شایعه مهم بازار ارز: فاصله دلار نیما و فردوسی کم می‌شود
شایعه مهم بازار ارز: فاصله دلار نیما و فردوسی کم می‌شود

دلار و‌ سکه امروز یک نرم‌نوسان تجربه کردند/ بازار ارز هرات بازگشایی شد/ در بازار شایعه شده قرار است فاصله نیما و فردوسی کم شود/ مواضع سه جبهه دلاری در بازار ارز چیست؟

بازار ارز و سکه یک نوسان نرم داشت و با حمایت در سطوح پایینی یک کانال بالا آمدند.  در روز سه‌شنبه و بعد از یک هفته بازار ارز هرات شروع به کار کرد، این درحالیست که در بازار شنیده می‌شد هنوز اتاق‌‌های معاملاتی هرات فعال نیستند و از شنبه شروع به کار می‌کنند.

در روز دوشنبه قیمت دلار هرات در اتاق‌های معاملاتی ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان در معامله بود اما با برگشت بازارها در پشت خط قیمت به ۶۵ هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات سه‌شنبه را با ۶۵ هزار تومان شروع کرد و در ابتدای کار این کانال را از دست داد و با کاهش به حمایت ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

قیمت درهم در ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد که نسبت به روز گذشته گپ ۲۵۰ تومانی داشت و در ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه با گپ مثبت ۸۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دوشنبه در ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و نوسان خاصی نداشت و در ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه در روز سه‌شنبه به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای آبشده که روز گذشته کانال ۱۶ میلیون را از دست داده بود در معاملات پشت خطی با یک نوسان تا میانه‌های کانال ۱۶ میلیون بالا رفت.

یکسری تحلیل‌گران می‌گفتند بازار بعد از سه روز یک اصلاح داده و این اصلاح نیاز بازار بوده است.  موافقان این رویکرد مدافع استراحت بازار هستند و می‌گفتند وقتی این اتفاق می‌افتد روند نزولی قیمت پایدارتر خواهد بود.

اما در طرف مقابل گروهی می‌گویند انتظارات مثبتی که در این روزها بعد از حمله انتقامی، از آسودگی عدم پاسخ اسرائیل شکل گرفت از عصر دوشنبه تحت تاثیر فضای خبری قرار گرفته که از طرف اسرائیل تا حدودی راهبری می‌شود. در واقع بازار هنوز یک نگاهی به واکنش احتمالی اسرائیل دارد و این نگاه روی پوزیشن معاملاتی تاثیر گذاشته است.

در کنار این دو رویکرد، تحلیل‌گرانی هستند که تاکید دارند اگر به سطح قیمتی متمرکز باشیم، دچار خطا می‌شویم. از نگاه این دسته آن چیزی که در بازار مهم است روند نوسان است. آن‌ها می‌گویند وقتی در بورس کالا برخی کالاها روی دلار بازار معامله می‌شود و حتی مثلا در برخی از سیاست‌های تزریقی بازارساز حول نرخ بازار است، طبیعتا باید به سطح توجه نکنی پس اینکه در چه نرخی نوسان می‌کند مهم است.

در عصر سه‌شنبه یک شایعه به بازار رسید که در آن گفته شده منابع مطلع خبر از بالا بردن نرخ نیما را دادند.

یک تحلیل از روند صندوق‌‌های طلا در بازار مورد توجه معامله‌گران بود. در این تحلیل گفته شده در کوتاه‌مدت قیمت به سطوح مقاومتی رسیدند که اگر بالای آن تثبیت بدهند همچنان این روند پایدار است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند محدوده حمایتی ۱۶ میلیون تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مهم است و در بالا مقاومت اولیه ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود البته مقاومت مهم‌تر ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. از نظر تکنیکال آبشده برای ریزش بیشتر باید مرز حمایت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست بدهد.

نکته بازار این است گروهی از معامله‌گران مدعی بودند که بازارساز در روز سه‌شنبه تزریق درهم داشه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]