سورپرایز  بیمه معلم برای اتباع خارجی
سورپرایز  بیمه معلم برای اتباع خارجی

برنامه‌ای اجرا شده است که در این طرح، اتباع و مهاجران خارجی که از خدمات درمانی در ایران بهره‌مند نیستند، برای اولین بار تحت پوشش بیمه‌ای شرکت‌های انتخاب شده، از جمله شرکت بیمه معلم، قرار می‌گیرند.با همکاری سازمان ملی مهاجرت، شرکت بیمه معلم انواع خدمات بیمه‌ای را برای اتباع و مهاجران خارجی فراهم می‌کند.

با هدف ساماندهی منابع مالی و سرمایه‌های اتباع و مهاجران خارجی در اقتصاد کشور، سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور طرح «جذب و مدیریت منابع مالی و سپرده‌گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره‌های تولید کشور» را به مرحله اجرا درآورده است.

براساس این گزارش، در چارچوب این طرح، جمعیت اتباع و مهاجران خارجی که از خدمات درمانی در ایران بهره‌‌مند نیستند، برای نخستین بار تحت پوشش بیمه‌ای شرکت ­های منتخب از جمله شرکت بیمه معلم قرار می گیرند.

شایان ذکر است شرکت بیمه معلم در طرح «اتباع»، دو بسته بیمه‌های اولیه شامل: درمان تکمیلی، حوادث، زندگی و سرمایه‌گذاری و  بیمه‌های ثانویه ازجمله: مسئولیت مدنی، آتش­ سوزی، پس­ انداز و جبران حق الوکاله را به بیمه­ گذاران خود ارائه می ­دهد.

گفتنی است، این طرح در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، قم، البرز، مرکزی، قزوین، گلستان، سمنان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و خراسان جنوبی در حال اجرا است.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تبعه قانونی در کشور وجود دارد اظهار داشت: این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از این تعداد تا کنون ۲۰۰ هزار نفر با همکاری کمیساریای عالی حقوق بشر تحت پوشش برده‌ایم و بخشی از هزینه‌ها را دولت جمهوری اسلامی ایران و بخشی را کمیساریا تقبل کرده است.

وی ادامه داد: برای بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بیمه رایگان انجام شده است و تعداد آن‌ها به ۹۵۰۰ نفر می‌رسد.

ناصحی ادامه داد: بقیه افراد باید ۲ برابر فرد ایرانی برای بیمه شدن حق بیمه پرداخت کنند که متأسفانه از این موضوع استقبال نشد.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: جلساتی نیز با خیرین سلامت و حتی خیرین افغانستانی جلساتی گذاشتیم با این افراد ترغیب شوند و پوشش بیمه داده شوند تا بتوانند همانند ایرانی‌ها خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

گفتنی است، میزان حق بیمه پرداختی در سال ۱۴۰۲، مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

اتباع خارجی در ایران باید بیمه شوند و هزینه بدهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر پوشش بیمه ای اتباع خارجی در ایران تاکید کرد و گفت: اتباع هم باید هزینه خدماتی را پرداخت کنند.

 علی آقامحمدی،  در همایش بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما، افزود: جامعه پزشکی ما از بهترین‌ها هستند و تابلوی اول در شناخت دنیا از ایران، پزشکی است.

وی ادامه داد: در هر صنف و حرفه‌ای امکان تخلف وجود دارد و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما نباید خدمات جامعه پزشکی را نادیده گرفت.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار افزود: در بحث بیمه اتباع خارجی، چرا نباید بیمه باشند و از آنها هزینه نگیریم.

وی گفت: کسی که در ایران است، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]