بیت کوین همچنان خنثی / منتظر افزایش قیمت اتریوم باشید
بیت کوین همچنان خنثی / منتظر افزایش قیمت اتریوم باشید

تحلیلگر دیگری به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) هم عنوان کرد که قیمت اتریوم ممکن است حرکتی را که منجر به افزایش آن به بالاترین سطح ۱۸ ماهه در ژانویه شده بود، تکرار کند.

داده‌های کوین‌تلگراف و تریدینگ ویو نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین همچنان در یک محدوده باریک نزدیک به سطح ۴۳ هزار دلار، به صورت جانبی حرکت می‌کند. این ارز دیجیتال روز گذشته، پیش از اینکه تمام رشد خود را از دست بدهد، سقف جدیدی (۴۳۵۱۵ دلار) را در ماه فوریه به ثبت رساند.

با این حال، به طور کلی، چارت BTC/USD فاقد روند است و به همین دلیل، معامله‌گران برای معامله‌ بزرگترین آلتکوین بازار، یعنی اتریوم انگیزه پیدا کردند.

مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیرعامل ام‌ان تریدینگ (MN Trading)، طی پستی در X (توییتر سابق) عنوان کرد: قیمت بیت کوین بین سطوح مشخص شده در تصویر باقی خواهد ماند. این بدان معناست که دوره تثبیت قیمت همچنان ادامه دارد. به همین دلیل، اعتقاد دارم که اتریوم عملکرد بهتری از بیت کوین خواهد داشت. این موضوع به خصوص در صورتی که به‌روزرسانی‌های شبکه اتریوم موفقیت‌آمیز باشند، احتمال بیشتری خواهد داشت. قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ نهایتا ۴۸ هزار دلار خواهد بود.

تحلیلگر دیگری به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) هم عنوان کرد که قیمت اتریوم ممکن است حرکتی را که منجر به افزایش آن به بالاترین سطح ۱۸ ماهه در ژانویه شده بود، تکرار کند.

وی در مورد وضعیت کلی آلتکوین‌ها افزود: البته کندل‌های چارت ارزش بازار آلتکوین‌ها هنوز در یک الگوی کنج قرار دارند. با این وجود، گاوها می‌توانند اعمال قدرت کرده و یک روند صعودی ایجاد نمایند. در این صورت، بازار آلتکوین‌ها رونق خواهد گرفت.

ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین برای هفتمین روز متوالی

وضعیت صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده مطلوب به نظر می‌رسد. جریان خروج سرمایه از صندوق گری‌اسکیل (GBTC) بار دیگر کمتر از هفته قبل بود و حدود ۲۶۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار از این صندوق خارج شد.

روز گذشته، جریان خالص سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات، مثبت بود و ۶۸ میلیون دلار دیگر وارد این صندوق‌ها شد. معامله‌گر معروف با نام کاربری دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) خاطرنشان کرد که این هفتمین روز متوالی ایجاد جریان مثبت سرمایه برای صندوق‌های ETF بیت کوین است.

بخش تحقیقاتی صرافی بیت‌مکس (BitMEX) هم عنوان کرد که بخش اعظم این سرمایه‌ ورودی، به صندوق ETF شرکت بلک‌راک اختصاص داشته است.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتال است، اما بر خلاف پول‌های کاغذی (فیات) رایج مانند ریال، دلار و یورو که هر روز استفاده می‌کنیم و توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند، تحت نظر هیچ بانکی نیست؛ این رمزارز برتر و تمام تراکنش‌های مرتبط با آن توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان کنترل می‌شود و شبکه آن به لطف کاربران موجود در آن، فعالیت می‌کند. این کاربران توسط فرد یا نهاد خاصی انتخاب نمی‌شوند و تصمیم برای فعالیت در شبکه بیت کوین، به‌طور کامل داوطلبانه و اختیاری است.

اگر بخواهیم تعریف فنی‌تری برای مفهوم برترین ارز دیجیتال ارائه دهیم، باید بگوییم بیت کوین ارز دیجیتال و همتا به همتا (P۲P) است که به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود و تمام سوابق مرتبط با آن به صورت زنجیره‌وار، روی دفتر کلی به نام بلاک چین ذخیره می‌شود. مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این رمزارز عبارت‌اند:

*    قابل سانسور کردن نیست.

*    امکان بیش از یک بار خرج کردن (Double-Spending) آن در هر تراکنش وجود ندارد.

*    تراکنش‌های آن در هر زمان و هر مکانی قابل انجام هستند.

پشتوانه بیت کوین چیست؟

بعد از معرفی پادشاه رمزارزها، حال به بررسی پشتوانه بیت کوین می‌پردازیم. یکی از نکات مهم مربوط به پول های فیات (همان ریال، دلار، یورو و غیره) پشتوانه‌ای است که این دارایی‌ها دارند؛ این پشتوانه توسط دولت هر کشور تعیین شده و می‌تواند مواردی مانند طلا، نفت، گاز یا اوراق مالی دولت باشد.

درواقع، می‌توان گفت پشتوانه ارز رایج هر کشور، قدرت اقتصادی آن کشور است. همان‌طور که گفته شد، بیت کوین نه توسط دولتی به وجود آمده و نه توسط دولتی کنترل می‌شود. پس پشتوانه‌ی آن چیست؟ چگونه اعتبار پیدا می‌کند؟ همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که وجود فیزیکی ندارد و تمام ماهیت آن را کدهای کامپیوتری تشکیل می‌دهند. بنابراین آنچه که به اولین رمزارز دنیا اعتبار می‌بخشد، استقبال مردم از تکنولوژی آن، به رسمیت شناختن آن و استفاده از آن برای اهداف مختلف است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]