پیش بینی مهم از آینده اتریوم / مقاومت ETH در کانال ۳ هزار دلاری
پیش بینی مهم از آینده اتریوم / مقاومت ETH در کانال ۳ هزار دلاری

پس از صعود اخیر اتریوم به محدوده قیمتی ۳۰۰۰ دلار، تعداد معامله‌گران در سود ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت. اکنون قیمت در زیر این محدوده قرار دارد و داده‌های اخیر نشان‌می‌دهند که تعداد آدرس‌های در سود و در زیان که اتریوم را بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند، توزیع تقریبا برابری دارند.

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند که ۱.۳۸ میلیون آدرس، ۱.۳۳ میلیون اتریوم (ETH) را با قیمت متوسط ۲۹۸۴ دلار خریداری کرده‌اند که حدود ۳.۹ میلیارد دلار می‌شود.

این مسئله نشان می‌دهد اگر این آدرس‌ها به محدوده سر‌به‌سر خود برسند، ممکن است شاهد افزایش فشار فروش باشیم. این احتمال، مخصوصاً با توجه به این واقعیت که چهار نهنگ نزدیک به قیمت ۳۰۰۰ دلار، ۳۴۱۴۳ اتریوم را به قیمت تقریبی ۱۰۰.۸ میلیون دلار فروخته‌اند، تقویت می‌شود.

پس از صعود اخیر اتریوم به محدوده قیمتی ۳۰۰۰ دلار، تعداد معامله‌گران در سود ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت. اکنون قیمت در زیر این محدوده قرار دارد و داده‌های اخیر نشان‌می‌دهند که تعداد آدرس‌های در سود و در زیان که اتریوم را بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند، توزیع تقریبا برابری دارند.

این داده‌ها بیان می‌کنند که ۷.۳۶ میلیون آدرس، معادل ۵۲.۱۹ درصد از گروه فوق، در حال حاضر در سود هستند. در مقابل، ۶.۴۷ میلیون آدرس معادل ۴۵.۸۸ درصد، اکنون در ضرر هستند و همچنین بیش از ۲۷۲۰۰۰ آدرس یعنی ۱.۹ درصد در محدوده سر‌به‌سر قرار دارند.

بررسی روند قیمتی اتریوم در تایم فریم روزانه بیانگر حضور کوتاه‌مدت اتریوم در محدوده ۳۰۰۰ دلاری است. پس از آن، قیمت اتریوم کاهش یافت و در محدوده ۲۹۰۰ دلاری باقی مانده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت حدود ۲۹۲۰ دلار است که نشان‌دهنده کاهش حدودی ۱.۴ درصدی است.

با اینکه قیمت کاهش داشته، اما روند همچنان قوی است؛ همان‌طور که اندیکاتور قدرت نسبی (RSI)، بالاتر از ۷۰ قرار دارد. اما اگر قیمت همچنان کاهشی باشد، موقعیت RSI می‌تواند تغییر کند و از منطقه اشباع خرید خارج شود.

طبق داده‌های سانتیمنت، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) در ۴۸ ساعت گذشته از بیش از ۶ درصد به ۱.۱۵ درصد رسیده است.

شبکه اتریوم چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریف «اتریوم چیست؟» برویم، ابتدا باید نقش واسطه‌ها را متوجه شویم.

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

از سوی دیگر، اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که از ارز اتر پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا:

    تراکنش‌ها را انجام دهند

    از طریق استیکینگ (Staking) سود کسب کنند

    توکن غیر قابل تعویض (NFT) را ذخیره و معامله کنند

    بازی کنند

بسیاری اتریوم را «نسل بعدی اینترنت» می‌دانند؛ چرا که توسط وب ۳ (WEB۳) پشتیبانی می‌شود. از طرفی، وب ۳ از برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، اتریوم قصد دارد با دادن آزادی بیشتر به کاربران، نحوه عملکرد برنامه‌های مبتنی بر اینترنت را متحول کند. رویکرد غیرمتمرکز اتریوم به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا واسطه‌ها را به نفع قراردادهای هوشمند کنار بگذارد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]