سلستیا توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد / قیمت TIA به ۳۰ دلار می رسد؟
سلستیا توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد / قیمت TIA به ۳۰ دلار می رسد؟

تحلیلگران بازار اکنون در مورد احتمال رسیدن قیمت TIA به نقطه عطف ۳۰ دلاری گمانه‌زنی می‌کنند. با توجه به عملکرد فعلی و چشم‌انداز تکنیکال، چنین دستاوردی قابل قبول به نظر می‌رسد. سفر سلستیا برای فتح این قله جدید، گواهی بر جذابیت فزاینده آن در بین سرمایه‌گذارانی است که به دنبال فرصت‌های امیدوارکننده در فضای کریپتو هستند.

طی یک رالی صعودی قابل‌توجه، قیمت سلستیا (TIA) به بالاترین سطح تاریخی خود در محدوده ۲۰٫۸۰ دلار رسید. این رشد به دنبال یک بریک آوت از الگوی مثلث صعودی در نمودار ۴ ساعته که در ۷ فوریه ثبت شد، اتفاق افتاد. از آن زمان، ارزش TIA به میزان چشمگیر ۱۱٫۷۴ درصد افزایش یافته است.

روند قیمت سلستیا حاکی از یک صعود قوی است که توسط الگوهای تکنیکال و خوش‌بینی بازار تقویت می‌شود. تجزیه و تحلیل نمودار TIA یک الگوی مثلث صعودی را نشان می‌دهد که یک شاخص قابل‌اعتماد برای حرکات آتی قیمت است. بر این اساس، یک رشد ۱۲٫۴۶ درصدی دیگر برای قیمت سلستیا پیش‌بینی می‌شود که به طور بالقوه، باعث می‌شود که این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت از مرز ۲۳ دلار عبور کند.

تحلیلگران بازار اکنون در مورد احتمال رسیدن قیمت TIA به نقطه عطف ۳۰ دلاری گمانه‌زنی می‌کنند. با توجه به عملکرد فعلی و چشم‌انداز تکنیکال، چنین دستاوردی قابل قبول به نظر می‌رسد. سفر سلستیا برای فتح این قله جدید، گواهی بر جذابیت فزاینده آن در بین سرمایه‌گذارانی است که به دنبال فرصت‌های امیدوارکننده در فضای کریپتو هستند.

شبکه سلستیا چیست؟

اگر مطالعاتی در ارتباط با نحوه عملکرد شبکه‌های بلاک‌چینی داشته باشید، قطعا می‌دانید که معماری بسیاری از بلاک‌چین‌ها یکپارچه است؛ به این صورت که دو کارکرد اصلی شبکه بلاکچینی (اجماع و اجرا) به طور همزمان رخ داده و کاملا به مجموعه اعتبارسنج‌های یکسانی وابسته‌اند. وجود چنین امری سبب می‌شود تا برطرف شدن مشکل مقیاس‌پذیری در شبکه‌های بلاک‌چین امری دشوار و چالش برانگیز باشد. در واقع وابسته بودن اجرای هر تراکنش به یک نود کامل سبب شده تا روند کار در این بلاک‌چین‌ها به کندی صورت گیرد. شبکه سلستیا که قبلا با نام «LazyLedger» شناخته می‌شد، با تسلط بر چنین نکته‌ای به سراغ جدا کردن لایه اجماع و اجرا رفته و این امکان را برای کلیه افراد فراهم نموده تا یک بلاک‌چین غیرمتمرکز را به سرعت و بدون نیاز به راه‌اندازی یک شبکه اجماع جدید، مستقر نمایند.

شبکه سلستیا اولین شبکه بلاک‌چین لایه ۱ ماژولار (Modularity) بوده و مزیت مژولار بودن نیز این است که هر برنامه، فضای اجرایی خاص خود را داشته و در عین حال، از امنیت اجماع این شبکه بهره می‌برد و آن را به ارث برده است. به بیان ساده‌تر، شبکه سلستیا این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را بر روی زنجیره‌های اختصاصی اپلیکیشن که دارای لایه اجماع مشترک هستند، راه‌اندازی نمایند. توسعه‌دهندگان می‌توانند به کمک شبکه سلستیا محیط اجرایی و زبان برنامه‌نویسی مناسب خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به هارد فورک زنجیره اصلی، تصمیم بگیرند برنامه را به‌روزرسانی نمایند. وجود چنین انعطافی سبب می‌شود تا توسعه‌دهندگان بر منطق اصلی برنامه خود تمرکز نمایند و شبکه سلستیا نیز از اجماع مراقبت کرده و تضمین نماید که داده‌های هر برنامه برای هر شخصی که آن را درخواست کند، در دسترس باشد.

در یک تعریف ساده از شبکه سلستیا می‌توان آن را پروژه بلاکچینی تعریف کرد که به عنوان یک لایه داده عمل کرده و هر فردی را قادر می‌سازد تا بلاکچین خود را مستقر کرده و سفارشی نماید؛ پروژه Celestia از این جهت به خدمات وب آمازون (AWS) شباهت داشته که به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را بر روی سرورهای فیزیکی مستقر نمایند.

آشنایی با شبکه سلستیا و درک بهتر جایگاه آن در دنیای کریپتو بدون آشنایی با تیم توسعه‌دهنده این پروژه بلاک‌چینی کمی دشوار به نظر می‌رسد؛ تیم توسعه‌دهنده شبکه Celestia از ۴ فرد خبره در حوزه شبکه بلاکچین شکل گرفته که هر یک دارای رزومه و کارنامه فعالیتی درخشانی هستند. اولین فرد این تیم که در اصل در سمت مدیرعاملی کمپانی Celestia Labs فعالیت دارد، مصطفی البسام (Mustafa Al-Bassam) است که دارای مدرک PHD در زمینه مقیاس‌پذیری شبکه‌های بلاکچینی از USL بوده و به عنوان بنیان‌گذار Chainspace نیز شناخته می‌شود. البسام تاکنون مقالات مهمی در حوزه امنیت شبکه‌های بلاک‌چین خرد شده (Shared Blockchain Systems) نوشته و دارای نفوذ قابل توجهی در این حوزه است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]