پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 14313
  • 07 آگوست 2023 - 9:14
  • 158 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تنها خودرویی که از سرمای تیر جان سالم به در برد

تنها خودرویی که از سرمای تیر جان سالم به در برد
تنها خودرویی که از سرمای تیر جان سالم به در برد

اکوایران: صورت‌های مالی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز در تیر ۱۴۰۲ با افت تولید محصولات خود روبرو بوده است. البته در این میان هایما توانسته رکورد تولید چهار ماهه را در اولین ماه از فصل تابستان به نام خود ثبت کند.

به گزارش اکوایران، تولید در خطوط ایران خودرو در تیر به نسبت دو ماهه خرداد و اردیبهشت با افت همراه بوده است. ایران خودرویی ها در اولین ماه از فصل تابستان سال جاری در مجموع نزدیک به ۴۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کردند.

این تیراژ تولید در مقابل تولید حول و حوش ۵۱ هزار و ۶۰۰ دستگاهی در خرداد و همچنین ۴۷ هزار و ۴۰۰ دستگاهی در اردیبهشت به ترتیب از افت تولید حدود ۱۱ درصدی و حول و حوش ۳٫۵ درصدی حکایت دارد.

تولید ایران خودرو در تیر ۱۴۰۲ تنها از فروردین بیشتر بود اما به دلیل اینکه نیمی از اولین ماه سال تعطیل است این اتفاق طبیعی است. شرکت های خودروساز به طور معمول در فروردین ماه از بقیه ماههای سال تولید کمتری را در کارنامه خود ثبت می کنند.

اما در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی ایران خودرو، تنها خانواده هایما توانست در چهارمین ماه سال رشد تولید را به نسبت ماههای پیشین ثبت کند. آبی های جاده مخصوص در یک ماهه تیر در مجموع بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع هایما تولید کردند. این در حالیست که آماری منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد ایران خودرویی ها در خرداد حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه و در اردیبهشت نزدیک به هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع هایما تولید کردند.

بنابراین تولید هایما در تیر سال جاری به نسب خرداد حدود ۶۷ درصد و به نسبت اردیبهشت امسال نیز نزدیک به ۹۵ درصد رشد داشته است. با توجه به رشدهای اتفاق افتاده در تولید هایما می توان گفت این خانواده خودرویی چینی توانسته از سرمای تیر امسال که خطوط تولید ایران خودرو را احاطه کرده بود، فرار کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.