مدارس این شهرها امروز غیرحضوری است
مدارس این شهرها امروز غیرحضوری است

اکوایران: بارش برف و سرمای هوا برای روزهای مداوم امروز چهارشنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های برخی استان‌ها را تعطیل کرد، در این میان برخی نیز فعالیت خود را با تاخیر آغاز می‌کنند.

به گزارش اکوایران؛ بارش برف و سرمای هوا در اکثر مناطق کشور ادامه دارد که بر این مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برخی شهرها و استان‌ها امروز چهارشنبه نهم اسفند نیز تعطیل هستند یا فعالیت خود را با تاخیر آغاز می‌کنند. 

مدارس ۴ شهرستان استان تهران مجازی شد

طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به دلیل بارش برف و یخ زدگی معابر کلاسهای مدارس شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه، دماوند و رودهن در همه مقاطع تحصیلی چهارشنبه در نوبت صبح و بعد ازظهر غیرحضوری خواهد بود

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران کلیه مقاطع تحصیلی مدارس اعم از ابتدایی و متوسطه اول و دوم، در نوبت صبح و بعد از ظهر این شهرستان‌ها غیرحضوری شد.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، آموزش دانش‌آموزان در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

مدارس شیفت صبح خدابنده غیرحضوری شد

عباس بابایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت:  با توجه به برودت هوا و یخ زدگی راه های مواصلاتی شهرستان خدابنده، فعالیت حضوری شیفت صبح کلیه مدارس این شهرستان ( مناطق سجاس‌رود، افشار، بزینه رود و بخش مرکزی شهرستان خدابنده) چهارشنبه ۹ اسفند لغو و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

مدارس کاشان غیرحضوری شد

محمدشریف زارعی، فرماندار کاشان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش رحمت الهی و سردی و برودت هوا همراه با یخ‌زدگی معابر و بروز مشکلات برای شهروندان، تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان کاشان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک‌، مراکز پیش‌دبستانی و مراکز توانبخشی بهزیستی در روز چهارشنبه تعطیل است.

فرماندار کاشان با اشاره به افزایش مصرف گاز با کاهش قابل توجه دما تاکید کرد: باتوجه به پیش‌بینی کاهش شدید دما از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف گاز صرفه جویی لازم را بعمل آورده تا با مشکل کمبود گاز در منطقه مواجه نشویم.

زارعی تصریح کرد: رانندگان در هنگام تردد در مناطق کوهستانی و برف گیر حتما وسایل ایمنی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

فعالیت مدارس استان مرکزی امروز ۹ اسفند غیرحضوری شد

براساس تصمیم گیری مسئولان استان مرکزی، با توجه به فعالیت سامانه‌های بارشی در سطح استان مرکزی که از روزهای گذشته در استان مرکزی فعال شده، در پی بارش برف و برودت هوا امروز فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی تعطیل است و فعالیت ادارات با تاخیر آغاز می‌شود.

این درحالیست که فعالیت مدارس استان مرکزی به علت یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز امروز چهارشنبه ۹ اسفند غیرحضوری خواهد بود همچنین براساس تصمیمات اتخاذ شده در حوزه مدیریت بحران استان مرکزی، فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌ها با ۲ ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

همچنین فعالیت تمام مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود که از عموم شهروندان و اهالی استان مرکزی درخواست شده تا با توجه به برودت هوا در مدیریت مصرف گاز همکاری لازم را داشته باشند‌ و با صرفه‌جویی در این زمینه، گام مهمی در جلوگیری از آسیب به اشتغال و صنعت استان بردارند.

مدارس قم تعطیل شد

به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا، مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به اطلاعیه ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، تمام مدارس استان درتمامی مقاطع تحصیلی درتاریخ نهم اسفندماه بعلت بارش برف، برودت دما و یخبندان بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

تصمیم گیری در مورد دانشجویان بر عهده روسای دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

ساعت کار ادارات نیز ۱۳ پایان می‌یابد و برای صرفه جویی در مصرف گاز ادارات موظفند ساعت ۱۲ ظهر سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند.

تاخیر ۲ ساعته برای مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به برودت هوا، چهارشنبه ۹ اسفند تمام مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه نوبت صبح استان کرمانشاه به استثنای شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدارس بخش گواور و چله شهرستان گیلانغرب هم شامل این تاخیر است.

در این اطلاعیه به پرسنل و کارمندان ادارات و سازمان‌های سطح استان توصیه شده با پوشیدن لباس گرم در محیط کار حاضر شده و در مصرف سوخت نهایت همکاری را داشته باشند.

این مدارس اردبیل غیرحضوری شدند

بر اساس اطلاعیه عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نمین، نیر، هیر و سرعین فعالیت های آموزشی دوره های پیش دبستانی و ابتدایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر تعطیل و همچنین در خلخال دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر نیز تعطیل می‌باشد.

همچنین در کوثر کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر، در خلخال نیز دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

تمام مدارس تعطیل اعلام شده‌ فعالیت و تکالیف خود را به‌ صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام می‌دهند.

نحوه فعالیت مدارس استان کردستان امروز چهارشنبه ۹ اسفند

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به تداوم برودت هوا و هشدارهای هواشناسی و بارش برف در برخی مناطق استان، از غیرحضوری شدن و تأخیر در آغاز فعالیت مدارس در روز چهارشنبه نهم اسفند جاری در استان کردستان خبر داد.

 به گفته ناظمی‌جلال، فعالیت تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستا در شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، بانه، بیجار و مناطق کرانی و موچش در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: فعالیت تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح روستای و مدارس دوره ابتدایی سطح شهر دهگلان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری است.

 ناظمی‌جلال درباره نحوه فعالیت شهرستان‌های سروآباد و مریوان عنوان کرد: تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستا در نوبت صبح با تأخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اعلام کرد: فعالیت تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح روستا و مدارس ابتدایی سطح شهر در نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان سقز و منطقه زیویه و شهرستان قروه و منطقه سریش‌آباد به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس متوسطه سطح شهر با تأخیر و از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

ناظمی‌جلال تاکید کرد: تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح روستا و مدارس دوره ابتدایی سطح شهر در نوبت صبح شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس متوسطه سطح شهر با تأخیر و از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: وضعیت فعالیت مراکز پیش دبستانی و سنجش مطابق وضعیت دوره ابتدایی آن شهرستان خواهد بود.

تعطیلی مدارس همدان در نوبت صبح و بعدازظهر امروز چهارشنبه

طبق گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان همدان مبنی بر بارش و کولاک برف، کاهش محسوس دما و همچنین اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه‌های استان و یخبندان سطح معابر در اکثر نقاط استان، آموزش‌ها در تمام دوره‌های تحصیلی مدارس سراسر استان، چهارشنبه ۹ اسفند در دو نوبت صبح و بعدازظهر به صورت مجازی است و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

 مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز چهارشنبه ۹ اسفند تعطیل است.

مدارس البرز غیرحضوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول البرز در روز چهارشنبه، ۹ اسفند به دلیل تداوم بارش برف، سرما و یخبندان خبر داد.

احمد افضلی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف در استان، شایسته است شهروندان نسبت به رعایت الگوی مصرف انرژی به ویژه گاز همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به ناترازی انرژی در کشور، ادارات استان نیز مکلف هستند نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف سوخت گاز اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موارد برای جلوگیری از قطع گاز و جلوگیری از بروز مشکلات در پیک مصرف است که امید می‌رود بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.

وضعیت تعطیلی مدارس گیلان در ۹ اسفند

حنظله مرزبند، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و یخبندان ناشی از بارش برف سنگین روزهای اخیر و به جهت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و فرهنگیان چهارشنبه ۹ اسفند مدارس همه مقاطع شهرهای رشت، سنگر، کوچصفهان، سیاهکل، دیلمان، عمارلو و مدارس ییلاقی رودبار به صورت غیرحضوری است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان افزود: همچنین مدارس مقطع ابتدایی شهر رستم‌آباد به صورت غیرحضوری و مانند دیگر شهرهای ذکر شده فرآیند تعلیم و تربیت در شبکه شاد دنبال می‌شود.

مرزبند تأکید کرد: ضروری است مدیران مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سامانه‌های گرمایشی، موتورخانه‌های مدارس و پاکسازی حیاط واحدهای آموزشی داشته باشند.

مدارس برخی مناطق استان چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

برودت هوا، احتمال بارش برف و باران و لغزندگی معابر باعث غیرحضوری شدن مدارس برخی مناطق استان چهارمحال و بختیاری شد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، فعالیت آموزشی مدارس در مقطع تحصیلی ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر، سامان، کیار، بن، فارسان و اردل به صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار خواهد شد و سایر مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را از ساعت ۹ صبح آغاز خواهند نمود.

فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان کوهرنگ به صورت غیر حضوری و در شبکه شاد برگزار خواهد شد. گفتنی است فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های لردگان ،فلارد و خانمیرزا از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

کدام مدارس قزوین امروز چهارشنبه غیرحضوری است؟

بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش قزوین آموزش در بعضی مقاطع در شهرستان‌های قزوین و بوئین‌زهرا و آوج غیرحضوری است.

در این اطلاعیه آمده است: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری، به دلیل تداوم سرما، یخبندان و برودت هوا، تمام مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش در تمام استان، روز چهارشنبه نهم اسفند در نوبت صبح و بعداز ظهر غیرحضوری است و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]