تنور شیبا روشن شد / افزایش ۲۳ درصدی نرخ توکن سوزی SHIB
تنور شیبا روشن شد / افزایش ۲۳ درصدی نرخ توکن سوزی SHIB

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ توکن‌سوزی شیبا، ۲۳۱۳۳ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۳ میلیارد توکن از گردش خارج شده است. با توجه به قیمت فعلی شیبا در بازار، این تعداد SHIB تقریباً معادل ۴۶۳۰۰۰ دلار است.

قیمت شیبا اینو (SHIB) به‌طور شگفت‌انگیزی و با وجود فعالیت‌های توکن‌سوزی گسترده توسط توسعه‌دهندگان این میم‌کوین، کاهش یافته است.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ توکن‌سوزی شیبا، ۲۳۱۳۳ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۳ میلیارد توکن از گردش خارج شده است. با توجه به قیمت فعلی شیبا در بازار، این تعداد SHIB تقریباً معادل ۴۶۳۰۰۰ دلار است.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان ۲۸ توکن لیش (LEASH) به ارزش ۲۱۶۰۰ دلار و ۱۹۵۵۱ توکن بون (BONE) به ارزش تقریبی ۲۲۸۷۴ دلار را از سوزانده‌اند. با این وجود، قیمت توکن SHIB بیش از ۲۳ درصد نسبت به سقف سالانه خود در ۵ مارس کاهش یافته است.

علی مارتینز، تحلیلگر تکنیکال ارز دیجیتال، معتقد است که این کاهش قیمت می‌تواند بخشی از مرحله تثبیت باشد که در ادامه ممکن است به ثبت سقف‌های قیمتی جدید منجر شود. قیمت شیبا اینو یک الگوی مثلث متقارن را در نمودار ۴ ساعته تشکیل داده است.

به گفته مارتینز، شکسته شدن مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۸ دلاری می‌تواند باعث رشد ۴۰ درصدی قیمت و رسیدن آن به ۰.۰۰۰۰۵۲ دلار شود.

در همین حال جامعه شیبا، فهرست شدن توکن BONE در صرافی بایننس را پیگیری می‌کند. جامعه این ارز دیجیتال در نظرسنجی بایننس به صورت گسترده به این توکن رأی داده‌اند.

در حال حاضر، توکن BONE پس از توکن‌های دلیسیوم (AGI) و بیبی دوج (Baby Doge)، بیشترین درخواست فهرست شدن در این صرافی را ثبت کرده است.

فهرست شدن این توکن در صرافی بایننس می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت توکن SHIB نیز عمل کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی نداشته و توکنی با استاندارد ERC-۲۰ روی پلتفرم اتریوم است.

ERC-۲۰ مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده‌‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن‌هایی که با استاندارد ERC-۲۰ پیاده‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند. پروژه‌‌های وابسته به بلاک چین می‌توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد توکن ERC-۲۰ و برگزاری ICOها برای خود سرمایه جمع‌آوری کنند. به‌‌علاوه، این توکن‌ها را می‌توان روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم انتقال داد یا ذخیره کرد.

پس می‌توان گفت که ارز دیجیتال شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه‌ انجام تراکنش‌های این رمزارز، نسبتا بالا است. شیبا اینو در ابتدا به عنوان رقیبی برای ارز دیجیتال دوج کوین راه اندازی شد و خود را رقیب این رمزارز معرفی کرد، اما خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

میم کوین‌ها، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که بیشتر حالت تبلیغاتی داشته، در شبکه‌های مجازی ترند می‌شوند و اخبار مربوط به آن‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد. معمولاً این رمزارز‌ها برپایه شوخی و تفریح ایجاد می‌شوند و تکنولوژی خاصی ندارند. بعضی از میم کوین‌ها با حمایت افراد مشهور و تاثیرگذاری در جامعه رمزارز، محبوبیت و مقبولیت بالایی پیدا کرده‌اند. برای مثال، ایلان ماسک، مالک تسلا، چندین بار در توئیتر خود از دوج کوین سخن گفته و باعث رشد قابل‌توجه قیمت آن شده است. این موضوع برای ارز دیجیتال شیبا اینو هم با ویتالیک بوترین اتفاق افتاد.

معمولاً میم کوین‌ها تعداد عرضه بالا یا نامحدودی داشته، قیمت هر واحد از آن‌ها بسیار پایین است و به راحتی با خرید گسترده، تغییرات ناگهانی پیدا می‌کند. بعضی از معامله‌گران، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تولید هایپ، بازار را تحریک کرده تا سودآوری سریعی داشته باشند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]