چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 11657
  • 30 جولای 2023 - 0:59
  • 197 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای وارداتی مقصر رشد قیمت داخلی‌ها!

خودروهای وارداتی مقصر رشد قیمت داخلی‌ها!
خودروهای وارداتی مقصر رشد قیمت داخلی‌ها!

اکوایران: براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد یک تا ۳ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند و به روند افزایشی خود که از هفته گذشته استارت آن زده شده بود ادامه دادند.

به گزارش اکوایران: با توجه به روند افزایشی قیمت سایپایی‌ها در بازار این سوال مطرح می‌شود که چه عاملی این رشد را به همراه داشته است؟ در این خصوص فعالان بازار، خودروهای وارداتی را مقصر رشد قیمت می‌دانند. به گفته فعالان بازار خودرو بلاتکلیفی خودروهای وارداتی برای ورود این خودروها به بازار عمده دلیلی است که موجب شده تا شاهد تغییر قیمت در بازار باشیم.  

 از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در حالی شکل گرفته که دلار همچنان کانال ۴۸ هزار تومان خود را حفظ کرده و با این شرایط به اعتقاد فعالان بازار خودرو این عامل بر تغییر مسیر بازار خودرو اثرگذار نبوده است.  

براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای سایپا با رشد یک تا ۳ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند. با این شرایط «شاهین» و «ساینا» در بازار رشدی ۳ میلیونی داشتند و بیشترین رشد قیمت را در میان سایپایی‌ها به خود اختصاص دادند.

قیمت محصولات سایپا در بازار

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.    در میان سایپایی ها امروز «شاهین» در بازار ۵۵۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۳ میلیون را تجربه کرد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R» در بازار ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورد و  رشد ۲ میلیونی داشت و قیمت «کوییک معمولی» هم ۳۳۳ میلیون تومانی شد و افزایش آن به یک میلیون رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۳۱ میلیونی قیمت گذاری شد و رشد یک میلیون تومانی داشت و «تیبا ۲ معمولی» هم در بازار ۳۴۲ میلیون تومان قیمت خورد و افزایش ۲ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز رشد ۳ میلیونی داشت در بازار ۳۲۸ میلیون تومانی قیمت خورد.

سایپا اکو 7

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت 07 مه 2024

افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت

اکوایران: بازار پرطرفدارهای داخلی امروز خلاف جهت نرخ دلار حرکت کردند و شکل افزایشی به خود گرفتند.

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی 07 مه 2024

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی

اکو ایران : تولید خودرویی که ازسبد محصولاتی سایپا خارج شده بود بار دیگر در دستورکار قرار گرفت.

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت 06 مه 2024

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت

اکوایران: در روزی که دلار در بازار گران شد، پرطرفدارهای داخلی شکلی نوسانی به خود گرفتند و با این شرایط شاهد کمترین تغییر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.