سقوط قیمت طلا در بازار امروز  / جدول قیمت ارز و دلار
سقوط قیمت طلا در بازار امروز  / جدول قیمت ارز و دلار

قیمت طلا امروز روند نزولی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس طلا به ۲,۲۵۲ (دو هزار و دویست و پنجاه و دو ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

سایر ارز‌ها امروز سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت ارزها: سه شنبه ۱۴ فروردین

ارز

قیمت (ریال)

دلار (صرافی بانک ملی)

۴۳۴,۷۲۵

یورو (صرافی بانک ملی)

۴۶۹,۱۰۳

درهم امارات

۱۶۷,۹۳۰

پوند انگلیس

۷۷۴,۷۵۰

لیر ترکیه

۱۹,۰۵۰

فرانک سوئیس

۶۸۰,۵۰۰

یوان چین

۸۵,۰۰۰

ین ژاپن

۴۰۵,۵۴۰

وون کره جنوبی

۴۶۰

دلار کانادا

۴۵۴,۶۰۰

دلار استرالیا

۴۰۰,۳۰۰

دلار نیوزیلند

۳۶۷,۱۰۰

دلار سنگاپور

۴۵۴,۹۰۰

روپیه هند

۷,۳۷۰

روپیه پاکستان

۲,۲۱۱

دینار عراق

۴۶۹

پوند سوریه

۲۴۴

افغانی

۸,۶۲۰

کرون دانمارک

۸۸,۸۰۰

کرون سوئد

۵۷,۷۰۰

کرون نروژ

۵۶,۷۰۰

ریال عربستان

۱۶۳,۶۳۰

ریال قطر

۱۶۸,۷۰۰

ریال عمان

۱,۶۵۰,۰۰۰

دینار کویت

۱,۹۹۶,۱۰۰

دینار بحرین

۱,۶۸۱,۷۰۰

رینگیت مالزی

۱۳۰,۰۰۰

بات تایلند

۱۶,۸۸۰

دلار هنگ کنگ

۷۸,۴۰۰

روبل روسیه

۶,۶۴۰

منات آذربایجان

۳۶۱,۱۰۰

درام ارمنستان

۱,۵۷۰

لاری گرجستان

۲۲۹,۹۰۰

سوم قرقیزستان

۶,۹۷۰

سامانی تاجیکستان

۵۷,۶۰۰

منات ترکمنستان

 

در روز دوم هفته، بازار سهام تقریباً با حرکتی نزدیک به صفر تابلو آغاز شد، اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار، فشار عرضه‌ها افزایش یافت. به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی‌های پیش رو، انتظار بیشتری از بازار سهام در حال حاضر وجود نداشته باشد و ارزش معاملات نیز نشانگر همین وضعیت است.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی جزئی  به ۲۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی جزئی به ارتفاع ۷۷۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «وامید» و «نوری» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فغدیر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «خودرو» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «خاور» و «بیوتیک» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است دیگر نکته ای که در این روزها به چشم می خورد سبز پوشی اکثر صندوق های طلای بورسی است که با توجه به روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین قیمت طلای جهانی حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۷ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۲۳۸ نماد در محدوده مثبت و ۲۰۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۵ نماد در محدوده مثبت و ۱۵۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۵۳ درصد، به ارتفاع ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحدی رسید.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۶ درصدی (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) در پله ۷۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و ۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۱۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]