مدیرعامل توانیر: اعتبارات جوایز از طریق مشترکان پرمصرف تامین می‌شود
مدیرعامل توانیر: اعتبارات جوایز از طریق مشترکان پرمصرف تامین می‌شود

مدیر عامل توانیر محل تامین اعتبارات جوایز در نظر گرفته شده برای کمپین با انرژی را منابع مشترکان پر مصرف و اعتبارات دولتی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، آیین رونمایی از کمپین با انرژی امروز در محل پردیس سینمایی ملت با حضور مدیر عامل توانیر و چهره‌های شاخص فرهنگی و ورزشی کشور برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر در جمع خبرنگاران درباره هدف از برگزاری این کمپین، بیان کرد: یکی از شاخص‌های مصرف، شدت مصرف انرژی در کشور است. این شاخص تقریبا در کشور ایران سه برابر متوسط جهانی است. همیشه نیازمند این هستیم که بهینه مصرف کنیم زیرا تقاضاهای جدیدی به شبکه اضافه شده و نیازها افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: مشترکانی داریم که بیش از ۸۰ درصد تعداد مشترکان کشور را تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد برق اوچ مصرف را آن قشر را استفاده می‌کنند. با این کمپین تلاش می‌کنیم تا آنها را به صرفه‌جویی تشویق کنیم. به همین جهت هم جایزه و پاداش صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دادیم.
رجبی مشهدی گفت: جایزه‌های متنوعی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می‌دهند، پیش‌بینی شده است. بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در کاهش مصرف فعال هستند و مستمرا در این حوزه فعالیت دارند، داده خواهد شد.
وی افزود: با این کار مشترکان هم برق پایدار دریافت می‌کنند و هم به تامین انرژی بیشتر برای بخش صنایع و کشاورزی کمک می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم اقصی نقاط کشور چه در بخش‌هایی که بسیار گرم هستند و چه در بخش‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و دیگر بخش‌های خدماتی، تامین انرژی مناسبی داشته باشند.
امکان دریافت چندین نوبت جایزه
مدیر عامل توانیر در پاسخ به اینکه با وجود ۶۰ مشترک برق چرا ۸۰ میلیون جایزه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: بیش از ۴۱ تا ۴۲ میلیون مشترک در صنعت برق وجود دارد که از این تعداد ۳۲ میلیون مشترک خانگی هستند. مشترکان خانگی و تجاری که کاهش مصرف برق داشته باشند، به صورت هفتگی در ۲۱ هفته برگزاری پویش، با کاهش مصرف می‌توانند به صورت امتیازی از جوایزی که پیش‌بینی شده است، بهره‌مند شوند.
وی افزود: کسانی هستند که می‌توانند چندین بار از این جوایز بهره‌مند شوند و محدودیتی در تعداد جوایز هر مشترک نیست. ما پیش‌بینی کردیم، کسانی که ۱۵ درصد در بخش خانگی و تجاری کاهش مصرف دهند، از جوایز نفیسی مانند خودرو یا غیره به صورت قرعه‌کشی برخوردار شوند.
رجبی مشهدی درباره محل تامین اعتبار برای خرید جوایز گفت: سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان خانگی در این طرح مشارکت کردند. امید داریم که امسال با افزایش تعداد مشترکان، انرژی بیشتر را به بخش مولد کشور تحویل دهیم. منابع مورد نیاز برای خرید جوایز از طریق صنایع انرژی بر کشور تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبارات نیست. همچنین منابع داخلی داریم و بودجه آن متناسب با میزان مشارکت مردم در این پویش است.
وی گفت: این پویش از ابتدای خرداد تا پایان شهریور (حدود چهار ماه) که دوره گرم سال است، برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق پویش با انرژی انجام خواهد شد.
رجبی مشهدی درباره میزان ناترازی برق در سال جاری بیان کرد: اگر مشارکت مردم نباشد، ناترازی زیاد است. پیش‌بینی ما این است که با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل برسد.
وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کردیم که میزان ناترازی ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات باشد. امسال با اقدامات انجام شده میزان ناترازی ۱۰ تا ۱۱ مگاوات خواهد بود.
مدیر عامل شرکت توانیر درباره صادرات برق در فصل گرما توضیح داد: تلاش می‌کنیم در زمان اوج مصرف حداکثر واردات را داشته باشیم و صادرات در حداقل باشد اما متناسب با شرایط آب و هوایی کشور تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی درباره خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان تاکید کرد: با مشارکت مردم برای تابستان نیازی به خاموشی نیست.
پاداش‌های متنوع برای گزارش‌دهی ماینرهای غیر مجاز
رجبی مشهدی درباره برخورد با ماینرها با توجه به افزایش قیمت رمز ارز گفت: برای کسانی که به صورت مجاز فعالیت استخراج رمز ارز را دنبال می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنیم که از ساعت دو بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است، بتوانند فعالیت خود را داشته باشند.
وی افزود: اما برای کسانی که در واقع به صورت غیر مجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی پیش‌بینی شده است. اگر ماینرهایی کشف شود، ضبط شده و تقدیم مقامات قضائی کشور می‌شود. بر اساس قوانین جدید، این ماینرها امحا خواهند شد و جرایم سنگین بیش از صد برابر قیمت انرژی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل توانیر با اشاره به اینکه استفاده غیر مجاز از ماینر روند برق‌رسانی به مشترکان را مختل خواهد کرد، افزود: از همین جا از هموطنان می‌خواهم از طریق سامانه برق من، ماینرهای غیر مجاز را گزارش دهند.
وی افزود: در قبال گزارشی که خواهند داشت از پاداش‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند. این پاداش متناسب با مقدار ماینری که کشف می‌شود، تغییر خواهد کرد و قطعا جمع‌آوری ماینرها به تامین برق پایدار همه عزیزانی که در منطقه هستند، کمک خواهد کرد.
تجلیل از سیمبانان برتر
در این مراسم از سیم‌بانان برتر سراسر کشور با حضور مدیر عامل توانیر و ورزشکاران تجلیل شد.
اسامی برگزیدگان شامل سید حسین رضوانی، سیمبان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی توفیقی شرکت توزیع برق استان گلستان، سید مهرداد بهادری سیمبان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، رضا پورسبحانی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، سعید بدوی سیمبان شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان، بازدار از شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان جمال سلیمانی سیمبان شرکت توزیع برق استان کردستان و سجاد میرزایی از شرکت توزیع نیروی برق اصفهان بود.
شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی رحیم نقی پور
شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ابراهیم بحیرایی
شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان شهاب خجسته پور
شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان کاظم عامری

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]