تیر جدید کمیسیون SEC به قلب ریپل / افزایش قیمت منتفی است
تیر جدید کمیسیون SEC به قلب ریپل / افزایش قیمت منتفی است

بنا به توضیحات، ارز دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاری شده، ارزشی دیجیتالی دارند و بر اساس فناوری بلاکچین عمل می‌کنند. این ارزها مستقل از بانک‌ها متحرک هستند و تجارت آنها بر اساس شبکه‌های اینترنتی انجام می‌شود. در دنیای ارزهای دیجیتال، ارزش و معاملات به صورت الکترونیکی و بدون واسطه صورت می‌گیرد. ارز دیجیتال به عنوان یک اموال دیجیتال قابل معامله است و قابل استفاده برای خرید کالا یا خدمات می‌باشد.

به گزارش پلتفرم تحلیلی Whale Alert، ریپل، شرکت مادر ارز دیجیتال XRP، پس از پیروزی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در نبرد حقوقی‌اش با این شرکت، ۱۲۰ میلیون توکن XRP به ارزش تقریبی ۶۰٫۸۸ میلیون دلار را به یک کیف پول ناشناس انتقال داد. این اقدام ریپل باعث ایجاد ترس از فشار فروش، در میان افزایش نوسانات بازار، شده است.

این اقدام ریپل پس از آن صورت می‌گیرد که قاضی دادگاه با درخواست کمیسیون SEC برای وادار کردن این شرکت به ارائه صورت‌حساب‌های مالی خود با محوریت XRP و همچنین، اطلاعات مربوط به فروش نهادی XRP، موافقت کرد.

داده‌های پلتفرم Bithomp نشان می‌دهند که شرکت ریپل در حال حاضر ۸۰ میلیون توکن XRP، معادل ۴۰٫۲۷ میلیون دلار در اختیار دارد. پیش از این و در یکم فوریه، ریپل ۲۰۰ میلیون توکن XRP به ذخیره خود اضافه کرده بود. به این ترتیب، فروش اخیر نشان می‌دهد که این شرکت ۶۰ درصد از توکن‌های تازه به دست آمده را تخلیه کرده است.

در همین حال، گزارش‌های دیگر هم حاکی از آنند که یک نهنگ ۲۸٫۸۵ میلیون توکن XRP به ارزش ۱۴٫۶۲ میلیون دلار را به صرافی Bitstamp منتقل کرده است.

به دنبال انتشار این اخبار، بازار ارز دیجیتال ریپل وضعیت ناآرامی را تجربه می‌کند و نوسانات قیمت XRP تشدید شده است. در زمان نگارش این خبر، XRP با قیمت ۰٫۵۰۳ دلار معامله می‌شود که یک افت ۰٫۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته دارد. ضرر هفتگی این ارز دیجیتال نیز به بیش از ۵ درصد می‌رسد.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چیست؟ همه چیز درباره ریپل و XRP

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

ریپل با XRP فرق دارد!

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

ریپل می‌خواهد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز را برای مؤسسات مالی سراسر جهان فراهم کند. می‌توان گفت که هدف ریپل کاملاً در تضاد با بیت کوین است.

در حالی که بیت کوین با هدف تراکنش‌های همتابه‌همتا و حذف واسطه‌‌ها و بانک‌ها روی کار آمده است، رپیل عقیده دارد که بانک‌ها به‌خودی‌خود بد نیستند و فقط نحوه انجام کار آن‌هاست که باعث ایجاد مشکلات پرداختی و انتقال پول می‌شود.

ریپل قصد دارد تا با عرضه محصولات بانکی غیرمتمرکز، مشکل تبادلات بین‌المللی پول در جهان را برای همیشه حل کند. سالانه بیش از ۱۵۵ تریلیون دلار پول به‌صورت برون‌مرزی در سراسر جهان جا‌به‌جا می‌شود.

حال، باید منتظر ماند و دید که آیا ارز دیجیتال ریپل می‌تواند قیمت خود را بالاتر از سطح ۰٫۵ دلار حفظ کند یا خیر.

 

منبع:

رمز ارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]