سیگنال جادویی بیت کوین ظاهر شد!
سیگنال جادویی بیت کوین ظاهر شد!

در این میان، علی مارتینز، تحلیلگر معروف، یک الگوی تاریخی را شناسایی کرده که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از سطح میانگین شاخص MVRV در ۴۰،۵۰۰ دلار افزایش یافته است. این سیگنال تاریخی نشان‌دهنده یک بازگشت قوی بالقوه برای بیت کوین است.

بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در بحبوحه ورودی سرمایه قابل‌توجه به صندوق‌های ETF اسپات آن و کاهش شدید جریان خروجی از GBTC شرکت گری‌اسکیل طی هفته گذشته، حرکتی قوی به سمت سطح ۴۳ هزار دلار داشته است.

در این میان، علی مارتینز، تحلیلگر معروف، یک الگوی تاریخی را شناسایی کرده که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از سطح میانگین شاخص MVRV در ۴۰،۵۰۰ دلار افزایش یافته است. این سیگنال تاریخی نشان‌دهنده یک بازگشت قوی بالقوه برای بیت کوین است.

به گفته مارتینز، بر اساس این الگو، بیت کوین این پتانسیل را دارد که به سمت خط انحراف استاندارد ۱.۰ حرکت کند و به قیمت تخمینی ۶۰ هزار دلار برسد. از این رو، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید تحولات بازار بیت کوین را برای شناسایی فرصت‌های بالقوه، از نزدیک رصد کنند.

در همین حال، تحلیلگران دیگر بازار هم انتظار دارند که با نزدیک شدن به چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴، افزایش قیمت این ارز دیجیتال ادامه یابد.

علاوه بر این، عرضه بالای استیبل کوین تتر (USDT) در صرافی‌ها نشان‌دهنده افزایش قدرت خرید در بین سرمایه‌گذاران است که می‌تواند قیمت بیت کوین را بیشتر از پیش افزایش دهد.

هنریک زبرگ، اقتصاددان کلان و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در توییتی پیش‌بینی خود را در مورد «بزرگ‌ترین رالی ارز دیجیتال» مطرح کرد و اظهار داشت که احساسات صعودی و بازگشت سرخوشی و هیجان، یادآور اوج‌های قبلی بازار است. حال، باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت بیت کوین مستقیماً از سطوح فعلی به سمت بالا حرکت می‌کند یا قبل از صعود، با پولبک مواجه می‌شود.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتال است، اما بر خلاف پول‌های کاغذی (فیات) رایج مانند ریال، دلار و یورو که هر روز استفاده می‌کنیم و توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند، تحت نظر هیچ بانکی نیست؛ این رمزارز برتر و تمام تراکنش‌های مرتبط با آن توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان کنترل می‌شود و شبکه آن به لطف کاربران موجود در آن، فعالیت می‌کند. این کاربران توسط فرد یا نهاد خاصی انتخاب نمی‌شوند و تصمیم برای فعالیت در شبکه بیت کوین، به‌طور کامل داوطلبانه و اختیاری است.

اگر بخواهیم تعریف فنی‌تری برای مفهوم برترین ارز دیجیتال ارائه دهیم، باید بگوییم بیت کوین ارز دیجیتال و همتا به همتا (P۲P) است که به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود و تمام سوابق مرتبط با آن به صورت زنجیره‌وار، روی دفتر کلی به نام بلاک چین ذخیره می‌شود. مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این رمزارز عبارت‌اند:

    قابل سانسور کردن نیست.

    امکان بیش از یک بار خرج کردن (Double-Spending) آن در هر تراکنش وجود ندارد.

    تراکنش‌های آن در هر زمان و هر مکانی قابل انجام هستند.

بعد از معرفی پادشاه رمزارزها، حال به بررسی پشتوانه بیت کوین می‌پردازیم. یکی از نکات مهم مربوط به پول های فیات (همان ریال، دلار، یورو و غیره) پشتوانه‌ای است که این دارایی‌ها دارند؛ این پشتوانه توسط دولت هر کشور تعیین شده و می‌تواند مواردی مانند طلا، نفت، گاز یا اوراق مالی دولت باشد.

پشنوانه بیت کوین

درواقع، می‌توان گفت پشتوانه ارز رایج هر کشور، قدرت اقتصادی آن کشور است. همان‌طور که گفته شد، بیت کوین نه توسط دولتی به وجود آمده و نه توسط دولتی کنترل می‌شود. پس پشتوانه‌ی آن چیست؟ چگونه اعتبار پیدا می‌کند؟ همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که وجود فیزیکی ندارد و تمام ماهیت آن را کدهای کامپیوتری تشکیل می‌دهند. بنابراین آنچه که به اولین رمزارز دنیا اعتبار می‌بخشد، استقبال مردم از تکنولوژی آن، به رسمیت شناختن آن و استفاده از آن برای اهداف مختلف است.

برای درک بهتر این موضوع، به این مثال توجه کنید:

فرض کنید تمامی مردم جهان عدس را به عنوان یک واحد پول بپذیرند و برای خریدهای خود عدس مبادله کنند. بر این اساس، عدس ارزشمند می‌شود، در حالی که دولت‌ها عدس را توزیع و کنترل نمی‌کنند و پشتوانه‌ای ندارد. شاید عدس، به خودی خود ارزش چندانی نداشته باشد؛ اما بنابر دلایلی، مردم آن را به عنوان نوعی پول پذیرفته‌، در معاملات‌شان از آن استفاده می‌کنند و حتی ممکن است برخی به این امید که عدس شایع‌تر و ارزشمندتر می‌شود، به منظور سرمایه‌گذاری برای آینده، نگه‌داریش کنند.

البته مسلم است که داستان بیت کوین و عدس تفاوت بسیار زیادی دارد و دلایلی که باعث پذیرش این ارز دیجیتال توسط مردم شده‌اند، دلایل بسیار محکم‌تر و مهم‌تر‌ی هستند.

مخترع بیت کوین چه کسی است؟

در سال ۲۰۰۸ فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان وایت پیپر (White Paper) ایده‌ی اولیه بیت کوین را مطرح کرد؛ هویت این گروه هنوز پس از ۱۴ سال ناشناس باقی مانده و مشخص نیست دقیقاً چه کسی بیت کوین محبوب را توسعه داده است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]