سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 14588
  • 07 آگوست 2023 - 21:12
  • 182 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شوخی در بازار خودرو، تغییر قیمت ساعتی شد + جدول

شوخی در بازار خودرو، تغییر قیمت ساعتی شد + جدول
شوخی در بازار خودرو، تغییر قیمت ساعتی شد + جدول

اکوایران: رفتار قیمتی خودرو در بازار این روزها را بیش از همه می‌توان به یک شوخی تعبیر کرد، بطوریکه در یک روز قیمت‌ها ساعتی بالا و پایین می شود.

به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی‌ها در حالی که روز گذشته بازار خودرو ریزشی تا سقف ۳۰ میلیون تومان را تجربه کرده بود و پیش‌بینی‌ها از تداوم این ریزش با توجه به ثبات نرخ دلار حکایت داشت، اما بررسی بازار نشان از تغییر مسیر قیمت خودرو داشت، بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با رشد ۲ تا ۵ میلیون تومان راهی بازار شدند و «هایما S5 پلاس» تنها خودرویی بود که به مسیر کاهشی خود ادامه داد.

بازی قیمتی در بازار خودرو در حالی رقم خورده که برخی فعالان این روند را به بازارسازان نسبت داده و معتقدند، در حال حاضر بازارسازان قیمت خودرو را تعیین می‌کنند و سایر عوامل در حاشیه قرار گرفته‌اند.  

از سوی دیگر روند بازار نشان ‌می‌دهد نقش نرخ دلار هم در تعیین قیمت خودرو کمرنگ شده است، بطوریکه با وجود افزایش قیمت دلار در روز گذشته نرخ خودروهای داخلی در بازار ریزش کرد، روندی که امروز خلاف آن را شاهد بودیم. بطوریکه امروز نرخ دلار در بازار ثابت بود و تغییری نداشت، اما قیمت خودرو کل افزایشی داشت.  

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس» تنها خودرویی بود که در بازار افت قیمت داشت و با کاهش ۱۰ میلیونی راهی بازار شد. اما سایر محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز رشد ۲ تا ۵ میلیون تومانی داشتند و بیشترین رشد به خانواده دنا رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو افت قیمت داشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۵۷۲ میلیون تومانی شد. اما امروز «هایما S5 پلاس» افت ۱۰ میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان قیمت خورد هایما S5 پلاس تنها خودرویی است که در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز در بازار افت قیمت داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و ۴۹۳ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۲ میلونی داشت. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار رشدی ۵ میلیونی داشت و ۶۳۵ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افت ۵ میلیونی راهی بازار شد و در بازار ۸۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم با با رشد ۲ میلیونی در بازار ۸۳۷ میلیون قیمت خورد. 

سایپا اکو 16

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی 07 مه 2024

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی

اکو ایران : تولید خودرویی که ازسبد محصولاتی سایپا خارج شده بود بار دیگر در دستورکار قرار گرفت.

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت 06 مه 2024

رشد و افت قیمت در میان محبوب‌های بازار خودرو + جدول قیمت

اکوایران: در روزی که دلار در بازار گران شد، پرطرفدارهای داخلی شکلی نوسانی به خود گرفتند و با این شرایط شاهد کمترین تغییر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم.

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت 06 مه 2024

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت

اکوایران: پرطرفدارهای داخلی با آرام شدن نرخ دلار امروز آرام گرفتند و با این شرایط تنها دو خودرو داخلی در بازار بیش از یک میلیارد تومانی ماندند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.