وزیر کار اعلام کرد: این طرح پس از اتمام در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال آینده، به مدت ۲ ماه تمدید خواهد شد.

وزیر کار اعلام کرد: ۳۷ میلیون نفر تاکنون از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند دهک اول ۸۵.۷ درصد، دهک دوم ۶۸ درصد؛ دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک شش ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد تاکنون از این طرح استفاده کردند.

او افزود: ۳۴ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان تومان (۳۴.۶ همت) طی این مدت خرید شده است که ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ همت از منابع خود مردم استفاده شده است و مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ تا ۱۷ اسفند ادامه دارد.

در ادامه اضافه کرد: این طرح پس از اتمام در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال آینده، به مدت ۲ ماه تمدید خواهد شد.

با توجه به طرح جدید یارانه کالا برگ الکترونیکی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است، ۶۱ میلیون نفر از مستحقان دریافت یارانه هفتگی با درآمد پایین، در صورت خرید یکی از ۱۱ قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی، از مبلغ ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان یارانه افزایش می‌یابند. این قلم‌های کالایی عبارتند از: برنج، گوشت گوساله (گرم و منجمد)، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی، مرغ (گرم و منجمد)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر.

کدام فروشگاه‌ها تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؟

فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

افراد مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی که می‌خواهند مبلغ یارانه واریزی خود را به خرید کالا اختصاص دهند، می‌توانند برای اطلاع از آمار و ارقام موجود در حساب خود، شارژ حساب توسط دولت، فروشگاه‌های متصل به شبکه نزدیک محل سکونت، کالا‌های تحت پوشش و نحوه استفاده از کارت و کد اعتباری خود و حتی پاسخ به سوالات‌شان، به اپلیکیشن تلفن همراه «شما» (شبکه ملی اعتبار) مراجعه این این نرم‌افزار را روی تلفن همراه خود (از این لینک مستقیم) نصب کنند.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]