده از این خدمات را ندارند.

از رمزارز آدا می‌توان برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده کرد. علاوه بر این، دارندگان ارز ADA در شبکه کاردانو سهیم هستند و در صورتی که تغییراتی در بلاکچین کاردانو پیشنهاد شود از کوین‌های خود برای رای دادن می‌توانند استفاده کنند. یکی دیگر از کاربردهای ارز دیجیتال آدا در شبکه کاردانو، استیکینگ (Staking) است. کسانی که توکن‌های ADA خود را استیک می‌کنند در ازای این کار به عنوان پاداش، کاردانو دریافت خواهند کرد. همچنین کارمزد انجام تراکنش‌ها در قالب برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در کاردانو را با استفاده از ADA می‌توان پرداخت کرد.

ارز دیجیتال کاردانو از اثبات سهام اوروبوروس (Ouroboros) بهره می‌برد که برای تامین امنیت و پایداری شبکه از یک مکانیزم پیچیده و منحصربه‌فرد ریاضی استفاده می‌کند. این الگوریتم در عین حال که بهره‌وری از انرژی را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد، سازگاری بالایی با محیط‌زیست دارد و این قطعا یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]