تشخیص اصل بودن تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان | ۳ ترفند قطعی
تشخیص اصل بودن تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان | ۳ ترفند قطعی
شرکت ذوب آهن به عنوان بزرگترین شرکت فولادی کشور، محصولات متنوعی را تولید می‌کند.

یکی از محصولات پرفروش آن، تیرآهن است که به عنوان با کیفیت‌ترین مقطع فولادی موجود در بازار شناخته می‌شود. کیفیت برتر این محصولات، سبب شهرت و محبوبیت کارخانه اصفهان شده است. البته باید توجه کرد که این قطعات در بازار، با نام‌ تیرآهن ذوب آهن شناخته می‌شوند.

به دلیل شهرت محصولات این کارخانه، ممکن است اجناس تقلبی در بازار به نام این برند، خرید و فروش شوند. بنابراین روش تشخیص اصالت این محصولات امری مهم و ضروری است، چرا که این قطعات در صنایع مهمی چون ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بیان وزن این قطعات و ترفندهایی برای تشخیص اصالت و کیفیت محصولات تولید شده در کارخانه اصفهان خواهیم پرداخت.

تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان

آیا می‌توان با وزن تیرآهن‌های ذوب آهن، اصالت آن‌ها را تشخیص داد؟

یکی از روش‌های مهم که می‌توان از طریق آن به اصالت و کیفیت محصولات کارخانه اصفهان پی برد، وزن قطعات است. برای تشخیص محصولات تقلبی از اصل که در این کارخانه تولید می‌شوند، می‌توان از جداول وزنی استفاده کرد.

برای تشخیص قطعات تقلبی، باید وزن محصولی که در نظر دارید را با جدول وزنی که کارخانه اصفهان اعلام کرده است، مقایسه کنید و بعد از تطابق آن‌ها، از اصالت قطعات مطلع شوید.

در ادامه ۳ ترفند مهم و کاربردی را برای تشخیص اصل بودن تیرآهن‌های ذوب آهن اصفهان بیان کرده‌ایم.

۳ ترفند مهم و قطعی برای تشخیص اصل بودن تیرآهن‌های ذوب آهن

درست است که در بالا یک روش بسیار صحیح و قطعی را برای تشخیص اصالت قطعات فولادی ذوب آهن بیان کردیم؛ اما از آنجایی که محاسبه وزن محصول و همچنین مقایسه آن با جدول وزنی، کار زمان‌بری است، برای راحتی کار مشتریان، ۳ ترفند بسیار کاربردی را بیان کرده ایم که از طریق آن می‌توان از اصل بودن محصولات این کارخانه مطلع شد.

رنگ تیرآهن

هنگام خرید این قطعات حتما به رنگ سطح آن توجه کنید. رنگ تیرآهن نشان‌دهنده کیفیت خوب یا بد محصول است و سطح آن باید بدون زنگ زدگی و دارای رنگی یکنواخت باشد. وجود زنگ زدگی و رنگ کدر، نشانه‌ای از کیفیت پایین محصول بوده و ممکن است به دلیل نگه‌داری نادرست و نامناسب ایجاد شده باشد. در واقع رنگ محصول یکی از عواملی است که در شناسایی قطعات تقلبی به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

پلاک

همواره قبل از ارسال بسته، یک پلاک بر روی هر بندیل قرار داده می‌شود. این پلاک برای شناسایی محصول است که با بررسی آن می‌توانید به اصالت تیرآهن پی ببرید. در داخل پلاک، اطلاعاتی چون نام محصول، نام تولید کننده آن یعنی کارخانه اصفهان، پارامترهای استفاده شده، وزن و استاندارد، درج شده است.

علامت مختصر

یک روش دیگر برای تشخیص محصولات کارخانه ذوب آهن، استفاده از علامت اختصاری کارخانه اصفهان است. این کارخانه، مارک ESCO را به عنوان علامت اختصاری قطعات خود استفاده می‌کند و آن را به صورت حک شده روی محصولات قرار می‌دهد تا کیفیت و استاندارد محصول را تضمین کند. با وجود حک شدن علامت اختصاری، می‌توان قطعات کیفیت پایین و غیر استاندارد را از تیرآهن اصفهان تشخیص داد.

علامت مختصر

سخن آخر

شناسایی تیرآهن تقلبی از نمونه اصل آن امری بسیار ضروری است. برای آنکه قبل از خرید، اطلاعات کافی در مورد تیرآهن داشته باشید، لازم است از جزئیات محصولات مطلع شوید. در این مطلب، درباره روش‌های تشخیص اصالت این قطعات سخن گفتیم. اما بهترین کار این است که برای اطمینان خاطر بیشتر از اصالت محصولی که در نظر داریم، آن را از تامین کننده‌ای معتبر خریداری کنیم. پیوان می‌تواند خیال شما را از خرید راحت کرده و تجربه‌ای شیرین را از خرید برایتان به ارمغان آورد. جزئیات قطعات و قیمت تیرآهن اصفهان را می‌توانید از این وبسایت مشاهده و سپس برای خرید اقدام کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]