قبل هاوینگ بیت کوین به این نکات توجه کنید!
قبل هاوینگ بیت کوین به این نکات توجه کنید!

محرک اصلی افزایش قیمت بیت کوین، تقاضا برای ETFهای اسپات این ارز دیجیتال بوده است. در همین راستا، شوک عرضه نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

فعالان بازار ارزهای دیجیتال مشتاقانه در انتظار هاوینگ آتی بیت کوین هستند. در این میان، سه نکته کلیدی وجود دارد که سرمایه‌گذاران کریپتو باید قبل از هاوینگ بیت کوین به آنها توجه داشته باشند.

روند صعودی فعلی بیت کوین: محرک اصلی افزایش قیمت بیت کوین، تقاضا برای ETFهای اسپات این ارز دیجیتال بوده است. در همین راستا، شوک عرضه نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی هم گزارش شد، در حال حاضر، کمبود عرضه و مازاد تقاضا برای بیت کوین وجود دارد. پس از اجرای هاوینگ، عرضه بیت کوین کمتر هم خواهد شد. اگر تقاضا همچنان بالا باشد، این روند می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در ماه مارس: نشست فدرال رزرو در ماه مارس، برای ارزیابی مسیر کاهش نرخ بهره بسیار مهم خواهد بود. با توجه به انتظارات و داده‌های اقتصادی فعلی، کاهش نرخ بهره احتمالاً برای نشست ماه مارس منتفی است.

با این حال، تفسیر فدرال رزرو و لحن آن در مورد چشم‌انداز نرخ بهره که در ماه مارس منتشر می‌شود، در ارزیابی اقتصاد کلان بسیار مهم خواهد بود. هر نشانه‌ای از تاخیر برای کاهش نرخ بهره، ریسک‌پذیری را کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند منجر به تقاضای پایین برای بیت کوین، پس از هاوینگ شود.

بازده ماهانه سرمایه‌گذاری در بیت کوین: بازده سرمایه‌گذاری (ROI) یک پارامتر مهم است که توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود.

در حال حاضر، با توجه به اینکه بازده سرمایه‌گذاری در اتریوم و بیت کوین، بسیار بهتر از سایر دارایی‌ها از جمله طلا، نفت، بورس اوراق بهادار و غیره است، سرمایه‌گذاران وال استریت پول خود را به صندوق‌های ETF بیت کوین انتقال می‌دهند. اگر این روند در ماه آینده هم ادامه یابد، قیمت بیت کوین همچنان صعودی خواهد بود.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

هاوینگ یا Halving بیت کوین اتفاقی است بعد از ماین هر ۲۱۰۰۰ بلاک روی بلاک چین و تقریباً هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج را ۵۰ درصد کم می‌کند. در حال حاضر پاداش استخراج ۶.۲۵ بیت کوین است و پس از هاوینگ به ۳.۱۲۵ خواهد رسید. هاوینگ تا حدود سال ۲۱۴۰ ادامه پیدا می‌کند و در آن زمان بیت کوینی برای استخراج وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که رویداد هاوینگ در واقع نرخ عرضه بیت کوین‌های جدید یا همان عرضه را نصف می‌کند، به عقیده کارشناسان این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت کوین را در طول زمان افزایش دهد.

بیت کوین با تکیه بر کامپیوترهایی کار می‌کند که نود (Node) نام دارند. در واقع نود یک سری رایانه هستند که نرم‌افزار بیت کوین روی آنها اجرا می‌شود و هر رایانه تاریخچه کل تراکنش‌های بیت کوین را روی خودش ذخیره می‌کند.

این کامپیوترها یا همان نودها به‌صورت غیرمتمرکز (Decentralized) عمل می‌کنند و برای تأیید هر تراکنش جدید، نودها باید تراکنش را با سوابق ترکنش تطبیق دهند و این کار توان پردازشی یا قدرت CPU از نودها که همان ماینرها هستند می‌گیرد. پاداش استخراج که در طول Halving نصف می‌شود، در واقع جایزه ماینرها برای به اشتراک گذاشتن همین قدرت پردازش است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]