آزادی ۱۳۰۶ زندانی با تلاش شورای حل اختلاف استان تهران
آزادی ۱۳۰۶ زندانی با تلاش شورای حل اختلاف استان تهران

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران از آزادی ۱۳۰۶ نفر از آغاز سال جاری تاکنون با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۹۳ صلح‌یار در استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ مجتمع حل اختلاف در استان تهران دایر است گفت: ۱۵۰ شعبه ویژه صلح و سازش با هدف اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در این مجتمع‌ها و دادسرا‌های استان تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: همچنین بیش از ۳ هزار کارمند و ۲۱۷ نفر قاضی در این شعب حضور دارند.

ورود ماهانه ۷۰ هزار پرونده به شعب حل اختلاف استان تهران

مهدوی از ورود ماهانه ۷۰ هزار پرونده به این شعب خبر داد و تصریح کرد: این رقم حدود یک پنجم از کل پرونده‌های وارد شده به شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور را شامل می‌شود که نشان از بزرگی و گستردگی معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران دارد.

وی با بیان اینکه ۶۹ شعبه تخصصی مشاغل نیز برای کمک به حل مشکلات حقوقی و قضایی صنعت‌کاران و واحد‌های تولیدی در استان تهران فعال هستند بیان کرد: این شعب در شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، سازمان بورس و واحد‌های دانش بنیان و دانشگاهی تاسیس شده‌اند.

سازش ۸۰ درصدی در پرونده‌های شعب حل اختلاف شهرک صنعتی شمس‌آباد 

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران تاسیس این شعب تخصصی را برای کاهش ورودی پروند‌ه‌ها به دستگاه قضایی بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: در ما‌های گذشته پس از افتتاح همزمان ۶ شعبه حل اختلاف در شهرک صنعتی شمس‌آباد از مجموع پرونده‌های وارد شده به این شعب ۸۰ درصد به صلح و سازش ختم شده اند که آمار بسیار مطلوبی است.

وی همچنین از فعالیت ۴۹۳ صلح‌یار درشعب مختلف شورای حل اختلاف استان خبر داد و عنوان کرد: ۹۷ نفر نیز در استان موفق به اخذ پروانه مینجیگری و داوری شده‌اند و با معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی همکاری دارند.

سازش در ۵۰ پرونده مربوط به قصاص 

مهدوی در ادامه با تشکر از تلاش‌های مجموعه همکاران معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران گفت: با تلاش، همکاری و هم‌افزایی همکاران و همراهی صلح‌یاران و میانجیگران از آغاز سال تاکنون ۵۰ پرونده مربوط به قصاص در استان به صلح و سازش منجر شده است.

آزادی ۱۳۰۶ نفر از زندان با تلاش‌های شورای حل اختلاف استان تهران

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده‎های قضایی و انجام اردشادات لازم و توصیه به گذشت از آغاز سال تاکنون با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران یک هزار و ۳۰۶ نفر از زندان آزاد شدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: در همین راستا ۳ هزار و ۷۹۷ مورد مصالحه در زندان در شش ماهه نخست سال جاری رخ داده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون ۵۹ هزار و ۷۰۱ پرونده از طریق شورا‌های حل اختلاف استان به دادسرا‌ها ارجاع داده شده است اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۹۴ پرونده در دادسرا‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]