اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛در این بخش می توانید با بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی آشنا شوید. ۱- استفاده از آب لیمو و جوش شیرین برای برق انداختن ظروف مسی برای برق انداختن ظروف مسی با استفاده از آب لیمو ترش و جوش شیرین باید مقداری آبلیمو […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛در این بخش می توانید با بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی آشنا شوید.

۱- استفاده از آب لیمو و جوش شیرین برای برق انداختن ظروف مسی

برای برق انداختن ظروف مسی با استفاده از آب لیمو ترش و جوش شیرین باید مقداری آبلیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز این ترکیب را به صورت دورانی روی ظرف مسی بمالید. بعد از این که تمام بخش های ظرف را به آن آغشته کردید، می توانید ظرف را بشویید و خشک کنید.

۲- استفاده از سس کچاپ برای تمیز کردن ظروف مسی

یک روش دیگر تمیز کردن ظروف مسی قدیمی استفاده از سس کچاپ است. برای این کار باید مقداری سس کچاپ روی ظرف مورد نظر بریزید. سپس چند دقیقه صبر کنید. بعد می توانید ظرف مسی را بشویید و آن را خشک کنید.

۳- استفاده از لیمو و نمک برای تمیز کردن ظروف مسی

برای تمیز کردن ظروف مسی سوخته یا از بین بردن لکه های سیاه روی ظروف مسی می توانید یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید. سپس مقداری نمک داخل یک ظرف بریزید و لیمو را داخل نمک فرو ببرید. حالا لیمو را روی سطح ظرف مسی بمالید. اگر مقدار نمک کم است می توانید دوباره روی لیمو نمک بریزید. لیمو ترش یک ماده اسیدی است که با اصطکاک و سایندگی نمک به راحتی لکه های روی ظروف مسی را تمیز می کند. توجه داشته باشید که لیمو را زیاد روی ظرف فشار ندهید تا موجب ایجاد خش روی آن نشود. در نهایت ظرف مسی را آبکشی و خشک کنید.

 ۴- استفاده از سرکه و نمک برای برق انداختن ظروف مسی

برای برق انداختن ظروف مسی با سرکه و نمک باید مقداری نمک را با سرکه ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. در واقع میزان نمک باید زیاد باشد تا ترکیب به صورت مایع نشود. سپس یک پارچه نرم و تمیز بردارید. آن را به سرکه و نمک آغشته کنید و تمام ظرف را با این ترکیب تمیز کنید.

۵- جلا دهنده خانگی برای تمیز کردن ظروف مسی

شما می توانید خودتان در خانه یک جلادهنده موثر برای تمیز کردن ظروف مسی درست کنید. برای این کار شما به آرد، نمک، پودر ماشین لباسشویی، سرکه سفید، آبلیمو و آب نیاز دارید. سپس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

    مقدار مساوی از همه مواد را داخل یک کاسه کوچک بریزید.
    مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند و هیچ توده ای باقی نماند.
    سپس یک اسفنج نرم بردارید و آن را به ترکیب آغشته کنید.
    با کمک این اسفنج ظرف مسی را کاملا تمیز کنید.
    در نهایت ظرف مورد نظر را آبکشی نموده و خشک کنید.

در بازار صنایع دستی قیمت  صفحه شطرنج خاتم کاری مدل شاهکار هنری کد HQ۵۰-rt مبلغ ۳۹,۷۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت ست  ۳ تکه آینه و شمعدان خاتم کاری  مدل اعلی طرح کمر باریک کد ۳۰۶۰۳۰ مبلغ ۱۷,۸۵۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس لوازم خانگی” در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.
قیمت انواع ظروف مسی
نام کالا مدل و مشخصات قیمت / تومان
قاشق آجیل خوری مسی مدل طرح دار کد ZH۱۸۲

۱۳۹,۰۰۰

قهوه جوش مسی مدل دسته برنجی کد YOBO ۲۷۱,۰۰۰
لیوان مسی نظریان زنجان مدل خمره ای ۳۷۵,۰۰۰
تنگ مسی مدل الماس تراش سوپر کد ۱۷۰

۵۹,۰۰۰,۰۰۰

ست ۹ تکه هفت سین مسی مدل الماس تراش کد HQ۶۴۴۶۱۷Tulip

۴۵,۸۶۴,۰۰۰

شیرینی خوری مسی مدل الماس تراش سوپر کد ۶۰p۵۵

۳۹,۰۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]