توییت جدید ایلان ماسک در حمایت از دوج کوین / آینده میم کوین محبوب چه می شود؟
توییت جدید ایلان ماسک در حمایت از دوج کوین / آینده میم کوین محبوب چه می شود؟

ماسک اخیرا پستی را که در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر کرده و در آن، پرداخت شهریه دانشگاه با دوج کوین و اعمال تخفیف برای صاحبان سگ را پیشنهاد داده بود، لایک کرده است.

ایلان ماسک با لایک کردن توییت قدیمی خود در مورد پذیرش دوج کوین (DOGE)، گمانه‌زنی‌های تازه‌ای را درباره آینده این میم کوین به راه انداخته است.

ماسک اخیرا پستی را که در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر کرده و در آن، پرداخت شهریه دانشگاه با دوج کوین و اعمال تخفیف برای صاحبان سگ را پیشنهاد داده بود، لایک کرده است.

این اقدام ماسک، گمانه‌زنی‌هایی را در میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دوج کوین برانگیخته و احتمال ادغام این میم کوین در سرویس پرداخت شبکه X (توییتر سابق) را دوباره مطرح کرده است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، شبکه X در نظر دارد گزینه پرداخت‌های همتابه‌همتا را امسال راه‌اندازی کند. این ابتکار بخشی از دیدگاه گسترده‌تر ماسک برای تبدیل X به یک «اپلیکیشن همه‌جانبه» است که طیف گسترده‌ای از عملکردها، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تراکنش‌های مالی را در بر می‌گیرد.

در همین حال، توجه به این نکته ضروری است که ارتباط ماسک با دوج کوین، یک نیروی محرکه اصلی در افزایش محبوبیت و نوسانات قیمت این رمزارز بوده است.

این ارتباط زمانی که ماسک لوگوی پرنده توییتر را با تصویر دوج کوین جایگزین کرد، بیشتر شدت گرفت. این حرکت باعث شد که قیمت DOGE بلافاصله بیش از ۸ درصد افزایش یابد که نشان‌دهنده تأثیر قابل‌توجه تأییدات و اظهارات ماسک در بازار ارزهای دیجیتال است.

طی سال‌ها، توییت‌ها و بیانیه‌های عمومی ماسک نقشی اساسی در شکل‌دهی مسیر دوج کوین داشته که اغلب منجر به افزایش ناگهانی ارزش آن شده است. با این حال، هنوز هیچ بیانیه و تأییدیه رسمی مبنی بر ادغام این میم کوین در سرویس پرداخت X منتشر نشده است.

دوج کوین چیست؟

در سال ۲۰۱۳ بازار ارزهای دیجیتال کاملاً متفاوت بود. در آن زمان بازار جایی برای پذیرش یک شوخی نداشت، همه چیز خیلی جدی و طبق اصول اولیه بازارهای مالی جلو می‌رفت. وقتی این توکن متولد شد، ورق برگشت. این ارز باهدف به چالش کشیدن رمزارز بیت‌کوین به وجود آمد و به‌مرور زمان توانست جایگاه مستحکمی در بازار رمزارزها کسب کند.رمزارز دوج کوین در آن زمان چیزی بود که با طنز و پچ‌پچ رسانه‌های اجتماعی تعریف می‌شد. سازندگان آن عقیده داشتند که یک پروژه ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی سرگرم‌کننده هم باشد. این سکه به‌عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. دوج از آن زمان، یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده است که قیمت و پیشرفت پروژه را هدایت می‌کند. در واقع dogecoin  نشان داده است که جوامع به‌جای سرمایه‌گذار سنتی، چقدر برای صنعت ارزهای دیجیتال مهم هستند.

آن‌ها از یک میم اینترنتی (ایده‌ها و طرح‌های مشهور در دنیای وب)، برای لوگوی خود استفاده کردند. همچنین نماد آن را هم الهام گرفته از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (با فونت متن کلاسیک Comic Sans) معرفی کردند. نام پروژه نیز از یک برنامه طنز اینترنتی گرفته شده است؛ یکی از شخصیت‌های این برنامه عبارت Dwag که به معنی دوست صمیمی است را با لحن خاصی Doge تلفظ می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه از این عبارت برای نام کوین و شبکه خود استفاده کردند.

توضیح دیگری درباره نام این رمزارز هم وجود دارد که می‌گوید سازندگان کلمه دوج را از یک اشتباه تلفظی به نام سگ دوج کوین (dog) در انگلیسی گرفتند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]