صرافی بایننس مونرو را نابود کرد / کاهش ۲۳ درصدی قیمت!
صرافی بایننس مونرو را نابود کرد / کاهش ۲۳ درصدی قیمت!

با توجه به وضعیت مونرو، سرمایه‌گذارانی که قصد تبدیل توکن‌های خود را دارند می‌توانند سرمایه‌گذاری روی توکن‌های سویی و دی‌استریم را در نظر داشته باشند. هر کدام از این توکن‌ها می‌توانند به نحوی ارزش‌آفرینی کنند و سود خوبی را برای دارندگان خود به ارمغان بیاورند.

تصمیم بایننس برای حذف مونرو (XMR) از فهرست خود در ۲۰ فوریه منجر به کاهش ۲۳.۰۲ درصدی قیمت آن شد و نگرانی‌های جامعه را افزایش داد. همچنین هشدار بایننس در مورد عدم اعتبار واریز‌ها پس از خروج این توکن از فهرست، موجب ایجاد عدم اطمینان در مورد آینده XMR شده و سرمایه‌گذاران را به کشف فرصت‌های جایگزین سوق داده است.

همزمان با چالش‌هایی که مونرو با آنها روبه‌رو است، سویی، هم از نظر قیمت و هم از نظر مجموع ارزش دارایی‌های قفل شده (TVL)، پیشرفت‌هایی داشته است.

این توکن در حال حاضر ۱.۵۴ دلار قیمت دارد و TVL آن به ۵۰۰.۸۹ میلیون دلار رسیده است. در همین حال، دی‌استریم، با ارائه امکانات جدید در حوزه استریم ویدیو، در حال گسترش نفوذ خود در جامعه رمزارزها است.

دی‌استریم در راستای تمرکززدایی و راحتی کاربران تلاش می‌کند. این پلتفرم، یک مدل پیشگامانه استریم وب ۳ را معرفی می‌کند که در آن امکان واریز و برداشت فوری برای سازندگان محتوا فراهم است. همچنین مدل توزیع ۵۰/۵۰ کارمزد و درآمد با دارندگان توکن، موفقیت این پلتفرم را با منافع سرمایه‌گذاران همسو کرده است.

با توجه به وضعیت مونرو، سرمایه‌گذارانی که قصد تبدیل توکن‌های خود را دارند می‌توانند سرمایه‌گذاری روی توکن‌های سویی و دی‌استریم را در نظر داشته باشند. هر کدام از این توکن‌ها می‌توانند به نحوی ارزش‌آفرینی کنند و سود خوبی را برای دارندگان خود به ارمغان بیاورند.

مونرو چیست؟

مونرو (Monero) یک ارز دیجیتال متن باز در حوزه حریم خصوصی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. این شبکه به واسطه مشخصات منحصربه‌فرد خود، در دنیای رمزارز به عنوان یک اکوسیستم جذاب، خاص و البته جنجالی شناخته می‌شود. هرگاه که صحبتی از پرایوسی کوین‌ها به میان بیاید، نام مونرو قطعا در میان گزینه‌ها به چشم می‌خورد.

بلاکچین مونرو بر تراکنش‌های مقاوم در برابر سانسور و همچین حریم خصوصی تمرکز و تاکید ویژه‌ای دارد. اما چرا؟ دلیل این امر آن است که اکثر رمزارزها از جمله بیت کوین و اتریوم، بلاکچین‌هایی شفاف دارند؛ این همان مسئله‌ای است که به مذاق همه خوش نمی‌آید. شفافیت باعث می‌شود که هر کسی بتواند تراکنش‌ها و اعمال انجام شده روی این بلاکچین‌ها را ردیابی کند؛ یعنی اگر کسی رد آدرس‌های ارسال و دریافت تراکنش‌ها را در دنیای بلاکچین بگیرد، به هویت‌هایی در دنیای واقعی می‌رسد. اما در سمت دیگر این دنیا، مونرو را داریم که در مسیری مخالف حرکت می‌کند. رمزارز Monero از فناوری‌های بهبوددهنده حریم شخصی متنوعی بهره می‌برد تا از ناشناس ماندن کاربرانش مطمئن شود.

مونرو رمزارزی است که بر اساس اصول پیوندناپذیری (Unlinkable) و غیرقابل ردیابی بودن ساخته شده است. واژه Monero در زبان اسپرانتو به معنی پول است. Esperanto زبانی قراردادی برای آسان کردن روابط بین‌المللی با گرامر بسیار ساده است که با الفبای لاتین نوشته می‌شود. افراد زیادی در جهان با این زبان ابداعی صحبت می‌کنند و یادگیری آن تقریبا آسان است. ویژگی غیرقابل ردیابی بودن Monero به آن معناست که شما نمی‌توانید بین دو تراکنش ارتباط برقرار کنید و همچنین نمی‌توانید مبدا یا مقصد وجوه را تعیین کنید.

از آنجا که هر تراکنش در اکوسیستم مونرو خصوصی است، قابل ردیابی هم نیست. این ویژگی باعث می‌شود که این کوین، به یک ارز معاوضه‌پذیر تبدیل شود. افرادی که مونرو را می‌پذیرند، دیگر نگرانی‌ای بابت لیست سیاه ندارند. بلاک چین مونرو عمدا به شیوه‌ای مبهم و غیرشفاف تنظیم شده است و با مخفی کردن آدرس‌ها، جزئیات تراکنش‌ها را ناشناس نگه می‌دارد.

افراد برای استخراج Monero می‌توانند به استخر‌های استخراج بپیوندند و یا خود به تنهایی اقدام به استخراج کنند. ماینینگ مونرو را می‌توان بر روی یک کامپیوتر استاندارد انجام داد و به سخت‌افزار خاصی برای انجام این کار نیاز نیست. مونرو بر روی همه سیستم‌عامل‌های مهم مانند ویندوز، اندروید و غیره قابل راه‌اندازی است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]